Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V

    [silnik] Trzęsie, rzuca autem na zimnym...

    Kiedyś już temat był podobny, nawet kilka tematów tej maści.

    To znaczy na zimnym silniku auta przy ruszaniu trzęsie, jakby coś nie było wyważone przy obracaniu, nie ma mowy o płynnym ruszeniu, bo rzuca, trzęsie.... więcej gazu i po chwili jest już O.K.

    Podobno to wina sprzęgła, że już zużyte... ale ktoś mi powiedział, że im cieplej w silniku to bardziej to sprzęgło bym czuł, bardziej by mi dało w kość na ciepłym silniku. Jak na złość parę ruszań i hamowań i przestaje trząść autkiem. Wtedy już auto nie chodzi na ssaniu, obroty spadają do nominalnych, przestaje świstać (opisywałem już świstanie na innym poście).

    Ktoś powiedział mnie, że to może być wina słabej kompresji - mechanik nawet powiedział mi, że mam auto muła, że nie czuć tych 103KM. Jak sprawdzić kompresję, co robić?

    Jakieś pomysły?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał kiuba_k
    na zimnym silniku auta przy ruszaniu trzęsie
    i u mnie poszarpuje, a sprzęgło ma przelatane 20kkm, to chyba będzie w miarę normalne zjawisko. A taki motyw masz tylko rano czy za każdym razem po odpaleniu zimnego silnika?
    Cytat Napisał kiuba_k
    Jak sprawdzić kompresję,
    Kompresję mierzy się odpowiednio skonstruowanym manometrem, wkręca się go w miejsce świec i odpala silnik, rysik notuje stopień sprężania na karteczce. Pojedź do jakiegoś mechaniora który ma taki diwajs i poproś o pomiar kompresji, nie powinno to kosztować więcej jak 20-30zł.
    Mogą się w ten sposób rozwiązać pewne sprawy które opisywałeś w tym i poprzednim (na temat świstania) poście.
    Jak już pomierzysz sprężanie to podaj jakie wyniki dostałeś.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Dzięki.
    Generalnie masz rację, z reguły na zimnym silniku z rana, jak wystygnie w ciągu dnia to jakoś nie zauważyłem. Ale mimo to wydaje mi się, że tak nie powinno być. Świstanie też jakoś z rana, otworzyłem maskę i ten świst słychać jak dodaję gazu, jak silnik na wyższe obroty wejdzie i dźwięk jakoś w okolic pompy wspomagania pochodzi, może trochę z okolic środkowych na dole, gdzie jest ta blacha od kolektora chyba....

    Zmierzę kompresję i napiszę jakie wyniki.... Dzięki!

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jaki u siebie masz przebieg? Czy jak rano tak szarpie to nie dymi na niebiesko? Jeśli tak to może uszczelniacze zaworowe już nie trzymają.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2009
    Skąd
    Rędziny
    Postów
    82
    Auto
    Fiat Brava 1,6 16V
    Nieco ponad 250 000km. Czy kopci na niebiesko to sprawdzę. Dzięki.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Kato Vice
    Postów
    16
    Auto
    Brava 1.6 16V
    mam podobny problem, doszedlem do wniosku ze to przez wilgoc. zawsze kiedy w nocy padalo albo jest wyjatkowo wilgotno z jakiegos innego powodu, rano brava dziwnie pracuje zanim sie rozgrzeje ale to tez w obrebie 800-2000 obrotow, moze troche wyzej. uczucie jest jakby sie dusil silnik, slychac tez, nie wiem jak to nazwac, klekot? stukanie?
    moj tata uwaza ze to przez moj eco driving tzn jezdzenie do max 2000-2200 obrotow..

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jeśli masz problemy w wilgotne dni to ja bym zmienił świece i przewody zapłonowe.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2008
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v
    Witam.

    Miałem identyczny problem. Zawsze rano, jak auto przestało noc na parkingu, wstając rano, a raczej wsiadając do auta miałem problemy z drganiami silnika, kiedy dodawałem gazu (tj. 3-4 tys obrotów), to dopiero auto ruszało bez drgań.

    U mnie problem był jasny, zużyty docisk sprzęgła.

    Wymieniłem cały zestaw sprzęgła, bo i tak już miałem strasznie twarde i problem zniknął na dobre.
    Kazałem jeszcze przy okazji mechanikowi przesmarować wałek w skrzyni biegów, bo z paru źródeł także słyszałem że to wielu ludziom też pomagało na opisany powyżej problem.

    Także tak jak napisałem. U mnie była to wyłącznie wina zużytego sprzęgła.

    Pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. Kiepsko Odpala na zimnym silniku
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-04-2015, 00:37
  2. Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 28-07-2009, 19:47
  3. [silnik] szarpanie na zimnym silniku
    Napisany przez zibi131 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-02-2009, 14:38
  4. problemy z zimnym TD
    Napisany przez lenar90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 30-01-2009, 20:48
  5. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 05-01-2009, 23:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rzuca na zimnym silniku

megane telepie szapie

rzuca zimnym silnikiem

fiat bravo 1.6 16v ma mula

trzesie na zimnym silniku

fiat brava przerywa silnik

telepie silnikiem po odpaleniu

fiat brava rzuca

fiat bravo ciezko pali z rana a potem trzesie silnikiem

co zrobic gdy jest telepie zimno

po odpaleniu samochodem trzesie

bardzo trzepie samochodem przy odpaleniutelepie na boki po odpaleniu na zimnym silnikusamochod gdy zimny rzucadlaczego. autem telepie jak rano odpale go
http://www.iparts.pl