Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Okolice Dąbrowy ;)
    Postów
    24
    Auto
    Brava 1.2
    Rocznik
    12.1999

    Smar do przekładni wycieraczek

    Witam, jestem w trakcie reanimacji wycieraczek w Bravie. Okazało się, że zapiekły się cięgna poruszające ramionami wycieraczek. Okazało się, że zapiekł się wieloklin poprzez który jest połączony z zębatką i ślimacznicą slinika. Ktoś orientuje się jaki został zastosowany smar do nasmarowania zębatki i ślimacznicy? Niestety bez ponownego nasmarowania się nie obejdzie, ponieważ skubaniec tak się zapiekł, że bez moczenia w nafcie nie da rady go wybić, nawet młotkiem, więc byłem zmuszony usunąć cały smar i stanąłem przed dylematem czym nasmarować to z powrotem. Smar grafitowy np. się nada, bo nie widzę tam żadnego łożyska? Dla jasności wiem, że wieloklin jest zabezpieczony przed zsunięciem pierścieniem i owy pierścień usunąłem.
    Ostatnio edytowane przez Pablo991 ; 05-03-2016 o 19:26



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    642
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    robiłem to 2 raz i zawsze dawałem zwykły smar i chodziło bez problemu .

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    https://ctbike.pl/expand-litex-smar-...iwersalny.html - średnio udane połączenie funkcjonalności ŁT-43 z łatwością zastosowania preparatów samopenetrujących w rodzaju WD-40. Nie wiem czy się nada, acz używam czegoś takiego do łożysk maszynowych w rowerach (i w sumie zdaje egzamin). Jeśli w grę wchodzi temat elementów elektrycznych może nada się smar miedziowy, jednak ŁT-43 w aerozolu jest łatwiejszy w zastosowaniu :-)

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2014
    Skąd
    Okolice Dąbrowy ;)
    Postów
    24
    Auto
    Brava 1.2
    Rocznik
    12.1999
    Dzięki, zrobiłem to po swojemu. Skoro zdał u kolegi asykom15 zwykły smar to w otwór w który wchodzi zębatka z wieloklinem dałem specjalny smar, który nie jest wypłukiwany przez wodę, natomiast na/pod zębatkę i ślimacznicę dałem również specjalny smar do przekładni Bobcat. Wszystko poskładałem zusamen i działa ponownie jak w dniu odbioru Bravy z salonu... Trochę się z tym naużerałem, bo popełniłem błąd i nie zaznaczyłem sobie jak cięgna są osadzone na wieloklinie silnika i efekt był taki, że wycieraczki uciekały mi w dół i miałem problem z dobraniem właściwego ustawienia, ale w końcu po włączeniu trubu ciągłego i przyjrzeniu się pracy mechanizmu udało się. Z rozbiórką też nie było łatwo, bo pomimo moczenia w nafcie nie dało rady wybić tego ustrojstwa i stanęło na tym, że tata dał to na warsztat swojemu koledze, zapiął obudowę w duże imadło i dopiero poszło. Po wybiciu okazało się, że na osi zębatki est lita rdza, tak więc nie dziwota, że się zapiekło...


 

Podobne tematy

  1. [Śląskie] Regeneracja maglownicy-> przekładni kierownicy GRANDE PUNTO
    Napisany przez maniacus na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-09-2015, 10:19
  2. Smar do zawiasów drzwi przesuwnych
    Napisany przez maslan82 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-07-2015, 22:39
  3. Brak płynu w przekładni
    Napisany przez patpac na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-03-2015, 09:33
  4. Wyciek z przekładni kierowniczej, co robic??
    Napisany przez monkey22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-10-2014, 20:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl