Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 27 z 27

Temat: [silnik] zawór egr  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Cytat Napisał Hipo
    W tym wypadku akurat nie masz racji, tutaj komp który steruje EGR'em nie ma nic do powiedzenia przy dawce paliwa którą sam sterujesz za pomocą nogi i linki do pompy. Nie ważne czy recyrkulacja działa czy też nie, dasz buta to ma jechać i tyle.
    Owszem, ale zwróć uwagę że egr jest otwarty w ustalonych czasach (zamkniety na jałowym i przy pełnym bucie też ma być zamknięty), więc jeżeli się przyciął i został już otwarty cały czas to może różnie z tym przyśpieszaniem być.

    Nogą dawkujesz, ale położenie przepustnicy jest odczytywane właśnie w celu sterowania egr'em.

    Wnioski? wszystko jest zaje....cie zależne od siebie i te objawy moga wskazywać na którykolwiek z "współzależnych" podzespołów.

    Wniosek nr 2? examiner się kłania, szkoda gdybać i wymieniać "na oko, a nóż się trafi".



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał joshua79
    Wnioski? wszystko jest zaje....cie zależne od siebie i te objawy moga wskazywać na którykolwiek z "współzależnych" podzespołów.
    Wniosek jest taki że możesz porozpinać co chcesz w 1,9TD oprócz zaworu od gaszenia na pompie a auto i tak pojedzie, a nawet całkiem otwarty EGR nie spowoduje w tym wypadku muła bo silnik nie jest sterowany kompem i nic mu dawki nie obetnie.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Cytat Napisał Hipo
    Wniosek jest taki że możesz porozpinać co chcesz w 1,9TD oprócz zaworu od gaszenia na pompie a auto i tak pojedzie, a nawet całkiem otwarty EGR nie spowoduje w tym wypadku muła bo silnik nie jest sterowany kompem i nic mu dawki nie obetnie.
    A owszem pojedzie....ale jak....dawki mu nie przytnie ale walące w dolot bez przerwy spaliny zamulą - uwierz. Poza tym proponuję odpiąć np. korektor wtrysku i cieszyć się klekotem ala Ursus i takim samym przyspieszeniem....Szanuję Hipo Twoje zdanie i wiedzę, ale to akurat przerabiałem.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał joshua79
    .dawki mu nie przytnie ale walące w dolot bez przerwy spaliny zamulą - uwierz.
    Nawet całkiem otwarty EGR nie zrobi czegoś takiego że auto po dodaniu gazu nie reaguje ... cudów nie ma i możesz tłumaczyć to sobie jak chcesz, sam fakt ile jest w stanie ta cieńka rurka wepchać spalin w kolektor spowrotem ... szczególnie jak turbina ładuje powietrze pod ciśnieniem ? no ale próbujcie szczęscia dalej z kombinowaniem przy EGR.

  6. #20
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Ja sie wypowiem tylko tyle, ze u mnie w 2,0 16V zawór EGR jest całkowicie wyjety, a auto jezdzi bardzo dobrze, wiec tak jak Hipo, pisze, EGR nie zrobiłby az tak wielkiej róznicy w jezdzie, tak mi sie bynajmniej zdaje
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Cytat Napisał egon
    Ja sie wypowiem tylko tyle, ze u mnie w 2,0 16V zawór EGR jest całkowicie wyjety, a auto jezdzi bardzo dobrze, wiec tak jak Hipo, pisze, EGR nie zrobiłby az tak wielkiej róznicy w jezdzie, tak mi sie bynajmniej zdaje
    A powód wyjęcia? Czyżby źle jeździł niedomagającym? Po coś się go zaślepia jeśli niedomaga, coś jednak zamula wtedy inaczej by się tego nie robiło.

    Poza tym sam Hipo gdzieś pisał że większość pierdołek w TD i tak odpowiada za egr, a teraz pisze coś w stylu, że na goło i tak ma chodzić. Czyli co? Coś padnie to można olać/wymontować bo i tak różnicy to nie zrobi?

    Cytat Napisał Hipo
    no ale próbujcie szczęscia dalej z kombinowaniem przy EGR.
    Cytując siebie: examiner się kłania. Nie napisałem nigdzie że kolegi problem to egr właśnie.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    ERG w aucie jest niepotrzebny i montowany jest tylko i wyłącznie z przyczyn ekologicznych dlatego w większości aut można go zaślepić i nic się nie stanie. Z tego co się orientuję to w TD można z nim robić wszystko a uto i tak pojedzie i to czasem lepiej. Podobno gorzej jest w JTD ale nie wiem bo u mnie na szczęście wszystko działa jak na razie.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2009
    Skąd
    wrocław
    Postów
    178
    Auto
    marea wekend 1.9td 74kw
    Panowie piszecie że egr jest nie potrzebny w silnikach td,to dlaczego jak odłączę elektrozawór połączony z egr tym małym wężykiem marysia 100konna jedzie jakby miała ze 50koni.I może ktoś wie dlaczego moja marysia ma intercoler.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Ma intercooler do chłodzenia turbiny, powietrza, jak sama nazwa wskazuje TD - turbo diesel.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Twoja marysia ma intercooler bo ma turbo, intercooler jak sama nazwa wskazuje chłodzi spręzone powietrze w turbosprężarce.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał joshua79
    Poza tym sam Hipo gdzieś pisał że większość pierdołek w TD i tak odpowiada za egr, a teraz pisze coś w stylu, że na goło i tak ma chodzić. Czyli co? Coś padnie to można olać/wymontować bo i tak różnicy to nie zrobi?
    Nie przekręcaj mojej wypowiedzi, pisałem kiedyś już że komputer w TD100 to nic innego jak sterownik do EGR i centralka zbierająca błędy np od sterownika świec, przepływka jest tylko do egru i nic wiecej. A sam silnik to najprostszy diesel który jest sterowany w 100% mechanicznie i nawet całkowite otwarcie zaworu EGR i pozostawienie nie spowoduje obcięcia połowy mocy bo niby jakim sposobem?

    Proponuje koledze autorowi wątki zupelnie zaślepić EGR.

    Cytat Napisał Madaw
    Twoja marysia ma intercooler bo ma turbo
    To akurat nie jest reguła, TD75 nie ma intercolera, JTD 80 w stilo czy punto również.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2011
    Skąd
    Cikowice/Bochnia/Kraków/Dąbrowa Tarnowska
    Wiek
    32
    Postów
    654
    Auto
    Stilo 1.9JTD115, Croma 1,9 MJTD 150 aut.
    Rocznik
    2002, 2008
    Witam podepne się pod temat mianowicie chodzi mi o IC.
    Od godizny 16 do teraz zauważyłem jedną plamkę oleju o średnicy 5cm na kostke pod autem olej w połowie bagnetu nic nie ubywa. Teraz wymacałem rury i są mokre nie wime nie wime czy opaski są luźne czy jak rury są całe nie widzę dziur tyle co byłem wstanie zauwazyć. Przyspiesza normlanie nie odczuwam braku mocy kopci jak przycisne to puści dyma i chyba tyle co zauważyłem. Zmiana opasek może coś pomóc przy IC. Komus może też tak się działo?


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. zawór EGR Fiat marea jtd 1,9
    Napisany przez patrykpolak6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-11-2009, 18:56
  2. Pompa - tajemniczy przewód i zawór
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-09-2009, 14:40
  3. [osprzęt silnika] zawór egr
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 13-07-2009, 21:54
  4. [osprzęt silnika] Zawór nadciśnienia doładowania.
    Napisany przez letas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-06-2009, 07:56
  5. Zawór ERG
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-05-2009, 18:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zawor egr turbiny fiat bravo

egr spalin fiat brava 1.2

egr problemy w fiat marea 1.9td

marea egr objawy

Niedomkniete zawory Fiat Brava

preparat do czyszczenia wtryskiwaczy diesla liqui moly fiat bravo1.9tdegr fiat 1.2 16vfiat albea egrfiat bravo 1.2 egrmarea td egr objawyegr fiat bravo elektro pompaczujnik egr w bravie 1.2zawor egr fiat palio weekend 1.2zaworu egr marea 1 8 benzyna
http://www.iparts.pl