Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    88
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD 110 ELX 2001

    Stuki/drgania na kierownicy/zawieszenie...

    Niedawno wymieniłem obydwa wahacze przejechałem na nich niespełna 1,5tyś km i nie chce mi się wierzyć, że to znowu one padły, bo od kilku dni zaczęło mi coś może nie stukać ale jakby drgać coś w zawieszeniu także jest to przenoszone na kierownice i na nej czuje te drgania. Pomyślałem, że to może łączniki stabilizatorów ale z tego co pamiętam to jak one siadały to były trochę inne dźwięki. Gumy na stabilizatorze wymienione 2 lata temu, może końcówki drążka kierowniczego, bo ich niestety nie wymieniałem przy wymianie wahaczy...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał gopher
    może końcówki drążka kierowniczego, bo ich niestety nie wymieniałem przy wymianie wahaczy...
    ja bym na początek właśnie je obstawiał

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    wywaz przednie kola i sprawdz czy nie ustalo
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2008
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    31
    Postów
    151
    Auto
    fiat BRAVA 1,4 12v + LPG
    najlepiej na targańcu by się wyznał; moze masz jakiegos znajomego na stacji diagnostycznej, takie sprawy momentalnie ci zdiagnozuje, koszt, chyba nie więcje niz 20 zl;
    [FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    88
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD 110 ELX 2001
    Dzisiaj skręcił najpierw na maksa w prawo a później w lewo i kręciłem kierownicą lekko w prawo i lewo i coś jakby stukało/biło, jakby luzy czy coś w tym stylu. Nie wiem czy wcześniej też tak było ale coś mi się wydaje że tak nie powinno być...

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    przy ostrym skrecaniu bardo czesto daje o sobie znac wspomaganie-piszczenie i bicie plyny pompy wspomagania
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał piotr1343
    wywaz przednie kola i sprawdz czy nie ustalo
    to z reguły objawia, się owszem draniami na bardzo wolnych lub na prędkościach powyżej 90/100 km/h, drgania mogą też być ewentualnie spowodowane lekko krzywymi tarczami hamulcowymi, ale najprawdopodobniej obstawiam drążki, końcówki, tak jak pisałem wcześniej

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    88
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD 110 ELX 2001
    Dzisiejsza diagnoza mechanika, lewy drążek kierowniczy. Postaram się to jeszcze potwierdzić u innego mechanika, bo ten mi to sprawdził tylko na zasadzie, że ruszałem kierownica a on w kanale łapał za części i "wymacał" że lewy drążek. Wymienię pewnie obydwie strony wraz z końcówkami, robocizna 60zł/strona plus zbieżność 70zł oraz części. Zastanawiam sie czy nie dałbym rade sam tego wymienić. Nie mam dostępu do kanału, musiałbym tylko w garażu podnieść na podnośnikach auto i tak próbować.

    Ciężko się to wymienia samemu i czy da rade bez kanału...?

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    myślę, że dałbyś radę, ale namęczył byś się nad tym nie mając dostępu do kanału, jeśli masz kasy troszkę to do mechanika, zastanawia mnie czemu taka zbieżność u Was droga, u nas podajże 50 zł. licz średnio około 100 zł na strone nie jest źle.

    p.s
    Cieszę się, że trafną diagnozę postawiłem , jeśli będziesz robił sam daj cynka jak poszło, no i ewentualnie zdjęcia zrób, to będzie na manuala

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał lukq
    myślę, że dałbyś radę, ale namęczył byś się nad tym nie mając dostępu do kanału, jeśli masz kasy troszkę to do mechanika,
    Z drążkiem to odrazu do mechanika i nie ma się co zastanawiać, do tego trzeba mieć specjalny klucz bo gałka drążka którąsię wkręca w maglownice jest okrągła i nie ma za co jej złapać żeby odkręcić.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    88
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD 110 ELX 2001
    Cytat Napisał lukq
    ...zastanawia mnie czemu taka zbieżność u Was droga, u nas podajże 50 zł. licz średnio około 100 zł na strone nie jest źle.

    70zł to nie od strony tylko zbieżność poprostu


    Cytat Napisał Hipo
    .Z drążkiem to odrazu do mechanika i nie ma się co zastanawiać, do tego trzeba mieć specjalny klucz bo gałka drążka którąsię wkręca w maglownice jest okrągła i nie ma za co jej złapać żeby odkręcić.
    Tego się właśnie obawiałem, gdyby to były same końcówki to bym się nie zastanawiał. Zbiezność i tak będę musiał gdzies zrobić i zapłacić, zaoszczędziłbym tylko 120 zł na wymianie cześci, a przy moich obydwu rękach to lepiej się w to nie pchać, skoro nie mam jeszcze kanału

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał Hipo
    do tego trzeba mieć specjalny klucz bo gałka drążka którąsię wkręca w maglownice jest okrągła i nie ma za co jej złapać żeby odkręcić.
    u mnie nie mam problemu jadę do zaprzyjaźnionego mechanika u rodziców i mi pożycza klucz jaki potrzebuje, ale pisałem i dalej jestem za tym ze do mechanika bo po co się męczyć jak i czas zaoszczędzimy i nerwy, no może nie pieniądze.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał lukq
    u mnie nie mam problemu jadę do zaprzyjaźnionego mechanika u rodziców i mi pożycza klucz jaki potrzebuje,
    Wątpie że akurat taki ma kosztuje koło 400zeta i w zasadzie to mają jedynie warsztaty które robią zbieżność.

    A wygląda tak:


  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 lipiec 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    88
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD 110 ELX 2001
    Cytat Napisał gopher
    Dzisiejsza diagnoza mechanika, lewy drążek kierowniczy. Postaram się to jeszcze potwierdzić u innego mechanika, bo ten mi to sprawdził tylko na zasadzie, że ruszałem kierownica a on w kanale łapał za części i "wymacał" że lewy drążek. Wymienię pewnie obydwie strony wraz z końcówkami, robocizna 60zł/strona plus zbieżność 70zł oraz części. Zastanawiam sie czy nie dałbym rade sam tego wymienić. Nie mam dostępu do kanału, musiałbym tylko w garażu podnieść na podnośnikach auto i tak próbować.

    Ciężko się to wymienia samemu i czy da rade bez kanału...?

    Patrząc na to jak jest skonstruowany drążek kierowniczy to nie mam pojęcia co tam mogło się zepsuć/wybić. Przecież tj kawałem pręta metalowego zakończony z obydwu stron gwintem. Gwinty się wyrabiają, czy co...

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał gopher
    Patrząc na to jak jest skonstruowany drążek kierowniczy to nie mam pojęcia co tam mogło się zepsuć/wybić. Przecież tj kawałem pręta metalowego zakończony z obydwu stron gwintem. Gwinty się wyrabiają, czy co...
    No nie jest to pręt bo po drodze ma przegub kulisty - jabłko.



 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Amortyzatory
    Napisany przez artek700 na forum Panda
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2008, 22:57
  2. Zawieszenie silnika Marea 1,9 JTD
    Napisany przez KAAZ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2008, 11:23
  3. drgania w jtd
    Napisany przez dziama13 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-07-2008, 15:55
  4. [zawieszenie] Drgania przy prędkości <150 km/h
    Napisany przez 2clubbers na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-06-2008, 12:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przegub kulisty

stuki w zawieszeniu fiat marea

stuka koncowka drazka kierowniczego fiat brava

stukanie i drgania na kierownicy

drazek kierowmiczy fiat brava jtd

maglownica przegub

stuki w zawieszeniu bravo 2stukania drgania z zawieszenia
http://www.iparts.pl