Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 32
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo

    [skrzynia biegów] Olej spod przegubu wewnętrznego

    Witam,

    od paru dni leci mi olej z gumy na przegubie wewnętrznym od skrzyni (po stronie kierowcy).
    Olej leci siarczyście - duże straty. Czy jest jakaś uszczelka zaraz za przegubem, czy mogło posypać się coś więcej (np. mechanizm różnicowy)? Skrzynia mimo znacznego krwawienia nie buczy, nie trzeszczy nic się nie dzieje (choć pewnie z dłuższym użytkowaniem i niskim stanem oleju w skrzyni w końcu szlak ją trafi). Jeszcze nie wyciągałem przegubu i półośki - zabieram się za to jutro i jestem ciekawy na co mogę trafić.
    Proszę o pomoc.
    nic więcej nie powiem...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie ma nic tam. Uszczelniaczem jest tylko ta manszeta z które leci Ci olej.
    Musisz rozpiąć zwrotnicę i wyjąć półośkę i założyć nową manszetę. Trochę pracy cię czeka.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    zrób to jak najszybciej bo rozsypiesz mechanizm różnicowy .Ja niestety tak kiedyś zrobiłem w swojej sienie i musiałem kupić jakąś używana . Koszt skrzyni + naprawa = 1300 zł

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo
    manszetka czy uszczelka? to jest gdzieś pomiędzy skrzynią a przegubem? czy manszeta nachodzi na półośkę?
    nic więcej nie powiem...

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wpisz w google manszeta, to takie gumowe uszczelnienie. W nowym komplecie jaki kupisz będziesz miał tą gumową osłonę, nowe łożysko i opaskę zaciskową (dwie sztuki). Po wyjęciu półośki zbijasz stare łożysko, zakładasz nową manszetę, łożysko nabijasz na półośkę. Wtedy wkładasz do skrzyni. Po skręceniu tak, aby półośka się trzymała zaciskasz opaskami manszetę, aby nie przemieszała się.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo
    wiem co to manszeta - po prostu ze wcześniejszych opisów nie mogłem sobie wyobrazić (w sumie to dalej nie mogę) jak to wygląda. Jutro rozbiorę to będę widział co i jak. Oby było na tyle prosto jak piszesz...
    nic więcej nie powiem...

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Najgorzej to wyjęcie półośki ze skrzyni, zapewne czeka Cię rozpięcie zwrotnicy i demontaż przegubu z piasty, gdyż inaczej nie wyjmiesz tego.

    Heh moje wypociny w paint Proszę się nie śmiać Na very szybko robione.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo
    A zowie się jakoś taki zestaw o którym mówisz, abym mógł jakoś objaśnić tym co będą mi to sprzedawać - czy ewentualnie będą wiedzieli o co mi chodzi po tym co opisałem tutaj... Aha - może znasz mniej więcej przybliżone koszta?
    nic więcej nie powiem...

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zależy, manszeta to parę złotych, łożysko kilkadziesiąt, ale też nie dużo.
    Najczęściej sprzedawany jest cały zestaw czyli opaski+manszeta+łożysko. 50-100zł taki przedział musisz liczyć.
    W sklepie moto zamówisz bez problemów, powiedz, że potrzebujesz taki zestaw i z pewnością Ci coś zaproponuje sprzedawca.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo
    hehe - jestem pod wrażeniem artystycznego podejścia do tematu - choć wiem dużo więcej... ale też powstają nowe pytania... Czy w takim razie tylko ta manszeta trzyma olej który jest w skrzyni? I czy (jeżeli źle myślę to popraw mnie) przegub wewnętrzny jak i zewnętrzny jest zatopiony w tawocie? Bo jeżeli rozumiem Cie dobrze - że zakładamy, że nie ma tawotu w tym przegubie tylko pucze się on olejem ze skrzyni a jedynym zabezpieczeniem są dwie opaski, którymi zaciskamy manszetę do półośki, to równie dobrze mogła pójść opaska - a nie koniecznie sama guma (manszeta).
    nic więcej nie powiem...

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tam nic nie ma, masz jedną dużą dziurę w którą wchodzi półośka do skrzyni. Jak przetniesz manszetę to poleci olej ze skrzyni. Łożysko które jest na mniejszym otworze manszety i łożysko to jest nabite na przegub również pracuje w oleju ze skrzyni.

    Jak wyjmiesz półośkę od strony koła to nic nie chroni przed wyjęciem półosi ze skrzyni, jedynie manszeta. Jak popuścisz opaski lub rozerwiesz manszetę to półośka najzwyczajniej wyjdzie ze skrzyni.

    Zaś jeśli mówisz o przegubie homokinetycznym (czyli tym przy piaście koła) to tam już jest smar.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo
    czyli produkcja masakra jednym słowem - myślałem że jest to lepiej zabezpieczone. Ale wychodzi na to, że gdybym sobie jechał z żoną na pole w celach kopulacyjnych i tym samym kamyszek zaczepiłby o manszetę na tyle że zrobiłby w niej dziurkę to jestem bez oleju w skrzyni, czy tak?
    nic więcej nie powiem...

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    To normalne rozwiązanie. Tak się to robi. Jak się jedzie na polanę to wszystko się może zdarzyć. Wystarczy, że coś strzeli w chłodnicę i nie jedziesz

    A co do manszety, nawet jak pęknie to olej będzie się wylewał, ale tylko ten który zostanie rozbryzgany w skrzyni. Więc to nie będzie się ciurkiem lało, tylko będzie kapało tyle ile do manszety się dostanie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2010
    Skąd
    Poznań
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo
    dzięki za pomoc, jutro kliknę co trzeba jak wszystko pójdzie dobrze... Co do oleju masz jakiś faworytów?
    nic więcej nie powiem...

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja Hipolem 80W90 zalewałem, a dlatego, bo taki miałem na stanie Byle nie lać wody
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jaki olej???
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 17-04-2012, 19:11
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  3. Skrzynia biegów
    Napisany przez marek041 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-03-2011, 18:52
  4. [skrzynia biegów] demontaż skrzyni biegów
    Napisany przez aronbos na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 20:12
  5. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyciek oleju spod przegubu

wyciek oleju z przegubu

wyciek oleju z gumowych przegubow w seicento

wymiana oslony przegubu fiat siena

uszczelnienie przegubu marea

przegub wewnetrzny fiat bravo

sc przegub wyciek oleju

wyciek oleju na przegubie

wyciek oleju z przegubu seicento

http://www.iparts.pl