Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001

    Śmiać się czy płakac?...

    W poniedziałek z rana oddałem samochód do "warsztatu" kumpla. Pierwsze co wymienił mi rozrząd. Teoretycznie rozrząd był wymieniany niecałe 30 000 km temu. Wczoraj się pytam jak idzie mu praca. Napisał mi ze pasek rozrządu był poprzecinany i rolki miały już bardzo spory luz. Czy to jest możliwe że po 30 000 stało się coś takiego z rozrządem czy po prostu gościu który sprzedawał mi samochód mnie okłamał?

    Druga sprawa:
    Na odpalonym i zimnym silniku słychać takie jak by "miałczenie". Nasila się ono gdy dodaję gazu. Silnik się trochę zagrzeje a to "miałczenie" jest ale już trochę ciszej. Ten dźwięk dochodził z okolicy napinacza alternatora. Wczoraj została wymieniona rolka alternatora, rolka napinająca i paski. Co to może być? Gdzie szukać dalej przyczyny?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał vandaL93 Zobacz post
    pasek rozrządu był poprzecinany i rolki miały już bardzo spory luz. Czy to jest możliwe że po 30 000 stało się coś takiego z rozrządem czy po prostu gościu który sprzedawał mi samochód mnie okłamał?
    Teoretycznie nie musiał kłamać. Praktycznie zaś, kłamał na pewno. Przy wymianie rozrządu nie wymienia się samego paska, ale i wszystkie rolki. Pozostawienie starych rolek mogło skutkować tym, że pasek pocięło.
    Cytat Napisał vandaL93 Zobacz post
    została wymieniona rolka alternatora, rolka napinająca i paski. Co to może być? Gdzie szukać dalej przyczyny?
    Sprawdź łożyska alternatora.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    23
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Albo to może być napinacz
    Uchol znany też jako Maciar

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2013
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    24
    Postów
    122
    Auto
    Mazda 323F 2.0
    Rocznik
    2001
    Wyjaśniło się wszystko. To "miałczenie" wydaje pompa wspomagania.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    jest jedna zasada kupujac auto zaraz od startu wymieniasz rozrzad i olej..

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    Jest też druga zasada, kupując auto nie wierz w to co mówi sprzedający

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2012
    Skąd
    dąbrowa tarnowska
    Wiek
    31
    Postów
    239
    Auto
    Stilo Abarth 2,4
    Rocznik
    2002
    Święta racja co koledzy mówią dlatego ja po kupnie swojego, zrobiłem przegląd całego zawieszenia, wymieniłem wszystkie płyny, wszystkie filtry, oraz olej w skrzyni, akumulator .. autko odmuliło się konkretnie. Przed zabiegiem 130 km/h ciężko było osiągnąć, a teraz przy 160 km/h już nie miałem odwagi więcej.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Raczej na pewno rozrządu poprzedni właściciel nie zmieniał. Ja zmieniałem ostatni raz u siebie po ok. 55 tys. przebiegu (fakt faktem rozrząd przed ostatnim razem też był wymieniany kompletny) to mechanik stwierdził, że pasek jak i rolki wyglądały na mało zużyte, jeszcze można było śmiało pojeździć, więc nie uwierzę, że po 30 tys. był pocięty pasek.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Napinacz rozrządu w 1.6 16V jest bez umiejętnego założenia poluzuje się lub źle może napinać. Efektem złego założenia jest z reguły jego cofnięcie się na mocowaniu, zmniejsza się siła napinająca oraz uderza on o obudowę (będzie stukał na wolnych obrotach). Jeżeli pasek jest luźny to na 99,9% cofnął się napinacz i źle napina.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl