Witamy na Fiat Klub Polska
3lubi to! -
1 przez marcij -
1 przez pit14 -
1 przez KOBRA
-
Nowy klubowicz
Sprzęgło i brak możlwości wrzucenia biegu przy zapalonym silniku
Witam,
mam kolejny problem z moją Bravą 1.4 12V.
Dwa dni temu wracając z pracy, biegi zaczęły ciężko wskakiwać (głównie 1 i 2), ale jakoś dojechałem do sklepu. Chcąc wycofać z parkingu okazało się, że w ogóle nie moge wrzucić biegu wstecznego (słychać tylko zgrzytanie). Samochód musiałem wypchnąć, no i do domu dojechałem. Następnego dnia rano dojechałem do pracy bez większych problemów (bieg 1 i 2 stawiały opór, ale udawało się je wrzucić). Natomiast największy problem zaczął się przy powrocie z pracy:
Biegi zaczęły stawiać coraz większy opór, aż w końcu w ogole żaden z nich nie chciał wskoczyć. Na szczęście zauważyłem, że na wyłączonym silniku wskakują bez żadnych problemów! Dojechałem do domu na jedynce i zastanawiam się co zrobić.
Teraz gdy samochód stoi w miejscu, na zaciągniętym ręcznym, próbując wrzucić bieg, samochód próbuje od razu ruszać do przodu jakbym w ogóle nie wciskał sprzęgła.
Wydaje mi się też, że pedał sprzęgła jest "krótszy". Może wystarczy naciągnać linkę?
Jakieś pomysły?
Z góry dziękuję za pomoc
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Spróbuj podciągnąć linkę,ale na mój nos to pachnie wymianą kompletu sprzęgła.
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
khris23
Witam,
mam kolejny problem z moją Bravą 1.4 12V.
Dwa dni temu wracając z pracy, biegi zaczęły ciężko wskakiwać (głównie 1 i 2), ale jakoś dojechałem do sklepu. Chcąc wycofać z parkingu okazało się, że w ogóle nie moge wrzucić biegu wstecznego (słychać tylko zgrzytanie). Samochód musiałem wypchnąć, no i do domu dojechałem. Następnego dnia rano dojechałem do pracy bez większych problemów (bieg 1 i 2 stawiały opór, ale udawało się je wrzucić). Natomiast największy problem zaczął się przy powrocie z pracy:
Biegi zaczęły stawiać coraz większy opór, aż w końcu w ogole żaden z nich nie chciał wskoczyć. Na szczęście zauważyłem, że na wyłączonym silniku wskakują bez żadnych problemów! Dojechałem do domu na jedynce i zastanawiam się co zrobić.
Teraz gdy samochód stoi w miejscu, na zaciągniętym ręcznym, próbując wrzucić bieg, samochód próbuje od razu ruszać do przodu jakbym w ogóle nie wciskał sprzęgła.
Wydaje mi się też, że pedał sprzęgła jest "krótszy". Może wystarczy naciągnać linkę?
Jakieś pomysły?
Z góry dziękuję za pomoc
Poduszki !!! sprawdż poduszki szczególnie tą środkową poduszkę silnika i nasmaruj linki od zmiany biegów
-
Nowy klubowicz
Wyregulowałem linkę sprzęgła (podciągnąłem o jakiś 1cm) i teraz biegi wchodzą jak w masło. Tak ładnie nie wchodziły jeszcze nigdy odkąd kupiłem auto 
Pedał sprzęgła mam teraz lekko wyżej niż pedał hamulca, naciska się lekko, ale samochód rusza gdzieś dopiero w połowie wysokości pedału sprzęgła. Nie powinno od razu załapać? No i czy podciągnięcie linki to rozwiązanie na dłuższą metę, czy za jakiś czas znów zacznie się coś dziać?
Pozdrawiam
-
Doświadczony klubowicz

Napisał
khris23
ale samochód rusza gdzieś dopiero w połowie wysokości pedału sprzęgła.
Czyli jest ok. Linka się trochę rozciąga, więc dopuszczalna jest jej regulacja.
-
Doświadczony klubowicz
Pedał sprzęgła powinien być na równi z hamulcem, jeśli podciągnołeś wyżej to na bank poleci sprzęgło, albo łożysko oporowe się wysypie albo słoneczko w sprzęgle
-
Nowy klubowicz
No i po dwóch dniach dobrego działania sprzęgła, znów kłopot... Jak tylko dotknę pedał sprzęgła (nawet lekko), to słychać jakieś szorowanie, drapanie ... Biegi wskakują bez problemów, więc jeździć można, ale jest strach że zaraz coś się rozleci.
Dodatkowo wciskając pedał sprzęgła, czuje jakby o coś zaczęło szorować (już nie wchodzi tak gładko jak wcześniej). Jak tylko puszczę pedał sprzęgła, wszystko wraca do normy, nie słychać już żadnych podejrzanych dźwięków.

Napisał
pit14
Pedał sprzęgła powinien być na równi z hamulcem, jeśli podciągnołeś wyżej to na bank poleci sprzęgło, albo łożysko oporowe się wysypie albo słoneczko w sprzęgle
Gdzieś wyczytałem, że pedał sprzęgła powinien być lekko ponad pedałem hamulca, dlatego tak zrobiłem. Chyba jednak to był błąd.
Jakieś pomysły co mogę z tym zrobić?
-

Napisał
khris23
Jakieś pomysły co mogę z tym zrobić?
Tak .Trzeba zrzucić skrzynię i wymienić sprzęgło (tarczę,docisk,łożysko)
-
Nowy klubowicz

Napisał
KOBRA
Tak .Trzeba zrzucić skrzynię i wymienić sprzęgło (tarczę,docisk,łożysko)
Dokładnie tak. Oddałem auto do mechanika i skończyło się na wymianie tych części. 550zl :/
Swoją drogą wyeksploatowałem je do samego końca. Mechanik powiedział, że może ze 100km jeszcze bym na nich przejechał, a potem już tylko laweta.
Podobne tematy
-
Napisany przez leelook na forum Idea
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 01-04-2017, 10:15
-
Napisany przez lemonek na forum Bravo II
Odpowiedzi: 2
Ostatni post: 20-06-2016, 10:37
-
Napisany przez maslo123 na forum Stilo
Odpowiedzi: 18
Ostatni post: 28-12-2015, 13:09
-
Napisany przez marekn93 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 23-02-2014, 12:43
-
Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 14-11-2011, 19:21
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2018 vBulletin Solutions, Inc.
SEO by vBSEO ©2011, Crawlability, Inc.

FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:21.
W sieci od 2007 roku.