Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 20 z 20
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    03 kwiecieñ 2013
    Sk±d
    Gdynia
    Wiek
    42
    Postów
    49
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Rocznik
    08.2000
    na szczê¶cie o nie by³a uszczelka gdzie¶ nieszczelno¶c by³a i w wydech gdzie¶ sz³o, ale ju¿ git.



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #17
    Klubowicz
    Do³±czy³
    14 grudzieñ 2012
    Sk±d
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    S³uchaj, fuszerki to mo¿e sam robisz.
    Mówiê, tylko ze auto nale¿y bezzw³ocznie poddaæ naprawie.
    Planerowanie mo¿na wykonaæ samodzielnie. Tak, Hak64, mo¿na samodzielnie.
    Wymiana rozrzadu ? Oczywi¶cie, je¿eli rozrz±d jest w (powiedzmy, mniej wiêcej) w po³owie swojej drogi ,to warto go wymieniæ.
    Je¿eli wymienili¶my stosunkowo-kilometrowo-czasowo nie dawno, i widaæ,ze paski i rolki s± ok, to po jak± cholere je wymieniaæ? S³ysza³em te bajeczki.
    Jestem za stary i za du¿o aut przerobi³em aby sobie takie bajki wciskaæ.Tak my¶l± koncerny. Kupuj nowe, zawsze nowe. Podobno oleju innych producentów do silnika te¿ mieszaæ nie mo¿na (minera³ do minera³u,rzecz jasna) .. Robie na Servisie Merola, Tam nie ma miejsca na fuszereczki, a na wymiane. Owszem wymieniamy,jak wspominacie planerowanie,rozrzad uszczelka, p³yny. Jednak powiem, ze ja za to wszystko nie chcia³bym p³aciæ.
    Planerowaæ mozna samemu, jezeli g³owica nadaje siê do planerowania.
    Planerowa³em g³owice Bravo 2.0 , Astry II 1.4 , golfa III 1.6 , mana tga, iveco i w cholere innych pojazdów. Do dzi¶ je¿d¿±.
    U¿ywa³em kamienia o ¶rednicy 45 cm, na p³askim z lekkim dociskiem.
    Wszystko mo¿na, ale radzê pomy¶leæ nim zaczniemy wymieniaæ niepotrzebnie po³owe samochodu.

    dawid810909 - to nic tylko siê cieszyæ!

  4. #18
    Klubowicz
    Do³±czy³
    13 listopad 2012
    Sk±d
    Nowy S±cz
    Wiek
    31
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Ok. Masz do¶wiadczenie, robisz to na w³asn± odpowiedzialno¶æ... Tylko dlaczego kolega dawid810909 podczas, gdyby to by³a jednak uszczelka, mia³ nie splanowaæ g³owicy i nie poddaæ jej kompleksowemu remontowi? Oczywi¶cie ka¿dy robi jak ma ochotê, ale skoro ju¿ i tak rozkrêcam t± g³owicê to dla ¶wiêtego spokoju poddaje j± kompleksowej regeneracji, ¿eby mieæ pewno¶æ, ¿e wszystko z ni± w porz±dku.

    dawid810909 - gratulujê

  5. #19
    Master
    Do³±czy³
    12 listopad 2012
    Sk±d
    ¯ory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisa³ Zokolic Zobacz post
    S³uchaj, fuszerki to mo¿e sam robisz.
    Po co te osobiste wycieczki?! Gdyby¶ w swoim wcze¶niejszym po¶cie wspomnia³ choæ s³owem o konieczno¶ci splanowania g³owicy (nawet samodzielnie, choæ do tego trzeba i kawa³ek warsztatu i do¶wiadczenia), to nie by³o by gadania o fuszerkach. Ci±gn±c dalej ten temat, je¶li widzê post, w którym pytaj± o podstawy, to nie spodziewam siê, ¿e pytaj±cy bêdzie potrafi³ samodzielnie zrobiæ g³owicê, tym bardziej wiêc nale¿a³o przedstawiæ ca³o¶æ problemu. Dlatego te¿ do¶wiadczony kolego, uwa¿am ¿e swoim postem zrobi³e¶ fuszerkê!
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowañ powypadkowych.

  6. #20
    Klubowicz
    Do³±czy³
    14 grudzieñ 2012
    Sk±d
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Moje wycieczki osobiste zawdziêczam swoim skrótom my¶lowy, tak¿e nie potrzebnie siê wytrz±sam. Zaraz wszystko sprostujê.Wyt³umaczê tym co maja prawo nie wiedzieæ, co z czasem mo¿e wam pomóc zaoszczêdziæ trochê grosza.

    Planerowanie g³owicy w serwisach wykonuje siê ze wzglêdu na konieczno¶æ i pewno¶æ,ze klient nie wróci z tym samym problemem. Przy nowych autach jest to do¶æ wysoki koszt. siêgaj±cy nawet 450 z³
    Nie zapomnijmy ze stary fiat, to nie to samo co nowe bravo, nie jeste¶my zobligowani podtrzymywaæ gwarancji,to te¿ nale¿y zastanowiæ siê czy warto samemu siê obci±¿aæ kosztami. Zamiast tej 100 z³ na planowanie kupiæ kobicie buty a za reszte 4-ropak? Nie czêsto zdarza siê, aby g³owica by³a ta zdewastowana, by trzeba by³o j± planerowaæ.W
    Zwróæmy uwagê czy na bloku widaæ jakie¶ "paj±czki" powsta³e w skutek przegrzania, czy ewidentnego zu¿ycia. Takie paj±czki mog± sprawiaæ,¿e po na³o¿eniu uszczelki i odpowiednim dokrêceniu kluczem dynamometrycznym, auto w dalszym ci±gu bêdzie pobieraæ, i spalaæ wodê z uk³adu ch³odzenia. Czasem bywa, tak ze go¶æ jest rozumny. Interesuje siê autem, i ma pewno¶æ ze zaczyna auto braæ wodê. to te¿ nie bêdzie ¶miga³,bo im szybciej uda siê zdiagnozowaæ tym wiêksza szansa na to,ze woda nie dostanie sie do oleju, p³ynu ch³odz±cego i nie zajedziemy silnika a planerowanie bêdzie nie potrzebne. - Chocia¿ zawsze warto lekkim papierkiem ¶ciernym przetrzeæ,tak aby usun±æ zabrudzenia i zwiêkszyæ przyczepno¶æ uszczelka +blok.
    Co do wymiany rozrz±du. Mówi siê, ze nale¿y nie zak³adaæ dwa razy tego samego paska, co dla mnie jest bredni±.
    Wyj±tek stanowi± paski firmy xxx które s± du¿o tañsze i maj± spory przebieg. Pasek który swoje prze¿y³ nadaje siê do wymiany.
    Oczywiscie, jednak po kiego czorta wymieniaæ nowy pasek który przejecha³ dajmy na to 10.ty km ?
    Nie zrozummy siê ¼le, zawsze warto sprawdziæ stan rolek, napinaczy ko³ prowadz±cych (rolka prowadz±ca pasuje od Scani o ile dobrze pamiêtam g400).
    Ca³a ta nagonka, co mo¿na wymieniæ, a co trzeba jest prowadzona przez noncerny samochodowe. Oni musz± zarabiaæ.
    Zastanówmy siê zanim wywalimy koleny zdrowy pasek, alternator itd.

    Je¿eli producent zawar³ na opakowaniu, "panie ni wincyj ni¿ 60 tys km na rozrz±d! " To ani wiêcej!
    Nie znalaz³em na opakowaniu informacji od producenta, ze paska dwa razy siê nie zak³ada. - Nawet je¿eli, to warto sobie makerem,albo korektorem zaznaczyæ na bloku jak wygl±da³a rolka napinaj±ca. - Teraz bêdziemy wiedzieæ jak± si³a by³ napiêty rozrz±d.
    Dlaczego zatem mechanicy twierdz± ¿e trzeba wymieniaæ rozrz±d ka¿dorazowo po zmianie uszczelki?
    Mechanik na tym zarabia! I tak musi rozebraæ rozrz±d i za³o¿yæ go ponownie, prawda ? Tylko,je¿eli mówimy o wymianie uszczelki, to p³acimy za wymianê uszczelki! Mechanikowi to nie na rêkê! Musi tak czy siak za³o¿yæ rozrz±d.
    Laikowi wci¶nie ,¿e rozrz±d do wymiany. i Zap³acimy jeszcze raz tyle.
    Mój kolega po fachu t³umaczy³ to ludziom. Go¶æ twierdzi³ ze wymienia³ dawno temu rozrz±d i nie pamiêta kiedy.
    Doszli do wnosku,ze warto wymieniæ rozrz±d i trzeba za to zap³aciæ. Jednak kolejny go¶æ juz dobrze o tym wiedzia³, i postanowi³ pozostaæ przy swoim ¶wie¿o za³o¿onym rozrz±dzie.

    - Mam nadzieje ,ze rozwik³a³em zagadkê która tak wielu wprawia³a w wir portfelowy.
    Ostatnio edytowane przez Zokolic ; 09-02-2014 o 12:07


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Siwy dym Brava 1.2
    Napisany przez ero1884 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 01-01-2014, 15:17
  2. Bravo 1,6, niskie ci¶nienie i ubytki p³ynu (uk³ad ch³odz±cy)
    Napisany przez Francky007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-09-2013, 20:27
  3. Ubytki oleju w skrzyni biegów - sk±d?
    Napisany przez toudi2 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 17-10-2011, 10:33
  4. Siwy dym tu¿ po odpaleniu
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 27-08-2011, 23:15
  5. [silnik] bia³o-siwy dymek
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-07-2009, 09:48

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

fiat stilo 1.6 16V ubywa plynu chlodzacego

fiat bravo dymi z rury podczas dodawania gazu

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl