Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT

    Stuki, póki w zawieszeniu i olej m.in na misce olejowej...

    Witam wszystkich!
    Mam do Was dwa pytania odnośnie mojego wysłużonego Bravo

    1. Wymieniałem ostatnio zawieszenie przód: wahacze, łączniki stab., końcówki kier. Po tej wymianie autko poszło do ustawienia zbiezności, które zakonczyło sie sukcesem
    Wszystko niby pięknie, ładnie ale coś stuka mi w przodzie: jak przejeżdzam powoli przez, np. "leżacego pana P." czy nawet ostatnio zauwazylem, gdy przychamuje mocniej to takze następuje
    lekki stuk. Jak dobrze pamiętam na wybojach stuka mi po lewej stronie, przy hamowaniu wydaje mi się, ze cos na srodku, ewent. prawa strona
    Co poradzicie w takiej sytuacji? Co sprawdzić, dokrecic? Bylem na stacji diagnostycznej ale gościu nic nie wykrył...

    2. Następny temat to olej od spodu samochodu: niby od razu obstawiłem miskę olejową ALE będąc pod samochodem wczoraj przy okazji wymiany oleju zauważyłem, że olej także znajduję się powyżej miski olejowej, tzn. patrząc od dołu w górę kable czy też węże też są mokre od oleju już nie wspomne o zachlapanych wahaczach, obudowy sprzęgła itp. Chciałem odkręcić miskę ale z tego co wdzię trzeba także kolektory wykręcic, dobrze myśle?? Po przeglądnieciu tych wszystkich zapieczonych srub na razie przystopowałem... Od strony chłodnicy miska jest suchutka, gorzej właśnie z tyłem. Wziąć się jednak za rozkrecenie miski, sprawdzenie i uszczelnienie (może tyłem olej ucieka i podczas jazdy chlapie na boki??) czy może problem leży w czymś innym? Dodam jeszcze, że turbina także połyka mi już niestety olej ale żeby chlapała??

    Dzięki z góry za wszelkie wskazówki!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał MichaelloEs Zobacz post
    Wymieniałem ostatnio zawieszenie przód: wahacze, łączniki stab., końcówki kier.
    Do sprawdzenia łożyska amortyzatorów, ewent same amory.
    Odnośnie wycieku. Sam piszesz, że olej jest powyżej miski, a upierasz się przy zdejmowaniu i uszczelnianiu miski. To tak, jakbyś na gołą dupę chciał założyć nowe skarpetki. Wyczyść silnik, ustal skąd kapie olej i potem zabierz się za uszczelnianie.
    Ostatnio edytowane przez hak64 ; 17-09-2013 o 15:26
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    oprócz górnego mocowania macphersona może Ci stukać mocowanie stabilizatora przy belce , a co do wycieku to tak jak napisał hak64 - umyj silnik i wtedy zlokalizujesz wyciek


 

Podobne tematy

  1. Stuki w przednim zawieszeniu.
    Napisany przez maciex66 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2013, 22:19
  2. Stuki w zawieszeniu i dziwne zjawisko z bakiem
    Napisany przez FICU na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-11-2012, 14:13
  3. Dziwne stuki w tylnym zawieszeniu Marea
    Napisany przez fly2sky na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 07-11-2012, 23:56
  4. [zawieszenie] stuki w zawieszeniu
    Napisany przez mariuszsciubak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 13-05-2012, 17:13
  5. Zawieszenie silnika, Stuki w tylnym zawieszeniu BRAVO
    Napisany przez mateush02 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-02-2012, 14:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl