Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 54
  1. #16
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Centralka od klimy w którym jest miejscu ??
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Z tego co ostatnio czytałem na bbtp działa to tak tylko gdy pokrętło prędkości wentylatora jest w pozycji auto. W każdej innej pokrętło temp działa ręcznie czyli połowa skali = środkowe położenie klapy. Potwierdziło to kilka osób na bbtp więc pewnie tak właśnie jest.
    Zgadza się, zapomniałem napisać, że chodziło mi o tryb auto
    Jeśli chodzi o to tykanie w położeniach innych niż skrajne, prawdopodobnie to działa tak, że klapa małymi kroczkami dochodzi do zadanego położenia i stąd taki efekt. Tam jest silnik DC i potencjometr jako sprzężenie zwrotne, silnik dostaje krótkie impulsy prądowe i powoli przekręca klapę, gdy osiągnie zadane położenie ucisza się Regulator sterujący temp ma dosyć duże stałe czasowe stąd szybkie zmienianie temp zadanej nie wywołuje natychmiastowej zmiany temp. powietrza z nawiewów. Nawet w trybie ręcznym klapa "nie nadąża" za kręceniem gałką, można tam zauważyć pewną inercję.
    Centralka jest pod zespołem nawiewów, po wykręceniu środkowego tunelu jest do niej dojscie, a złącze diagnostyczne widziałem koło wtyczki do jasiów, ale też nie wiem czym się z tym skomunikować ;/
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 02-11-2012 o 18:38

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Centralka od klimy w którym jest miejscu ??
    Nad centralka jasiów za popielniczką..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #19
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Dokładniej mówiąc to jeśli dobrze pamiętam to wykręcałem i popielniczkę i środkowy tunel żeby się do niej dostać.

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Kiedyś zainstalowałem najnowszego FES-a i była tam opcja skanowania złącza.Po skanie była widoczna centralka od klimy,więc jak macie obd to jest tam pin od diagnostyki.
    Ale jak coś zawsze samemu można sprawdzić czy nie ma jakiś błędów w sterowniku:
    -zapłon musi być wyłączony
    -przekręcamy pokrętło ogrzewania na pozycję HI czyli maksymalne grzanie
    -pokrętło kierunku nawiewu ustawiamy na pozycję MAX DEF
    -pokrętło od prędkości wentylatora ustawiamy na 0
    -włączmy zapłon i w ciągu 10 sekund przekręcamy pokrętłem od prędkości wentylatora z pozycji 0 do AUTO w ten sposób : 0->AUTO->0->AUTO->0 (czyli mamy wykonać cztery ruchy pokrętłem między pozycją 0 a AUTO)
    -po przekręceniu pokrętłem cztery razy na wyświetlaczu licznika pojawią się ewentualne numery błędów.
    - kolejne kody błędu wyświetlą się po 3 sekundach
    - po ostatnim kodzie błędu wyświetli się przebieg
    Kody błędów:
    00 - brak czynnika R134
    12 - sensor temperatury nagrzewnicy - zwarcie do masy
    14 - sensor temperatury nagrzewnicy - obwód otwarty
    32 - sensor temperatury zewnętrznej - zwarcie do masy
    34 - sensor temperatury zewnętrznej - obwód otwarty
    42 - sensor temperatury wewnętrznej - zwarcie do masy
    44 - sensor temperatury wewnętrznej - obwód otwarty
    52 - sensor temperatury parownika AC - zwarcie do masy
    54 - sensor temperatury parownika AC - obwód otwarty
    65 - silniczek funkcji nagrzewnicy
    82 - potencjometr klapki nagrzewnicy AC - zwarcie do masy
    84 - potencjometr klapki nagrzewnicy AC - obwód otwarty
    92 - przełącznik wentylatora nagrzewnicy AC - zwarcie do masy
    94 - przełącznik wentylatora nagrzewnicy AC - obwód otwarty
    B2 - potencjometr silniczka funkcji nagrzewnicy - zwarcie do masy
    B4 - potencjometr silniczka funkcji nagrzewnicy - obwód otwarty
    D5 - silnik wentylatora nagrzewnicy AC
    E2 - centralka AC - napięcie 5V - zwarcie do masy
    E3 - centralka AC - napięcie 5V - zwarcie do zasilania
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    32
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    HEJ w maryskach jak rozkrecisz schowek od pasazera to masz dwa zlacza diagnostyczne jedno z zoltym kablem od air bag i glebiej jest jeszcze jedno to to moze od klimy nie wiem nie podpinalem sie pod nie jeszcze;p ale bledy klimy mozna samemu sprawdzic bez podlanczania kompa. jak ktos chce instrukcje po polsku to niech sie do mnie odezwie to wysla ją

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Błędy to jedno ale tak jak pisałem podpinając się do centralki z kompem mamy możliwość kontroli wszystkich czujników, położenia pokręteł, klap itp.. Nie widziałem w FES opcji klimy ale nie patrzałem w sumie w marysiach..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    32
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    bo nie ma tam takiej opcji. chyba ze jakims innym programem niz fiatecuscan ...

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    Po montażu klimy w mojej Bravce podjechałem do kolegi który ma CDIF'a i się bezporoblemowo podłączył. Fajnie wszystko pokazywało m.in ustawioną temp, tryb (pozycja środkowego przełącznika), oczywiście odczyty ze wszystkich czujników i potencjometrów. Wtyczka diagnostyczna znajduje się w okolicach wentylatora nad nogami pasażera

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Witajcie, wczoraj walczyłem z takim przypadkiem, jaki ma autor tego wątku. W moim bravo sterowanie ogrzewaniem działa dokładnie tak samo, czyli źle. Problem leży w czarnej puszce, które znajduje się mniej więcej nad tunelem środkowym od strony pedałów. Wymontowałem toto ustrojstwo zgodnie z solucją z tematu Ogrzewanie - raz dziala, raz nie. (post kolegi Spajdi). Niestety czyszczenie nic nie pomogło, a problem jest w tym, że ten potencjometr podczas gdy słychać to "tyk tyk" w momencie ustawienia przykładowo 20 stopni powinien odnaleźć odpowiednie położenie, po czym silniczek powinien się zatrzymać. Niestety tak się nie dzieje i podczas próby znalezienia tego położenia dochodzi on aż do skrajnego punktu ścieżki potencjometra i zatrzymuje się w tym punkcie, co równoznaczne jest z ogrzewaniem ustawionym na maxa. Ostatecznie efekt jest taki, że ogrzewanie działa jak szalone już od 18 stopni i brak jest temp. pośredniej. Teraz pytanie, czy jest to jedyny winowajca i czy wymiana na nowy egzemplarz coś da...

  12. #26
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Najlepiej by było sprawdzić omomierzem ten potencjometr czy na pewno dobrze działa. Aczkolwiek, jak napisałem wcześniej, to tykanie nie musi oznaczać niesprawności tego gdyż u mnie tyka i ogrzewanie działa bez zarzutu. Jeśli siłownik klapy mieszającej powietrze jest sprawny to szukałbym przyczyny w którymś czujniku temp (są w sumie 4), tylko do tego najlepiej byłoby podłączyć się jakimś interfejsem...

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Oporność sprawdzałem i jest ona w zakresie ok 1 - 5 kOhm, regulacja działa płynnie w tym zakresie. Może ktoś podpowie gdzie znajdują się czujniki, wiem o dwóch (zewnętrzny w lusterku oraz za krateczką pod pokrętłami). Jeśli chodzi o tykanie to rozebrałem obudowę tego mechanizmu i podłączyłem "na sucho" wtyczkę do niego, po czym regulowałem temperaturę i okazało się że tykanie to po prostu skokowa praca silniczka w tym mechanizmie, podczas poszukiwania odpowiedniej pozycji na ścieżce potencjometra.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał martinez Zobacz post
    okazało się że tykanie to po prostu skokowa praca silniczka w tym mechanizmie, podczas poszukiwania odpowiedniej pozycji na ścieżce potencjometra.
    Właśnie
    Koło wentylatora jest czujnik temp zasysanego powietrza i jest jeszcze czujnik parownika klimatyzacji - ale on raczej nie ma tu nic do gadania.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    01 kwiecień 2011
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    247
    Auto
    Croma 1.9 MultiJet 8v 120@166 KM EGR OFF
    Rocznik
    10.2010
    Wydaje mi się, ze winowajcą jest tutaj panel sterowania klimatyzacji, a konkretnie termistor lub cała płytka z tym wentylatorkiem, który znajduje się za kratką w środkowej konsoli.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 styczeń 2012
    Skąd
    Krosno
    Wiek
    26
    Postów
    19
    Auto
    Marea Weekend 1,9 TD 100
    witam podepne sie poniewaz mam ten sam problem co martinez i jak rozwiazałes to czy nadal ci nie działa ??


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Mega problem z wysoka temperaturą - Brava 1.2
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-09-2012, 18:03
  2. Dziwne objawy z temperaturą Brava 1.6 16v
    Napisany przez reks na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-08-2012, 23:16
  3. Problem z temperaturą cinquecento 900
    Napisany przez kamilek101 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-11-2011, 11:42
  4. Problem z temperaturą
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-05-2011, 09:15
  5. Problem z temperaturą - CC900
    Napisany przez wyposazony na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-04-2009, 22:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava wymiana panela nawiewu

fiat bravo II nawiew

klapa nawiewu seicento

fiat bravo problem z regulacja temperatury

fiat brawo jak ustawic silniczki klap ciepla

termistor klimatyzacji brava 1.2

termistor klimatyzacji brava

blad odczytu temperatury klima marea

fiat klapa regulacji temperatury nawiewu

temperatura parownika jtd

fiat silnik klapy regulacji temperatury nawiewu

problem z nawiewami w fiacie bravo 1.2 16v

regulacja temperatury powietrza nagrzewnicy brava jtd

sterowanie nagrzewnicy marea

centralka klimy fiat brava

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl