Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2013
    Skąd
    szamotuły
    Wiek
    27
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.6 16
    Rocznik
    1998

    Spadajace obroty w trakcie jazdy

    Witam mam pytanie co moze byc gdy jade i w trakcie jazdy przelaczam bieg na luz to sie zdarza ze obroty spadaja do zera i zaraz wskakuja w swoje miejsce albo sie zdarza ze auto zgasnie jak na luz wrzuce. Tez jest tak gdy wlaczam luz w trakcie jazdy i odrazu dodam troszke gazu na chwilke to jest dobrze. Jakos miesiac temu wymienialem rozrzad i inne paski czy to cos moze byc tym spowodowane? Silnik ogolnie chodzi bez problemu oprocz tych spadajacych obrotow w trakcie przelaczenia biegu na luz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Te auta z tymi silnikami tak mają.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2015
    Skąd
    Gorzów Wlkp
    Postów
    15
    Auto
    Punto 1,2,Bravo 2.0 20v,Palio 1,6,Alfa147
    Rocznik
    11.2000
    Jeśli to silnik 1,2 16V to częsty problem.Pracując w serwisie Fiata naprawa polegała na przeczyszczeniu przepustnicy i kolektora ssącego a następnie adaptacja centralki za pomocą Egzaminera.Zdarzało się że centralka miała problem z adaptacją i niejednokrotnie trzeba było przeprogramować centralkę.Po samym oczyszczeniu przepustnicy zazwyczaj są wyższe obroty i bez pomocy komputera sterownik może mieć problem z adaptacją.Podobnie było z silnikami 1,8 choć rzadko ale tam sterownik sam sobie radził z adaptacją po przeczyszczeniu przepustnicy.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    lutkolba2, autor tematu pytał raczej o silnik 1.6, a nie 1.2.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2015
    Skąd
    Gorzów Wlkp
    Postów
    15
    Auto
    Punto 1,2,Bravo 2.0 20v,Palio 1,6,Alfa147
    Rocznik
    11.2000
    Do boch.Możliwe że chodzi o 1,6.Autor pytania nie podał szczegółów.Jestem tu nowy ale mam duże doświadczenie z serwisu a tam najwięcej problemów było z tą usterką w 1,2 16V centralka Bosch M1.5.5.(w Alfach było ten sam problem)Co do 1,6 problemy były dużo łatwiejsze do rozwiązania.Jest dużo postów w tych tematach.Ludzie szukają rozwiązań na forach wymieniają co się da zupełnie niepotrzebnie narażają się na koszta a póżniej i tak najczęściej trafiają do serwisu.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Więc.co Twoim zdaniem jest przyczyną falowania obrotów w silnikach 1.6? Na odpowiedź czeka przynajmniej kilkanaście osób
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2015
    Skąd
    Gorzów Wlkp
    Postów
    15
    Auto
    Punto 1,2,Bravo 2.0 20v,Palio 1,6,Alfa147
    Rocznik
    11.2000
    W bravo,Marea,Palio,Siena 1,6 sterownik (IAW1AFxx i IAW49F)w serwisie rozpoczynało się od podłączenia Egzaminera.(zamiast egzaminera można już teraz diagnozować innym sprzętem)W zależności czy były błędy czy nie.Jak były błędy to naprowadzało na usterki jeśli nie było usterek to trzeba było się przyjrzeć parametrom podczas pracy silnika.Najważniejsze parametry wyselekcjonowane to obroty(ok 800),pozycja przepustnicy(0,0-0,67),napięcie sondy(0,2v-0,8v przy rozgrzanym silniku).Temat jest obszerny więc opisze tu jeden przypadek auta z gazem przy żle ustawionym sterowniku gazowym.Auto ze sterownikiem IAW1AFxx na gazie miało nierówne obroty a na bęzynie problem z uruchomieniem pozycja przepustnicy zbyt duża(przy instalacji gazowej potrafi być nawet 10 stopni) należy rozłączyć akumulator na kilkanaście sekund i ponownie podłączyć i sprawdzić ponownie kąt(kąt zazwyczaj wraca do normy)Jeśli silnik nadal żle funkcjonuje pozostaje na reset ustawień egzaminer robi to przez kolejne 3 fazy.Po resecie zazwyczaj wszystko wraca do normy.Zeby nie powtórzyła się znowu ta sytuacja należy prawidłowo ustawić sterownik gazu ja ustawiałem -sonda rozłączona.Po jakimś czasie te centralki zapisuą błąd na stałe ale nie przeszkadza to w pracy silnika.Jeśli po jakimś czasie znowu zwiększa się kąt przepustnicy to należy rozłączyć akumulator na chwile i zrobić baypas masy patencjometru(mój pomysł w 100% skuteczny).Kawałek przewodu podłańczamy do przewodu minus patencjometru a drugi koniec do wiązki mas na silniku np. w Palio 1,6(Testowane do tej pory na moim samochodzie) dekielek wałków rozrządu.Robiłem wiele tych usprawnien i kąt zawsze był prawidłowy usterka nie powracała.Jeśli nie mamy czym zrobić resetu ustawień centralki(egzaminer) to musimy przez jakiś czas pojeżdzić na benzynie centralka powinna się sama zadoptować.Zdażało się ze te centralki IAW1AFx ulegały uszkodzeniu pamięci(podobno się zapychały i nie adoptowały się) i było to powodem gasnięcia i falowaniia czasami trzeba było wysyłać do naprawy lub wymienić.Jestem tu nowy i nie czytałem postów w tych tematach być może ten problem już ktoś rozwiazał jeśli tak to niech moderator to skasuje żeby nie zaśmiecać forum.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    cóż, ciekawa lektura. pozwoliłem sobie skopiować ten post do najbardziej popularnego wątku w dziale Bravo/Brava/Marea
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2011
    Skąd
    Wiek
    35
    Postów
    123
    Auto
    Brava 1,6 16V LPG
    Rocznik
    2001 FL
    A u mnie w 1.6 identyczne objawy dawał walnięty czujnik położenia wału. Wymieniłem i problem zniknął.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2015
    Skąd
    Gorzów Wlkp
    Postów
    15
    Auto
    Punto 1,2,Bravo 2.0 20v,Palio 1,6,Alfa147
    Rocznik
    11.2000
    Jak zwykle nie ma jednej reguły.Przy problemie z czujnikiem położenia wału sprawdzałem najpierw stan złącza, zwłaszcza jeśli działo to się po deszczu czy w złączu nie ma wody.Na tą samą przypadłość może być wiele powodów.Podstawą jest diagnostyka komputerem i odpowiednia interpretacja parametrów(kąt przepustnicy,obroty,napięcie sondy,podciśnienie,temperatura itp)Bez tego narażamy się tylko na koszty.Czasami komputer nam nic nie potwierdzi i wtedy pozostaje podmiana części,czujników z innego samochodu.Była to częsta praktyka w serwisie.Czasami winne są materiały expolatacyjne.Jako ciekawostka znana tylko w serwisie to pierwsze dostawy Bravo i Brava nie chciały odpalić na mrozie(występowało tylko zimą)Winny był niewłaściwy olej zalany w fabryce i świece Golden(czteroelektrodowe).Silnik się zalewał bo popychacze chydrauliczne na tym zimnym oleju podpierały zawory.Trzeba było w nowych na placu wymieniać ojej na selenia 20k i świece na dwuelektrodowe.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    lutkolba2, a co z najczęściej pojawiającą się możliwą przyczyną usterki czyli - uwaloną wiązką pomiędzy ECU, a czujnikami na przepustnicy i kolektorze? nigdy się z tym nie spotkałeś?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2015
    Skąd
    Gorzów Wlkp
    Postów
    15
    Auto
    Punto 1,2,Bravo 2.0 20v,Palio 1,6,Alfa147
    Rocznik
    11.2000
    Nie jestem na bieżąco w tych autach.Nie pracuje juz w serwisie od wielu lat z tymi autami miałem do czynienia jakieś 10 lat wstecz.Auta jeszcze były w miare nowe niektóre usterki występują dopiero po wielu latach.Jeśli chodzi ogólnie o wiązki we fiatach to niektóre przewody w wiązkach są łączone zwłaszcza masy po kilka w jeden.Czasami prułem wiazkę i lutowałem fabryczne połączenia bo zdarzało się że nie było ciągłości przewodzenia.Zwłaszcza w Bravo 1,4 12V przy centralce i przy modifikacji złącza sondy.Bo tam był problem z ze sonda pokazywała w centralce odwrotną polaryzacje w wyniku czego silnik się zalewał i gasł.Przy 1,6 pamiętam że jedynie dublowałem mase czujnika położenia przepustnicy.Być może problem z masami jest tagże na pozostałych czujnikach ale nie mam takiej wiedzy.Większość usterek przy czujnikach to problem z masą.Niektóre czujniki mają mase podaną z centralki a niektóre połączone z silnika lub nadwozia.Czasami występuje tu różnica potencjałów która doprowadza do odczytu niewłaściwych parametrów to właśnie występuje w 1,4 przy odczycie sondy.


 

Podobne tematy

  1. spadajace obroty
    Napisany przez piotrek19v93 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-04-2015, 22:47
  2. Szarpanie w trakcie jazdy lpg+PB
    Napisany przez fiat_brava_18 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-07-2014, 18:19
  3. Bravo gaśnie w trakcie jazdy
    Napisany przez mkriso na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 08-07-2014, 10:33
  4. seicento 900 gaśnie w trakcie jazdy
    Napisany przez zwyklychlopak2017 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-05-2014, 00:25
  5. Dziwne zachowanie w trakcie jazdy
    Napisany przez sebonek na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 03-06-2012, 23:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl