Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2010
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Brava 16 16V

    Stuk przy obrocie kierownicą.

    Witam.

    Mam pewien problem. Od jakiegoś miesiąca zauważalny jest stuk w okolicy kierownicy.

    Gdy podczas postoju odpalę silnik i zacznę kręcić kierownica w lewą lub prawą stronę to po niewielkim obrocie dokładnie w tym samym miejscu wyczuwalny jest lekki opór i nagły stuk wyczuwalny na kierownicy - potem już mogę kręcić i nic się nie dzieje. Podczas jazdy już jest wszystko ok( przynajmniej ja nic nie czuje). Natomiast gdy parkuje i zaczynam prostować koła to na samym końcu prostowania znów stuk.

    Nadmienie ze jak jestem na postoju, na zapalonym silniku i biorę kierownicą po trochu w lewo a potem w prawo to słyszę te stuki głośno.

    Samochód prowadzi się dobrze, nie ściąga, wymienione końcówki drążków z obu stron. Brak drgań na kierownicy. Tylko te irytujące stuki podczas kręcenia kierownicą na postoju i podczas prostowania kół przy parkowaniu.

    co to może być bo bardzo mnie to irytuje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Możliwe że to widna poduszki górnej amortyzatora, tam jest łożysko dzięki któremu kolumna się obraca przy kręceniu kierownicą, jeśli łożysko będzie na wykończeniu to może strzelać.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Typowa usterka tych aut. Stuk się bierze stąd, że przy obrocie kołem łożysko górne nie obraca się, gdy sprężyna "naciągnie" się odpowiednio mocno łożysko puszcza i powraca do swojego położenia.

    Można zaobserwować to. Weź kogoś "do pomocy". Niech ogląda pracę sprężyn, a Ty w tym czasie kręć kierownicą. Powinień być widoczny ten moment odbijania sprężyny.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2010
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Brava 16 16V
    Miszko czy można więc wyeliminować ten stuk? Czy pozostawienie tego nienaprawionego da jakieś poważne konsekwencje czy po prostu trzeba z tym żyć?

    Po dokładnych oględzinach i konsultacjach stuk ten dochodzi jednak spod podłogi - co wskazuje na maglownice i niestety duży koszt naprawy. Tak to jest jak sie kupuje używany samochód.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    11
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Spokojnie, u mnie tak stukało i był to "tylko" drążek, a już chcieli mi maglownicę regenerować. Więc może u Ciebie będzie podobnie.
    Pozdrawiam
    Łukasz

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał wozniakj23
    Miszko czy można więc wyeliminować ten stuk? Czy pozostawienie tego nienaprawionego da jakieś poważne konsekwencje czy po prostu trzeba z tym żyć?
    Najlepiej wymienić całe łożysko. Dostępne jest jako część. Co do konsekwencji, generalnie utrudnione skręcanie i odgłosy. Teoretycznie nic wielkiego nie powinno się dziać oprócz tego.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. [ukł. kierowniczy] Problem z Kierownicą
    Napisany przez bolopolska na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-12-2011, 12:29
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-09-2010, 22:03
  3. 1.9 JTD drgania przy przyśpieszaniu
    Napisany przez peszko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-05-2010, 22:25
  4. [zawieszenie] GŁOŚNY STUK
    Napisany przez MACEL17 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-04-2010, 22:49
  5. [osprzęt silnika] Czyżby niesprawność kierownic turbo ?
    Napisany przez piter na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-09-2009, 17:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Stuki podczas prostowania kol

lybra puka przy ruszaniu kierownica

fiat kierownica nie prostuje sie

cykanie przy kreceniu kierownica

stukanie podczas krecenia kierownica punto

audi a6 stuk podczas krecenia na postoju

stuki w kierownicy przy prostowaniu

megane stuki poczas obracanie kierownicy

stuk przy prostowaniu kierownicy

stuki podczas skrcania kierownica

pukniecie podczas obracania kierownicy

powracanie kierownicy stuk

stukanie w kierownicy lancia

glosne odglosy przy kreceniu kierownica lancia lybra

strzela w kierownicy bravo

stukanie przy skrecaniu kierownicy megane 2

scenic 2 stukanie w kierownicy

przy skrecaniu kierownica strzelaja sprezyny marea

lekki stuk przy obrocie kierownicy prawo lewo

http://www.iparts.pl