Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2014
    Skąd
    Bolesławiec
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998

    Skoki temperatury, jak...

    Witam wszystkich,

    Ostatnio napotkałem na niniejszą ciekawostkę, w związku z użytkowaniem mojego Bravo 1.9 TD 1998.

    1. Auto nagrzewa się w ciągu ok. 5-10 minut jazdy (to akurat nic szczególnego).
    2. Po osiągnięciu temp. optymalnej (powiedzmy - środek tarczy wskaźnika - temperatura nadal rośnie.
    3. Jeśli przyspieszam - temp. rośnie nadal.
    4. Gdy zwalniam - spada.
    5. Tak trochę robię za termostat, bo sam w rzeczywistości decyduję o temperaturze silnika
    6. Oczywiście, tylko w pewnym stopniu, bo - prędzej czy później - silnik się przegrzewa i muszę go zgasić.

    Najbardziej dla mnie interesujący jest fakt, iż tak szybko zmienia się temperatura. Dodam, że jest płyn w chłodnicy i że wentylator nie załącza się.

    Czy mogę prosić o wskazówki? Biorę w tej chwili pod uwagę:
    1. Wymianę termostatu.
    2. Wymianę czujnika temperatury płynu chłodzącego.
    3. Wymianę zakrętki zbiornika na płyn chłodzący (podobno, gdy jest zatkany, może powodować utworzenie zbyt dużego ciśnienia, co uniemożliwi wodzie/płynowi cyrkulację).

    Z góry dzięki
    NiemeN



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Najpierw sprawdź czy po rozgrzaniu silnika chłodnica jest gorąca . Jeżeli tylko silnik ,to termostat do wymiany.
    Jeżeli chłodnica jest gorąca, a nie załącza się wentylator, to czujnik w chłodnicy .Możesz sprawdzić wentylator zwierając spinaczem piny we wtyczce z tegoż czujnika.(tu jednak uważaj bo spinacz się szybko nagrzeje i możesz się sparzyć .

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A jak stwierdzasz, że silnik się przegrzewa, skoro wentylator się nie uruchamia?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Szybkie skoki temp. świadczyłyby o zapowietrzeniu instalacji - gdzieś stoi bombel powietrza i płyn nie krąży w układzie.. Ew. pompa.. Do sprawdzenia wszystko po kolei..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 czerwiec 2014
    Skąd
    Włocławek
    Wiek
    37
    Postów
    70
    Auto
    Brava 1,6 16v,
    Rocznik
    1997
    temperatura wysoko a wentylator stoi....w pierwszej kolejności wymieniłbym czujnik temperatury plynu na chłodnicy.Tydzień temu miałem to samo w swojej Bravce.....proponowałbym też dla świętego spokoju po wymianie czujnika (u mnie koszt 26zł) operację odpowietrzenia układu.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2014
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    27
    Postów
    2
    Auto
    Brava 1,9 JTD
    Rocznik
    2000
    Zdaje się mam ten sam problem w Bravo 1.9 JTD. Wskazówka temp. płynu skakała po całej skali. Znalazłem naderwaną końcówkę czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Wymienili mi na nową z całym termostatem. Było OK kilka dni. Problem jednak nie zniknął. Silnik nagrzewa się w normalnym czasie (5-10min) wskazówka jest w połowie optymalnej temp.. I w różnych sytuacjach na drodze przyspieszania, hamowania (różny bieg itp.) nagle wskazówka podnosi się 1 czasem 3 kreski powyżej, po czym po 2 sek., potrafi nagle spaść do temperatury optymalnej. Chłodnica się nagrzewa, wentylator się załącza.
    Więc przypuszczam, że to problem z zapowietrzonym układem. Ale nie jestem pewien.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Możesz też mieć problem z zimnymi lutami w liczniku. Jak Ci temperatura wzrośnie stuknij w licznik palcem lub z góry potraktuj go z umiarkowaną siłą ręką i sprawdź czy coś się zmieni. U mnie już ze 2-3 lata tak temp. potrafi skakać, ale wiem, że zegar normalnie wskazuje w połowie poprawną temperaturę, bo po delikatnym uderzeniu wskazówka wraca na połowę skali.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2014
    Skąd
    Słupsk
    Wiek
    27
    Postów
    2
    Auto
    Brava 1,9 JTD
    Rocznik
    2000
    Dobry pomysł. Zdaje się zrealizowany już na naszych nierównych drogach. Wskazówka w "normalnym" czasie osiąga pole temp. optymalnej. Nic się już nie dzieje. Dodam tylko, że po wymianie tego czujnika i termostatu z braku czasu nie zająłem się potencjalnym zapowietrzeniem układu.
    Ostatnio edytowane przez salceson ; 03-09-2014 o 16:48

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 marzec 2014
    Skąd
    Bolesławiec
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9 TD
    Rocznik
    1998
    Witam Panowie,

    przede wszystkim przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz. Na lato przerzuciłem się na rower i dopiero teraz odpaliłem Fiacika O dziwo - zapalił od ręki!

    A teraz opis sytuacji:

    Po wielu różnych próbach, wziąłem auto do mechaników (trzech).

    1. Pierwszy powiedział, że uszczelka.
    2. Drugi powierdział, że uszczelka.
    3. Trzeci powiedział, że powie, jak sprawdzi miernikiem CO2 (załączam fotkę). Koszt 50 zł. Sprawdził i stwierdził, że nie uszczelka, a termostat.
    4. Zgodziłem się zatem wczoraj na wymianę. Koszty: termostat - 200 zł, 2 opaski - 3 zł, przewód 8mm - 9 zł, robocizna - 124 zł. Zrobiłem też przy okazji przegląd, bo własnie wyszedł - koszt - 98 zł.
    5. Dziś rano dostałem telefon, że... to jednak nie termostat. Pan zdecydował się sprawdzić czujnikiem CO2 (który nakładał na otwarty zbiornik płynu chłodzącego) jeszcze raz i stwierdził, że... to jednak uszczelka pod głowicą (płyn w mierniku zabarwił się z niebieskiego na zielony)!

    Zapłaciłem, przyjechałem pod dom. Rozgrzałem auto. Status:
    1. Po rozgrzaniu do połowy wskaźnika temperatury (jak na fotce) -> tracę ciepłe powietrze w kabinie.
    2. Chłodnica jest gorąca.
    3. Wentylator nie załącza się.
    4. Poziom płynu w zbiorniku opada (mocno poniżej minimum).
    5. Temperatura nadal rośnie.
    5. Po odkręceniu zbiornika z płynem - zagotowany płyn wylewa się ze zbiornika.

    6. Nie robiłem już testu ze stukaniem we wskaźniki, ponieważ silnik ewidentnie się gotuje.

    Gaszę silnik.

    Pytania:
    1. Czy jest sens sprawdzać czujnik w chłodnicy?
    2. Czy mam się poddać i robić uszczelkę?
    3. Czy można otworzyć termostat, żeby ciągle chłodził? Czy to przedłuży czas jazdy bez wymiany uszczelki?
    4. Jak można uruchomić wentylator?

    Powód pytań: brak tysiączka na wymianę uszczelki.

    Z góry dzięki za info.

    Pozdrawiam,
    NiemeNpomiar co2.jpgtemp.jpgzbiornik z zakreconym kurkiem.jpgzbirnik z odkręconym kurkiem.jpg

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 październik 2014
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    25
    Postów
    12
    Auto
    fiat brava 1.2 16v
    Rocznik
    2001
    Sprawdź n
    Jak wygląda korek wlewu oleju jeśli jest na nim "masło" uszczelka

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 marzec 2014
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    26
    Postów
    27
    Auto
    Lancia Kappa 2.0 20V VIS
    Rocznik
    1997
    Uszczelka... Możesz zewrzeć wiatrak na stałe ale to i tak nic nie zmieni. Silnik będzie coraz bardziej dostawał w tyłek i w końcu go zajeździsz i nie będzie się nawet nadawał do remontu
    Moja Mery 2.0 R5
    http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/fiat-marea-weekend-hlx-2-0-20v-23690/


 

Podobne tematy

  1. Skoki temperatury Panda 1.1 LPG
    Napisany przez pivko na forum Panda
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-02-2014, 07:03
  2. szarpanie i skoki na obrotach Bravo
    Napisany przez grefek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 29-08-2013, 14:56
  3. Czujnik temperatury
    Napisany przez maslana na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 21-07-2013, 17:11
  4. brava 1.9d skoki obrotow
    Napisany przez janusz69 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 11-01-2012, 22:34
  5. Czujniki temperatury
    Napisany przez CONRADO na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-02-2010, 23:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

skoki temperatury fiat marea 1.6 16v

temperatura ciagle rosnie bravo td

skoki temperatury w aucie fiat marea wekend

bravo td traci sie cieplo i wzrasta temp

bravo td ciagle rosnie temp

rosnie temp wyrzuca plyn bravo td

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl