Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    23
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.6 103 KM
    Rocznik
    1996

    Siłowniki Tylnej Klapy

    Cześć! Prawdopodobnie popsuły mi się zupełnie, siłowniki tylnej klapy (te co unoszą, a następnie blokują klapę w powietrzu). Latem działaly jeszcze w miarę dobrze, niestety już jesienią nie spisywały się dobrze. Jeden wygląda na świeży, a drugi jest lekko na końcu umazany. Z tego co wiem były one wymieniane jakoś tak ze 2-2,5 roku temu na oryginalne, takie jakie były montowane do Bravy(raczej...). Te Siłowniki czy jak kto woli sprężyny gazowe różnią się w BBMach ? W sensie czy do Bravo lub Marea W są takie same siłowniki? Może mam nie od tego samochodu? Znajomy polecał mi ich wymianę na bodajże takie jakie są w Golfie IV, bo są niby silniejsze. Ale to chyba G... Prawda bo wg statystyk jakie znalazłem są defakto słabsze i krótsze (być moze są trwalsze..). Co mam robić wymieniać na orginały? Czy wymienić na jakieś lepsze od innego auta? Tylko od jakiego? I gdzie je kupie?

    PS: Chce je wymienić bo ojciec dostał pare razy w łep klapą, ja też raz, a taka rozpędzona klapa moze nawet zabić :<.

    Z góry dzięki!
    Ostatnio edytowane przez Aleks1994 ; 04-01-2014 o 21:21



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Na początek wymień jeden (ten który ma widoczny wyciek), najlepiej na org. (używane w VW wcale nie są "lepsze"). Jeden sprawny siłownik nie utrzyma klapy, dlatego może się wydawać że oba są uszkodzone. Zresztą po odkręceniu sprawdzisz.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Na początek wymień jeden (ten który ma widoczny wyciek), najlepiej na org. (używane w VW wcale nie są "lepsze"). Jeden sprawny siłownik nie utrzyma klapy, dlatego może się wydawać że oba są uszkodzone. Zresztą po odkręceniu sprawdzisz.
    sam przeczysz sobie " jeden sprawny siłownik nie utrzyma klapy " amortyzatory też wymieniamy parami więc wymiana jednego poprawi tyle co wymiana padniętej jednej baterii w pilocie - jak to już się działo na jesieni to wymień obie sprężyny SPRĘŻYNA GAZOWA KLAPY BAGAŻNIKA FIAT MAREA WEEKEND (3813231164) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    sam przeczysz sobie " jeden sprawny siłownik nie utrzyma klapy " amortyzatory też wymieniamy parami więc wymiana jednego poprawi tyle co wymiana padniętej jednej baterii w pilocie
    To nie są amortyzatory, nie ma sensu wymieniać na zapas. Jeden może być 100% sprawny, a klapa i tak będzie opadać. Zresztą jak pisałem - po wymontowaniu można ocenić działanie tych siłowników.

    W pilocie można wymienić jedną baterię (z dwóch), jeśli jedna wyczerpała się szybciej. Różnice pojemności baterii są rzędu 30-50%, nawet tych "firmowych" (nawet najlepsze nie mają identycznej pojemności, chyba że przypadkiem). Nie żebym za każdym razem testował baterie przed wyrzuceniem, ale odkąd dziecko każe mi je wrzucać do Pojemnika Na Baterie (są takie w paru miejscach) staram się ... eee ... wyrzucać mniej

    Spoko, siłowniki klapy to tylko proste elementy nie mające wpływu na bezpieczeństwo jazdy. Dobra, można dostać klapą w głowę. Ale na postoju! Nie przesadzajmy, szczególnie że one naprawdę zwykle psują się pojedynczo. Nie polecam wożenia drążka do podpierania klapy (chociaż i takie patenty widuję na parkingach przy sklepach ... czego to ludzie nie wymyślą żeby zaoszczędzić), ale wymiana parami (jak amortyzatory) jest niepotrzebna.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na moje przy koszcie 20zł za nówkę nie ma sensu się cackać z jedną sztuką - wymień obie. Sam wymieniałem u siebie bo było podobnie - klapa w zimę ledwo co trzymała. Teraz w zimę trzeba uważać żeby w zęby nie dostać jak się sama otwiera. Kupiłem firmy delphi - trzymają elegancko
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    23
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.6 103 KM
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Na moje przy koszcie 20zł za nówkę nie ma sensu się cackać z jedną sztuką - wymień obie. Sam wymieniałem u siebie bo było podobnie - klapa w zimę ledwo co trzymała. Teraz w zimę trzeba uważać żeby w zęby nie dostać jak się sama otwiera. Kupiłem firmy delphi - trzymają elegancko
    Też myślę że wymienię jednak oba, rzucę okiem na te o których wspomniałeś.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    zauważ że jest to zamiennik więc cena nieduża i może wytrzymać jedną zimę , kolega byrrt założył delphi i ja Ci też proponuję coś oryginalnego - dokładając 20/szt masz pewność na kilka lat

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Oryginały są MM ale Delphi jakościowo nie sądzę aby były gorsze.. Z przesyłką za obie zapłaciłem chyba 55zł z gwarancją na dwa lata..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2013
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    23
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.6 103 KM
    Rocznik
    1996
    Dziś byłem na szrocie po styki do klapy i przy okazji patrze "ooo... siłowniki, biore" 15 zł sztuka. Działają tera tak ze można w zęby dostać
    Przy okazji jeden stary jest sprawny także mam na zapas. A ten nie dzialajacy postawilem na ziemi, lekko puściłem i się sam złozył takze był do D...
    Dzięki!


 

Podobne tematy

  1. słabe siłowniki od tylnej klapy
    Napisany przez Tom Hagen na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-02-2014, 21:29
  2. kłopoty z zamkiem tylnej klapy
    Napisany przez dymianek na forum Idea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-06-2012, 09:09
  3. Wkladka/bębenek zamka tylnej klapy 5D
    Napisany przez bazyl121 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-02-2012, 17:53
  4. Dziwne zachowanie tylnej klapy w multiwagonie
    Napisany przez plesik na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-02-2012, 15:44
  5. Skrzypiące siłowniki klapy bagażnika
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-04-2010, 09:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jeden silownik nie trzyma w samochodzie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl