Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    24
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,2 SX
    Rocznik
    1998

    Słabe ogrzewanie, a teraz chyba brak.

    Witam, tydzień temu jechałem w niedługą trasę swoim bravolotem. Po drodze zauważyłem delikatny wyciek z chłodnicy. Jakiś kamyczek musiał w nią trzasnąć, więc poszedłem na stację i kupiłem środek do uszczelniania chłodnic z firmy Prestone (w płynie), wlałem 1/4 buteleczki i uzupełniłem płyn chłodniczy (jakieś 100-150ml). Pojechałem dalej. Jak dotarłem do domu to zauważyłem, że już nie ciekło i nie cieknie do dziś.

    Dzisiaj rano było cholernie zimno więc musiałem użyć ogrzewania. Zauważyłem, że bravo za długo się grzało (dłużej niż zwykle), a po włączeniu ogrzewania strasznie licho grzało, powietrze było naprawdę letnie. Po przejechaniu kilku km, ogrzewanie przestało działać, zaczęło dmuchać zimnym powietrzem.

    Teraz nie wiem jak jest, bo siedzę w pracy, a bravolot odpoczywa.

    Co mógł ten środek uszkodzić? Wymienić termostat czy nagrzewnicę, czy może to i to? Macie jakieś zdjęcia, gdzie znajduje się nagrzewnica i termostat? Co jeszcze mogę spróbować z tym zrobić, żeby pozbyć się problemu ?

    Z góry dzięki.

    PS ostatnio ogrzewanie mi słabo grzało, ale podczas powrotu do domu z pracy miałem małą misję (dogonić takiego kolesia, który mi zajechał drogę), więc redukcja, gaz w podłogę i ogień. Wtedy ogrzewanie zaczęło grzać normalnie, czyt. mocno.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Grzało Ci słabo, bo pewnie nagrzewnica nie miała juz pełnej przepustowości. Teraz, kiedy dosypałeś środka do uszczelniania, uszczelniłes dziurę w chłodnicy i najpewniej zatkałeś też nagrzewnicę.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Albo tak jak przedmówca albo może trzeba odpowietrzyć - ciężko stwierdzić.. Tak czy inaczej trzeba się po prostu temu przyjrzeć.. Temp trzyma normalnie?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    24
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,2 SX
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Albo tak jak przedmówca albo może trzeba odpowietrzyć - ciężko stwierdzić.. Tak czy inaczej trzeba się po prostu temu przyjrzeć.. Temp trzyma normalnie?
    Tak, temperaturę trzyma. Nagrzewa się normalnie.

    Nie miałem czasu się temu przyjrzeć, gdyż jestem w pracy.

    Przed zalaniem środka do uszczelniania chłodnic grzało normalnie, dopiero po zalaniu grzał słabiej, a w połowie drogi w ogóle nie grzał.



    Co do zatkanej nagrzewnicy, to jest szansa ją jakoś przeczyść? Warto to robić, czy lepiej wymienić na nową.


    Co do zapowietrzania to całkiem możliwe, bo kiedyś układ był zapowietrzony (odkręciłem kurek zbiornika wyrównawczego na gorącym silniku i się cofnęło) Wtedy pewnie się zapowietrzył. Nigdy nie odpowietrzałem układu. Ciężko stwierdzić, bo ogrzewania użyłem 2-3 razy (po zalaniu tego środka, bo tak kazał producent, raz żeby odparować szyby i dzisiaj, bo było zimno z rana).

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    591
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Jak przy mocniejszym pociśnięciu grzało lepiej, to obstawiałbym zatkaną nagrzewnicę. Wyższe obroty -> wyższe ciśnienie więc płyn lepiej przepływał. Wymiana nagrzewnicy jest dość nieprzyjemna, dlatego na początek można spróbować ją odłączyć i przepłukać woda z węża ogrodowego, pod ciśnieniem. Tylko z wyczuciem.

    A tak w ogóle, to używanie takich środków jak widać nie jest specjalnie rozsądne. To tak jak z motodoktorem, czy kołem zapasowym w sprayu - niby chwilowo pomaga, ale późniejsza naprawa jest 10x gorsza.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    24
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,2 SX
    Rocznik
    1998
    Dziękuję za odpowiedzi.

    marcij, wiem, że to nie był dobry pomysł, ale na trasie nie miałem innego wyboru. Chłodnicę uszczelniło, już nic nie kapie, nic nie leje.

    Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem, że to chyba problem z termostatem, gdyż temperatura nie doszła do 90 stopni, tylko trzymała się kreskę poniżej, a ja stałem w korku, to jeszcze spadała. Wcześniej szybciej się grzał. Chyba skupię się na razie na termostacie. Próbował ktoś sam wymieniać?

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał kacperinjo Zobacz post
    Próbował ktoś sam wymieniać?
    Pewnie nie jedna osoba Ty najpierw sprawdź czy on faktycznie puszcza i czy nie masz tam jakiś bombli powietrza w układzie bo jak temp malenie na postoju to jakieś cuda masz tam Panie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2014
    Skąd
    Gliwice
    Wiek
    24
    Postów
    7
    Auto
    Bravo 1,2 SX
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Pewnie nie jedna osoba Ty najpierw sprawdź czy on faktycznie puszcza i czy nie masz tam jakiś bombli powietrza w układzie bo jak temp malenie na postoju to jakieś cuda masz tam Panie..
    Już kupiłem nowy termostat, tylko zastanawia mnie stopień trudności jego wymiany :> Odpowietrzę układ zaraz po wymianie. Zobaczymy czy coś pomoże.

    Może ten środek do uszczelniania go zakleił/uszkodził.

    Chociaż teraz tak myślę, że to może być termostat, gdyż zaobserwowałem (już wcześniej) większe spalanie i takie jakby dłuższe ssanie, obroty się dość wysoko utrzymują, jak stoję na światłach to wskazówka trzyma czasem 1,5k i po chwili spada.

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kolego Ty najpierw sprawdź czy to termostat (jak znajdziesz tu) a potem myśl nad wymianą.. Z resztą masz element w ręku i nie wiesz jak trudno będzie się go wymieniało? Trochę nie ogarniam tej kuwety..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał kacperinjo Zobacz post
    Już kupiłem nowy termostat, tylko zastanawia mnie stopień trudności jego wymiany
    Wymiana jest łatwa - musisz odkręcić osłonę silnika, cewkę zapłonową i termostat masz na wierzchu. Spuszczasz płyn zdejmując dolną rurę z chłodnicy, odkręcasz termostat i zakładasz nowy. Potem dobrze odpowietrz układ i tyle.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2014
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    61
    Auto
    Alfa Romeo GTV 3.0 V6 220KM
    Rocznik
    1999
    Często bywa tak jak ja miałem ze płyny do uszczelnieńia uszczelniły tak ze aż zakleilo nagrzewńice. I tu patrz nowa chłodnica 300zl a nagrzewnice no pewńie wiecej. Stawiam ze to nie termostat.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał tomaszchwesiuk Zobacz post
    I tu patrz nowa chłodnica 300zl a nagrzewnice no pewńie wiecej.
    Akurat nagrzewnice można wyrwać za 40zł (chiński badziew który pewnie nie pasuje), a ja kupiłem MM na coś koło 80zł i wszystko pasowało. Wymiana jest średnio trudna, trzeba się nagimnastykować ale nie trzeba ściągać kokpitu jak w wielu autach(wystarczy zdemontować schowek).

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ekwilibrystyka przy wymianie nagrzewnicy w BBM to nic w porównaniu z tym co spotkało mnie w Matizie, nie dość że cały kokpit do wywalenia, to zaciski sprężynowe przewodów są w komorze silnika, dostęp do jednego z nich prawie żaden...

    W nagrzewnicach od BBM też trzeba uważać na wielkość bo są dwa albo trzy rodzaje i na chińczyka nie warto wydawać pieniędzy.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2013
    Skąd
    Dębica
    Wiek
    23
    Postów
    20
    Auto
    brava 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    Spróbuj wyczyścić nagrzewnicę takim sposobem: Najpierw kup sobie środek do mycia silnika albo dimer później w komorze silnika zrób sobie troszkę miejsca żebyś miał łatwy dostęp do węży które wchodzą do nagrzewnicy. Przygotuj sobie węża ogrodowego i podepnij pod kran. Następnie odepnij te węże w komorze silnika co idą do nagrzewnicy i nalej tam środka do czyszczenia szczykawką albo czymś innym i odczekaj chwilę aż to trochę przeżre później włóż węża ogrodowego w jedną dziurę i cała naprzód. Płucz dotąd aż będzie leciała czysta woda.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    W nagrzewnicach od BBM też trzeba uważać na wielkość bo są dwa albo trzy rodzaje i na chińczyka nie warto wydawać pieniędzy.
    Są dwa rodzaje. Ja wkładałem kiedyś jakiś zamiennik - bezawaryjnie ponad dwa lata i nie sądzę aby się z nim mogło coś dziać. Taki zamiennik już nie pamiętam właśnie ok 60-80zł..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat 500 teraz z indywidualnymi tablicami gratis
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 10-08-2014, 09:41
  2. Skradzione kluczyki - co teraz?
    Napisany przez Benek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 28-07-2012, 02:58
  3. [ogrzewanie] ogrzewanie tylnej szyby ( przepala się bezpiecz
    Napisany przez Donat na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-09-2010, 21:12
  4. [ogrzewanie] ogrzewanie a raczej jego brak na postojowych ob
    Napisany przez roman na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2009, 09:43
  5. [ogrzewanie] Brak 1wszego biegu wentylatora
    Napisany przez tomasik7585 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-08-2009, 13:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea brak ogrzewania

przestalo dzialac ogrzewanie brava

brak ogrzewania fiat marea

bravo 1.6 brak ogrzewania

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl