Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX

    [silnik] Stukanie z silnika

    Witam wszystkich. Szukałem ale nie znalazłem takie problemu
    1. Mam pytanie co może być przyczyna rytmicznego stukania chyba z silnika. Objaw ten występuje co jakiś czas nie zawsze. Pojawia się nawet gdy silnik nie pracuje (tylko zapłon) po zapaleniu dalej tak jest, przegazowanie nie zmienia częstotliwości tego stuku i po jakimś czasie samo ustaje...

    2. Druga sprawa czy wolne obroty na takim poziomie to jest normalne...

    bo mi się trzęsie kierownica po dodaniu lekko gazu przestaje. Czy one nie są za niskie?

    3. I jeszcze problem z zapalaniem czasem jak jest zimny nie zapali bez dodawania gazu. Gdy zapalam bez gazu to tylko wskoczy na obroty i zaraz zgaśnie. Dzieje sie to głównie na zimnym silniku ale na cieplym tez tak potrafi...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    obroty powinny byc minimum 50 obrorót wiecej a najlepiej o 100 (~850obr/min) wykrecic silnik krokowy i sprawdzic jego stan moze tylko ekstremalnie zabrudzony
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    a regulacja wolnych jest na silniczku krokowym czy na lince gazu? a krokowy czym się czyści?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 listopad 2008
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    314
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Krokowiec podobno lubi wydawać stuki jak jest coś z nim nie tak, za regulację wolnych obrotów jest właśnie on odpowiedzialny, a dane odbiera z centralki i czujników.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    To co stuka to coś elektrycznego bo gdy silnik nie pracuje to nic w nim się nie rusza więc nie ma prawa stukać.
    Przeczyść silniczek krokowy i przepustnice (ja to zawsze czyściłem rozpuszczalnikiem nitro i pędzelkiem ale podobno są spraye do dolotu), sprawdź świece zapłonowe.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    czyli silniczek po prostu wyjąć i przelać nitro ta część co jest wkręcana do wewnątrz? czyli ten metalowy grzybek?nic się w nim nie rozbiera?

    przepustnice tak po prostu przemyć?ale czy to coś daje?to jest tylko kawałek ruchomej w osi blachy???czy źle myślę...
    a świece to pewnie sa stare ale jaki to może mieć związek z tym stukaniem

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    Fiat BRAVO1.6 16V 99r
    Witam. Co do obrotów to widzę po zdjęciu że są prawidłowe bo mam tak samo.

    Co do stukania przy włączonym zapłonie, ale nie odpalonym silniku to silniczek krokowy sobie postukuje bo ostatnio u siebie to zauważyłem.

    Co do wyczyszczenia przepustnicy to tak jak Koledzy napisali. Jedyny problem to taki że jak Kolega ma plastikowy kolektor ssący to tam silniczek krokowy nie jest wykręcany nie można go zdemontować.

    Co do odpalania przyczyn może być wiele, ja bym zaczął od wymiany świec i przewodów.

    Odnośnie przewodów to nowe nie znaczą dobre, kupiłem Boscha zamontowałem po jakimś czasie zaczął przerywać szarpać na wolnych obrotach telepało. Zamontowałem te stare oryginalne chyba magneti marelli ale tylko 3 sztuki z 4 bo jeden się rozpadł i silnik o niebo lepiej pracuje. Te Boscha na zaczepiały się dobrze na świecy, nie było gumek ochraniających gniazdo świecy, kapturki ze świecy się zsuwały, nie trzymały się kolektora ssącego latały luźno. Niby do tego silnika a niedopasowane jak trzeba.

    Pozdrawiam

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Cytat Napisał maciekt8
    Witam. Co do obrotów to widzę po zdjęciu że są prawidłowe bo mam tak samo.
    Skoro trzęsie kierownicą to wg. mnie są za niskie.
    Cytat Napisał maciekt8
    Odnośnie przewodów to nowe nie znaczą dobre, kupiłem Boscha zamontowałem po jakimś czasie zaczął przerywać szarpać na wolnych obrotach telepało. Zamontowałem te stare oryginalne chyba magneti marelli ale tylko 3 sztuki z 4 bo jeden się rozpadł i silnik o niebo lepiej pracuje. Te Boscha na zaczepiały się dobrze na świecy, nie było gumek ochraniających gniazdo świecy, kapturki ze świecy się zsuwały, nie trzymały się kolektora ssącego latały luźno. Niby do tego silnika a niedopasowane jak trzeba.
    Bosch to już nie ta sama firma co kiedyś, niestety. Ja kupuje dedykowane sentechy, moim zadaniem dobre, polskie przewody.
    Świece i przewody do obrotów mają troszkę bo jak już są zużyte to więcej zapłonów wypada, przez co silnik ma niższe obroty automatycznie.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    co do sprawy zapalania silnika to dalej mam ten sam problem na zimnym bez dodania gazu nie zapali powiedzcie mi czy dobrze myślę ze to jest silniczek krokowy?czy da się go wyjąc?a jak nie to co wtedy zrobić

    wątpię aby świece i kable miały na to wpływ jak nie stoi za długo (czyli krócej niż noc ) zapala bez problemu...

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2009
    Skąd
    Bytom Odrzański
    Postów
    21
    Auto
    brava 1.4
    Wg mnie obroty są ok, a trząść może przez świece, kable, cewkę (wypadanie obrotów może być skutkiem awarii jednego z powyższych) lub może masz coś z zawieszeniem silnika.
    Mi nie pali na zimnym bez dodania gazu bo prawdopodobnie mam wypierdzianą uszczelkę pod głowicą.
    Płynu chłodzącego Ci nie ubywa albo oleju nie przybywa?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    tomeq77, no oleju nie ubywa a z płynem chłodzącym to jest rożnie wiadomo jak zimny to mniej go a na ciepłym więcej ale uszczelka nie wydaje mi się bo musiał by bardziej na biało kopcić...

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2009
    Skąd
    Bytom Odrzański
    Postów
    21
    Auto
    brava 1.4
    Cytat Napisał POKER
    uszczelka nie wydaje mi się bo musiał by bardziej na biało kopcić...
    wiem, że są 3 różne rodzaje uszkodzenia UPG
    1. puszcza od strony cylindra
    2. puszcza od strony zewnętrznej
    3. puszcza po obu stronach

    przy każdym z tych uszkodzeń objawy mogą być różne

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Co do foto komory silnika to dobrze zczailes, to jest krokowiec. masz ten typ silnika co ja, czyli z kolektorem plastikowym i zmienionym silniczkiem krokowym. nie da się go wymontowac, przynajmniej konwencjonalnymi metodami, bo jest integralną częscią przepustnicy. wykrec przepustnice całą, wyczysc i od srodka dojdziesz tez do trzpienia od krokowca. u mnie pomogło. co do zapalania - nie masz sie czym przejmowac. to tez wina krokowca. po prostu nie chodzi płynnie i w momencie zapalania podbija obroty po czym cofa trzpień. trzpien chodzi na tyle ocięzale, ze w momencie kiedy czujnik poda sygnał ze zonu trzeba obroty podbic, on "nie zdąza" i silnik gasnie Prawdopodobnie na zimnym silnika masz tez takie zjawisko, ze jak przy dohamowaniu zrzucisz na luz, to obroty spadną bardzo nisko, po czym podbija je na chwile na 1200 i spadają do normalnych. to walsnie ten trzpien od krokowca. co do obrotów, to masz prawiłowe. ja tez mam 750/min i jest ok. instrukcja podaje 750 +- 50.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    79
    Auto
    Fiat Marea 1,6 16V ELX
    poochaty, dzięki za pomoc tylko jeszcze mam pytanie...po zdjęciu przepustnicy czym ja przemyć (ropa, nitro, benzyna)?mogę użyć pędzelka do tego?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    POKER, możesz zrobić tak jak piszesz i tym co piszesz
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. [silnik] Blokady wałków rozrządu do silnika 1,6 16V
    Napisany przez WWL na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 03-09-2011, 13:43
  3. Stukanie na wysokich obrotach.
    Napisany przez maverick_ice na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-01-2009, 08:26
  4. [silnik] Czy ktoś ma instrukcje montażu silnika fiata marea
    Napisany przez slawek909 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 15-12-2008, 21:11
  5. [silnik] Szarpanie zimnego silnika - tylko zimą!
    Napisany przez xardas333 na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2008, 21:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea 1.6 silnik stuka

fiat marea stuki w silniku

stukanie w silniku fiat mare

marea 1.6 stuki w silniku

stukanie w silniku fiat marea

silniczek krokowy stuka

fiat marea stukanie w silniku

silnik krokowy fiat multipla 1 6

fiat brava 1.6 16v stukot w silniku

stuki w silniku na zimnym fiat

marea stuki w silniku

przepustnica stuka na zaplonie

marea 1.6 stuka

fiat multipla stuki w silniku

forum fiat multipla stuki w silniku 1 6

stukanie silniczek krokowy

fiat multipla problemy klekotanie w silniku

stuki w silniku 19jtd fiat marea

przyczxyny klekotania fiat bravo

stuki w silniku fiat multipla 1 6

marea 1.6 stuka w silniku

http://www.iparts.pl