Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 54
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL

    sterowanie temperaturą nawiewu

    Sezon zimowy się zaczął i znalazłem nast. usterkę Otóż nawiew nie "posiada" temperatur pośrednich.Tzn.jak przekręcam na 18* to słychać ,że jakaś klapka się zamyka/domyka i leci ziąb, jak przekręcę z kolei na skrajną ciepłotę to też słychać pracujący mechanizm/klapkę i leci ciepło,ale jak chcę temp.pośrednią i ustawię pomiędzy np: 22*,a 26* to :

    -gdy miałem skrajny ziąb ustawiony 18* to leci zimne powietrze
    -gdy miałem ustawiony skrajny gorąc 30* to dalej leci gorące powietrze

    Przy każdym ustawieni temp. pośrednich słychać tylko tykanie mechanizmu tyk...tyk...tyk... tak jak by chciało a nie mogło skrajne zakresy działają bez zarzutu.

    Jak się do tego zabrać? wiem,że nawiew znajdę za schowkiem,ale pracę mechanizmu tak jak bym słyszał gdzieś pod kierownicą,za panelem sterowania?! Rozbierał to ktoś z Was?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Posiada temperatury pośrednie, posiada. Centralka klimatyzacji ma wbudowany regulator temperatury. Działa to tak, że ustawiasz wartość zadaną (np. 22 *), układ mierzy temp. w aucie i na tej podstawie wypracowuje sterowanie, które ma zapewnić zadaną temp w samochodzie. Sterowanie ustawia odpowiedni kąt otwarcia klapy mieszającej powietrze (to jest to tykanie) i tyle. Dla skrajnych temp. klapa jest ustawiana w skrajnych pozycjach i nic nie tyka, dla innych regulator koryguje na bieżąco jej położenie w funkcji temp w aucie, aby utrzymać zadaną temp. Moim zdaniem wszystko Ci działa tak jak powinno.

    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    -gdy miałem skrajny ziąb ustawiony 18* to leci zimne powietrze
    -gdy miałem ustawiony skrajny gorąc 30* to dalej leci gorące powietrze
    To wynika z histerezy regulatora i tak powinno być. Po kilku minutach jazdy powinno się to zmienić, zależnie od temp. zadanej i zmierzonej.
    Możesz zrobić prosty test. Na zimnym aucie (przy ostatnich temp nie trudno o to) ustaw sobie np 20 * i jedź. Kiedy silnik się nagrzeje powinno zacząć lecieć ciepłe powietrze. Jak w aucie się zrobi ciepło ciepłe powietrze powinno przestać lecieć a na jego miejsce chłodne (ale nie lodowate). Ciepłe zacznie lecieć znów jak wyziębisz auto bądź podniesiesz temp. zadaną.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    Przy każdym ustawieni temp. pośrednich słychać tylko tykanie mechanizmu tyk...tyk...tyk... tak jak by chciało a nie mogło skrajne zakresy działają bez zarzutu.
    Gdyby, jak to piszesz,chciało a nie mogło, przechodząc od min do max temp. powietrza by się nie zmieniła
    Jest to tak skonstruowane, żebyś nie musiał w trakcie jazdy kręcić gałką bo jest albo za zimno albo za ciepło w aucie. Regulator robi to za Ciebie i steruje klapą mieszającą powietrze ciepłe/zimne aby utrzymać zadaną temp. To tykanie to są właśnie takie malutkie ruchy tej klapy. Niestety po nastu latach może to wszystko działać gorzej, gdyż nastawy regulatora zostały dobrane do nowego, szczelnego auta. Regulator temp. wątpię, żeby był układem adaptacyjnych jak ECU więc nie dostosuje swojego działania do zmieniających się warunków.
    Tyle na temat teorii sterowania
    U mnie działa tak samo i wszystko jest ok.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Chapeau bas, bardziej wyczerpującej temat odpowiedzi i tak "łopatologicznie" przedstawionej nie spodziewałem się w najśmielszych snach! heheh Dzięki ziom

    Autem zrobiłem dopiero 10kkm i to jest mój pierwszy sezon zimowy z Marysią,sprawdzę to i za jakiś czas odświeżę temat informując o wynikach testów.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z tego co ostatnio czytałem na bbtp działa to tak tylko gdy pokrętło prędkości wentylatora jest w pozycji auto. W każdej innej pokrętło temp działa ręcznie czyli połowa skali = środkowe położenie klapy. Potwierdziło to kilka osób na bbtp więc pewnie tak właśnie jest.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Dlatego właśnie założyłem ten temat.Bo i mi się wydaje,że ta klapka łaski nie robi i gdy ustawię na środku pokrętło to powinno lecieć ciepłe powietrze,a nie zimne lub gorące. Co innego tak jak piszesz,że mam ustawione na "auto",wtedy to i ma prawo trochę się przyciąć/pomyśleć chwilę.

    Zapodam krótki filmik kręcony niestety lodówką i w dodatku bokiem,ale nie o to tu maszeruje. posłuchajcie jak pracuje u mnie ten mechanizm i powiedzcie,czy u Was jest tak samo? Dźwięki są bardzo ciche na filmie.
    Ostatnio edytowane przez TakiTam ; 02-11-2012 o 12:31

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Z tego co ostatnio czytałem na bbtp działa to tak tylko gdy pokrętło prędkości wentylatora jest w pozycji auto. W każdej innej pokrętło temp działa ręcznie czyli połowa skali = środkowe położenie klapy. Potwierdziło to kilka osób na bbtp więc pewnie tak właśnie jest.
    Dokładnie tak to działa

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Był temat dosłownie o tym i na 100% jest tak jak napisałem - w pozycji innej jak auto wszystko działa manualnie. Jest też potencjometr na przepustnicy ciepłe zimne - może to on szwankuje..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Nie będę zakładał nowego tematu gdyż problem mam podobny . Mianowicie czasem zdarza się że nie można ustawić właściwej temperatury (czasem działa czasem nie ) tak jak wcześniej opisał kolega TakiTam. Prawdopodobnie coś nie łączy tylko pytanie gdzie i jak się do tego dobrać.
    W którym miejscu znajduje się regulator temperatury ?? możliwe ze tam jest problem.
    Zdarza się też tak że wentylator w pozycji wyłączonej znaczy na O potrafi się czasem na parę sekund załączyć .
    Ostatnio edytowane przez bob96 ; 02-11-2012 o 14:27
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał bob96 Zobacz post
    Zdarza się też tak że wentylator w pozycji wyłączonej znaczy na O potrafi się czasem na parę sekund załączyć .
    To to najprawdopodobniej jest wytarta bieżnia potencjometrów/przełączników w panelu regulacyjnym.. Gdzieś o takim przypadku już czytałem. Do klimy można się w ASO podpiąć i sczytać błędy - może by coś pomogło
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Czyli najpierw pod komputer, gdzie będzie gniazdo diagnostyczne ?? Tą bieżnie można jakoś naprawić czy tylko wymiana ?
    byrrt dzięki za wskazówki
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Klimę w Aso? Tego nie słyszałem,wiem że można zrobić samemu diagnozę,jak to zrobić jest w downloadzie.

    Wysłane z mojego GT-I9100

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Steronik klimy ma takie same złącze diagnostyczne jaknp abs.. Można się połączyć z nim tyle że nie widziałem takiej możliwości w np FES.. Nawet nie wiem gdzie te złącze jest bo i klimy nie mam ale sterownik ma je na 100%.. Można tam "na żywo" oglądać odczyty z czujników a diagnostyka z pokręteł tego nie umożliwia..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    To mnie teraz zaciekawiles,trochę się podlecze to poszukam
    Wysłane z mojego GT-I9100

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Tych złącz diagnostycznych parę jest, podjadę do elektryka może mu się uda odnaleźć właściwe.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Szukalbym przy centralce od Klimy, tylko czy od strony schowka się uda.

    Wysłane z mojego GT-I9100

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Mega problem z wysoka temperaturą - Brava 1.2
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-09-2012, 18:03
  2. Dziwne objawy z temperaturą Brava 1.6 16v
    Napisany przez reks na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-08-2012, 23:16
  3. Problem z temperaturą cinquecento 900
    Napisany przez kamilek101 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-11-2011, 11:42
  4. Problem z temperaturą
    Napisany przez Siwy1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-05-2011, 09:15
  5. Problem z temperaturą - CC900
    Napisany przez wyposazony na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 06-04-2009, 22:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava wymiana panela nawiewu

fiat bravo II nawiew

klapa nawiewu seicento

fiat bravo problem z regulacja temperatury

fiat brawo jak ustawic silniczki klap ciepla

termistor klimatyzacji brava 1.2

termistor klimatyzacji brava

blad odczytu temperatury klima marea

fiat klapa regulacji temperatury nawiewu

temperatura parownika jtd

fiat silnik klapy regulacji temperatury nawiewu

problem z nawiewami w fiacie bravo 1.2 16v

regulacja temperatury powietrza nagrzewnicy brava jtd

sterowanie nagrzewnicy marea

centralka klimy fiat brava

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl