Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2013
    Skąd
    Rzeszów (Bratkowice)
    Wiek
    24
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1,2 LPG
    Rocznik
    1999

    Angry Start zimnego silnika bravo 1,2 - problem

    Witam,

    Ze względu na to, że już nie mam sił do tego silnika postanowiłem poprosić tutaj o pomoc w zdiagnozowaniu online przyczyny.
    Mianowicie, kiedy przychodzę rano do samochodu, odpalam (z wciśniętym gazem, inaczej nie odpali), to kiedy odpali muszę trzymać i gazować ponieważ silnik nie pracuje na wszystkich cylindrach. 10 sekund takiego gazowania aby utrzymać 2000RPM, powoduje, że problem znika.

    Diagnostyka FiatEcuScan nie wykazuje błędów, silnik krokowy zresetowany i ustawiony, przewody, cewka, świece wymienione (dwa razy), pompa paliwa sprawna, filtr powietrza, dolot, przepustnica sprawna.

    Dodam, że po rozgrzaniu silnika i po odpaleniu za 10min kiedy nie zdąży wystygnąć problem dalej pozostaje, kilka sekund nie działa na wszystkich cylindrach.
    Po przełączeniu na gaz jak i na benzynie w trakcie jazdy nie ma, żadnego problemu. Można kręcić do 5500RPM i nie dzieje się nic nadzwyczajnego.

    Proszę o sugestię jak się za to zabrać ponieważ już nie mam pomysłów i pieniędzy, żeby strzelać i wymieniać na ślepo części.
    Pozdrawiam
    Hubert Fabieński



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2014
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    21
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 1.2
    Rocznik
    2001
    Witam,
    Również posiadam fiata bravo 1,2 i również zauważyłem ten problem u siebie, auto nei chciało odpalić w ogole, nawet po wcisnięciu gazu. Przeczytalem rzeczy które tutaj wymieniałeś ale nie zauwazylem akumulatora, nei wiem czy się orientujesz ale bravo strasznie duzo pobiera prądu i akumulatory niestety trzeba dosyć czesto wymieniać, mówie często gdyż jest to inaczej niż w przypadku innych samochodów. Wielkim specem od elektroniki nie jestem ale mam paru znajomych własnie, którzy maja problemy z akumulatorem, polecam go wymienić i wówczas sprawdzić czy problem nadal sie powtarza.

    Pozdrawiam Kuba

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    1. Spróbuj 3 razy przekręcić i zgasić stacyjkę do zgaszenia kontrolek i za 4 razem odpal.. - Odpala za pierwszym?
    2. Sprawdź sytuację na innym akumulatorze.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2013
    Skąd
    Rzeszów (Bratkowice)
    Wiek
    24
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1,2 LPG
    Rocznik
    1999
    On zawsze odpala za pierwszym, ale jak nie podpompuję tak jak mówi Rick to chodzi strasznie nierówno, nie da się ruszyć bo zgaśnie.
    Akumulator jest sprawny, naładowany i ogólnie jest to Centra 55Ah, więc problem z akumulatorem odrzucam.
    Kubuś96, a czy u Cb po wymianie akumulatora odpalał na 4 cylindrach? bo nie widzę związku z tym, że silnik nie chodzi na 4 cylindrach z uwagi na słaby akumulator.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    czujnik temp sprawny? to tak wygląda jakby nie było ssania.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2013
    Skąd
    Rzeszów (Bratkowice)
    Wiek
    24
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1,2 LPG
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał marcin.b2508 Zobacz post
    czujnik temp sprawny? to tak wygląda jakby nie było ssania.
    W sumie były z nim problemy. Jutro odłączę przewód i założę rezystor aby symulował mu -10[*C] - 0[*C]. W książce serwisowej powinna być charakterystyka rezystancyjno-temperaturowa zastosowanego czujnika.
    [COLOR="#A9A9A9"]A w tym modelu jest nieszczęsny zintegrowany 3 przewodowy czujnik, który wykorzystuje 2 złącza dla pomiaru centralki sterującej (ECU) i 1 złącze do przesyłu sygnału na deskę rozdzielczą. To tak na marginesie.[/COLOR]

    Dziękuję za poradę, jutro poinformuję jak ma się sytuacja.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Sprawdź czy podłączenie dodatkowej masy do pinu 7 nastawnika przepustnicy nie rozwiąże problemu.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    32
    Postów
    585
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Przeczyść porządnie przepustnice. Najpierw wymocz w nafcie albo w mieszance ropy i benzyny (70/30) tak z 1h a potem pędzelkiem w samej benzynie przemyj. Może nie domykać przepustnicy a wtedy krokowy jest zamknięty i dupa zbita. U mnie w Sience było podobnie ale teraz obroty trzyma tylko dalej pali na 3gary.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy, a problem raczej elektryczny.


 

Podobne tematy

  1. brawo 1.9 td 100 problem z rozruchem zimnego silnika
    Napisany przez mariaczixd na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-10-2014, 00:12
  2. Trudny rozruch zimnego silnika
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 15-10-2014, 23:54
  3. problem z zapalaniem zimnego silnika 1.4
    Napisany przez marian38 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-06-2011, 17:42
  4. Problem z odpalaniem zimnego silnika.
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-06-2010, 21:09
  5. problem z odpalenie silnika zimnego
    Napisany przez kubarozavppl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2010, 06:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl