Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 43
  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Dishman Zobacz post
    Pytanie jest, czy zawracać sobie tym głowę.
    Oczywiście! Ja miałem tak samo i okazało się że była to lambda - wymieniłem na jakiś zamiennik po roku było to samo. Spalanie mi nie rosło, silnik pracował prawidłowo ale kontrolka się zapalała za sprawą błędu Nieprawidłowy sygnał O2 - zwarcie do masy.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    błąd z pewnością da się wyłapać na diagnostyce jako zapamiętany. czytałem wczoraj artykuł o sondach. wynika z niego, że żywotność sondy 4 przewodowej czyli takiej jak w BBM'ach, to max. 160 tys. km. zaleca się jej przegląd raz na 30 tys. km. dużo dobrego pisze się o sondach francuskiej firmy BEGAR

    Sonda Lambda do aut marki FIAT w ofercie dystrybutora elektroniki samochodowej Sonda lambda FIAT BRAVA COUPE MAREA 0146

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja tam mam zdanie takie jak większość w tej kwesti - albo bosh albo nic Niby dobrze się też gada o NTK ale nawet na tym forum zdarzyły się mieszane uczucia..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z sondami NTK można przepaść w gąszczu podróbek właśnie próbuje odnaleźć te pozytywne komentarze odnośnie f-my Begar... gdzieś przepadły... ile dałeś za sondę Bosch'a?

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No ja dałem 265zł za oryginalną z wtyczką dedykowaną do mojego auta - miałem raz getza z lutowanymi kabelkami - padła po niecałym roku - dziękuję bardzo
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    straszne pieniądze. a tego Twojego Getz'a to ja pamiętam muszę gruntowanie sprawdzić moją sondę. mechanior, który zimą wymieniał mi wtryskiwacze benzynowe stwierdził, że moja sonda już dawno zdechła. trochę dziwne, bo błędu nie ma, a spalanie... spalanie to mam dziwne, bo czy cisnę czy jadę jak emeryt, to spalanie w mieście benzyna 10L/100; gaz 12L/100.

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    trochę dziwne, bo błędu nie ma, a spalanie... spalanie to mam dziwne, bo czy cisnę czy jadę jak emeryt, to spalanie w mieście benzyna 10L/100; gaz 12L/100.
    Miernik napięcia i w 5 min masz odpowiedz. U mnie też było bez różnicy czy sonda była sprawna czy nie.. Teraz jak trochę bardziej widzę jak te ECU się przystosowuje do silnika myślę sobie że logiczne by było gdyby spalanie się nie zmieniło po odłączeniu sondy. Bo przecież mapy benzynowe są zebrane w ECU - jeżeli nie ma sondy to ew. może z nich korzystać nie wprowadzając adaptacji.. Co innego jak jest zabrudzona sonda i zaczyna przekłamywać.. Tzn pokazuje za biedną mieszankę jak jest ona dobra lub za bogata.. Wtedy ecu dalej będzie przestawiać mieszankę ku bogatszej. Ale jeżeli sonda padnie szybko to wg. mnie nie powinno to wpłynąć na spalanie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2009
    Skąd
    Groszki
    Postów
    54
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Oczywiście! Ja miałem tak samo i okazało się że była to lambda - wymieniłem na jakiś zamiennik po roku było to samo. Spalanie mi nie rosło, silnik pracował prawidłowo ale kontrolka się zapalała za sprawą błędu Nieprawidłowy sygnał O2 - zwarcie do masy.
    Jakoś rozumiem można tą sondę lambda sprawdzić, czy jest OK? Tak średnio mi się uśmiecha ją kupować, choć z linku zapodanego przez bocha cena 115 zł, nie jest jeszcze tragicznie.

    Ewentualnie, jeżeli sobie to na razie poobserwuję, to jakieś poważniejsze konsekwencje będą?

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ważne też z jaką częstotliwością sonda oscyluje i czy działa grzałka podgrzewająca sondę. mam w domu bosch'owskiego pdf'a w temacie kontroli lambdy. zapodam linka wieczorem.

  11. #25
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2009
    Skąd
    Groszki
    Postów
    54
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v
    OK, dziękuję, będę się z tym bawił. Może nie napsuję za bardzo.

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2009
    Skąd
    Groszki
    Postów
    54
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12v
    Niczego specjalnie nie mogłem się dopatrzeć. Problem jest cały czas. Zauważyłem, że jeżeli w mieście jeździ się z niskimi prędkościami i obroty nie przekraczające 3 tys. to jest OK. Ale jak wyjadę w trasę, obroty cały czas koło 3 tys. albo nawet do 4 tys. to się kontrolka wtrysków zapala. Jak wjadę do miasta, trochę pojeżdżę w mniejszymi obrotami i prędkościami to kontrolka gaśnie.

    No i może problem jest ze spalaniem? 10 litrów po mieście przy spokojniej jeździe? Nie za dużo jak na 1.4?
    Ostatnio edytowane przez Dishman ; 26-09-2012 o 19:42

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Jezeli chodzi o niski stan paliwa to nie wtrysk tylko pompke mozemy zatrzeć, poniewaz zassa powietrze. Mi 1.4 we Wrocławiu potrafi spalic 8l, ale jak kupiłem to palił nawet 14l. To jeszcze zalezy od jazdy poczytałem przy jakich prędkosciach i obrotach najmniej sie spala i troche mi to pomogło, jest troche tego na internecie

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z lampką w trysku miałem tak jak miałem uwaloną lambdę.. To by mogło też powodować większe spalanie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 grudzień 2012
    Skąd
    nowa ruda
    Postów
    2
    Auto
    marea
    Rocznik
    1997
    jak zaświecą się wtryski to bez paniki. zaczynamy od prostych i tanich spraw.to co można zrobić samemu to:1 wymiana filtra paliwa a jak zespolony z pompą to czyszczenie-przedmuchanie.2 czyszczenie zaworu EGR\opis na forum\jak nie pomogło to dopiero teraz ratujemy sie komputerową diagnostyką i kasacją błędów.co do małej ilości paliwa w baku to jest to istotne zwłaszcza jak zimno.mało paliwa to dużo powietrza w baku a dużo powietrza to skraplanie się wody na ściankach baku i mieszanie się z małą ilością paliwa.stara dobra rada:zimą staraj się częściej dotankowywać aby było jak najwięcej paliwa w zbiorniku.
    Ostatnio edytowane przez robert69klch ; 07-02-2013 o 11:52


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kontrolka wtrysku a przeplywomierz w 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-12-2012, 21:52
  2. Marea;Świecąca kontrolka AIRBAG
    Napisany przez gas na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-12-2011, 20:33
  3. kontrolka wtrysku
    Napisany przez pablo69 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-02-2011, 20:01
  4. świecąca kontrolka poduszki
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-08-2010, 20:08
  5. Kontrolka wtrysku
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-03-2009, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo kontrolka wtrysku

kontrolki fiat brava

kontrolka wtrysku fiat bravo

fiat bravo kontrolki opis

fiat marea kontrolka wtrysku

kontrolka wtrysku paliwa

kontrolka wtrysku

kontrolki w fiacie bravo

fiat kontrolka wtrysku

fiat kontrolki

kontrolki fiat marea opis

fiat brava kontrolki opis

kontrolki fiat marea

fiat bravo kontrolki

kontrolki fiatkontrolka wtrysku fiat mareamarea kontrolka wtryskukontrolki wtryskukontrolki fiat bravokontrolki w fiat bravafiat marea kontrolkikontrolka wytrysku

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl