Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    23
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995

    Sprawdzenie popychaczy hydraulicznych po ściągnięciu pokrywy zaworów Bravo 1.8 16v WAŻNE.!

    Witam dzisiaj ściągnąłem pokrywę zaworów bo była pęknięta i oddałem do spawania i przy okazji ściągnięcia przyjrzałem się temu co znajduję się pod pokrywą już dodawałem tu post że strasznie klepią mi popychacze dodam również filmik jaki udało mi się nagrać jak chodziło auto z pokrywą. Gdy ściągnąłem pokrywę ukazały mi się wałki rozrządu co mnie troszkę zadziwiło i może będzie to widać na dołączonym filmiku i zdj że na 4 cylindrze tym od str akumulatora wałek ma taki czarny nagar a na pozostałych wygląda to tak że na kilku jest ten nagar dużo mniejszy albo go nie ma wogóle co o tym sądzicie.? Dodam że nie jestem jakoś mega uzdolniony od str mechaniki ale patrząc na silnik po zdjęciu pokrywy pod wałkami zauważyłem metalowe kółeczka więc wydaję mi się że to są o to te właśnie popychacze i jak kiedyś czytałem jakieś forum na ich temat coś mi utkwiło w głowie że ktoś opisywał że palcem mógł je wcisnąć bo były do wymiany więc każdy po kolei zacząłem wciskać i wciskałem z całej siły a one ani troszkę nie opadły czy coś nie wyglądają też na jakieś starte czy coś. Kolejne co ukazało mi się po ściągnięciu metalowej blaski za którą znajduję sie korektor wydechowy to strasznie zardzewiały kolektor wyde jakieś nacięcie delikatne trudno określić czy na wylot bo jest cieniutkie brak jednej sruby przykręcającej kolektor jak myślicie czy może być nieszczelny ten kolektor wydmuchana uszczelka miedzy nim a silnikiem i dlatego tak klepie.? Gdy ściągnąłem zas kolektor dolotowy w tych tubach łączonych kolektor dol z silnikiem zauważyłem taka siwą maść proszę o szybką odp jak sprawdzić dokładniej te popychacze o ile jest to możliwe w tej sytuacji jakiej mam rozebrane auto będę BARDZO wdzięczny bo zależy mi na czasie bo potrzebuję auta na dojazd do pracy

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    P6240595.JPGP6240596.JPGP6240597.JPG

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    P6240598.JPGP6240599.JPGP6240600.JPGP6240601.JPGP6240602.JPGP6240603.JPGZdjęcie034.jpgZdjęcie035.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    Stalowa Wola/Warszawa
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.8 HLX
    Rocznik
    1996
    Jak najbardziej, wydmuchana uszczelka między silnikiem a kolektorem może powodować klepanie, tak samo jak pęknięty kolektor.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Bez przesady z tym klepaniem. To zupełnie inny dzwięk gdy jest nieszczelny kolektor..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    23
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995
    właśnie jeśli coś było by z kolektorem to bardziej było by syczenie niż klepanie z tego co się dowiadywałem może też nie do końca filmik oddaję rzeczywisty dzwiek ale poprostu słychać takie metaliczne pukanie. Dzisiaj podjechał do mnie zaufany mechanik żeby spojrzał na silnik w takim stanie jak jest teraz i powiedział mi że trudno mu określić co klepie bo on nie słyszał tego auta jak pracuje i kazał mi przyjechać jak złoże auto i posłucha dokładnie tego silnika mówił żeby wlać jakiś gestniejszy olej i tu mam do was pytanie bo teraz mam 10w40 firmy nie pamiętam a slyszałem że są jakieś oleje do starszych przepracowanych silników może znacie albo używacie jakiegoś i możecie polecic druga sprawa bo mam wyciągnięte wtryski jakiś sposób na wyczyszczenie ich czy lepiej nie ryzykować co o tym myślicie.? i chciał bym wyczyścić kolektor dolotowy bo mam czasem wystrzały aż go wyrywa niby od gazu ale regulowany itp był i czasem są strzały i może przemyć czymś go jakiś nagar może tam jest.?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Olej zostaw w spokoju a mechanika odpuść jak daje takie super rady.. Strzały to zapewne kwestia regulacji gazu..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 styczeń 2014
    Skąd
    Żarki
    Wiek
    23
    Postów
    92
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 16v
    Rocznik
    1995
    regulowany był z 4razy i nic:/ no to co popychacze klepią.?


 

Podobne tematy

  1. Problem z doborem uszczelki pokrywy zaworów
    Napisany przez jaru na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 23-09-2016, 15:52
  2. Sprawdzenie i regulacja luzów popychaczy. Punto II 1.2 8v.
    Napisany przez rating na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-08-2013, 13:46
  3. Wymiana uszczelki pokrywy zaworów 1.2 16V 82KM
    Napisany przez sz_tomasz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-04-2013, 18:39
  4. Rozrząd przeskoczył? plus lejąca uszczelka pokrywy zaworów. Pomocy!
    Napisany przez Wojtek242 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-10-2012, 19:45
  5. Wymiana uszczelki pokrywy zaworów - pytania.
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-12-2010, 08:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sprawdzenie popychaczy hydraulicznych

punto 1.8 popychacze

jak sprawdzic popychacze hydrauliczne

jak sprawdzic popychacze

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl