Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2009
    Skąd
    Choszczno
    Postów
    17
    Auto
    BRAVA 1.2

    [silnik] Spaliny, obroty, spalanie...

    Witam ponownie!

    Kupiłem ostatnie drugie auto do domu więc mogę pogrzebać przy mojej bravie, więc potrzebuję kilku wskazówek.

    Zacznę od tego, że przed wymianą termostatu moja bravka (1.2 16V) zaczęła brać więcej paliwa. Pojechała na przegląd, okazało się, że Lambda do wymiany. wszystko fajnie, ale spalanie dalej nie spadło, więc do wymiany poszły świece, kable, oleje i filtry. spalanie zeszło z 9l/100km do 7,5l/100km
    potem wpadłem na pomysł wymiany termostatu, poskutkowało tym, że zaczął się normalnie nagrzewać a spalanie bujało się w zależności od humoru między 6,5 a 8,5 litra na setke.

    w marcu na przeglądzie wyszło, że spalin jakiś tam jest 9,0 zamiast 0,3 czyli sporo za dużo.
    mechanicy (nie zbyt oczytani) stwierdzili, że poszła sonda lambda. pojechałem na gwarancje wymienić, ale oni na kompie przeczytali, że to jakiś tam czyjnik na silniku, ale nie potrafili mi powiedzieć co to za czujnik.

    tak czy siak przegląd zrobiłem na lewo i jeździłem dalej, bo mechanicy robotę wycenili na ok 65% wartości samochodu.

    i wszystko było fajnie, ale ostatnio (jakieś dwa tygodnie temu) auto zaczęło sobie gasnąć. Ot tak cichaczem, bez żadnego szarpania, np przy dojeżdzaniu do skrzyżowania po wrzuceniu na luz auto gasło. albo przy wciskaniu sprzęgła. albo przy parkowaniu.

    jedyne co zrobiłem to naciągnąłem troszkę linkę od gazu i jakoś jeździ.

    pytanie moje jest teraz takie: czy warto cokolwiek naprawiać w tym aucie, czy lepiej je zajeździć do końca? a może lepiej na części pchnąć?

    doradzcie coś koledzy, bo z jednej strony żal bravy a z drugiej strony za dużo do zrobienia...

    pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

    Krzysiek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Było tego na forum, że hoho... zazwyczaj przy takich objawach pada silniczek krokowy. Jak masz gaz i tak się na gazie dzieje, to może być coś nie tak z reduktorem.

    Podobny temat:
    http://fiatforum.com.pl/topics6/gasn...light=ga%B6nie
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2009
    Skąd
    Choszczno
    Postów
    17
    Auto
    BRAVA 1.2
    Sprawdzę w takim razie silniczek krokowy, auto ma tylko benzyniaka.

    A co myślicie o tym, żeby kupić za grosze taką samą bravę ale np lekko stukniętą, byle by miała silnik zdrowy i z dwóch złożyć jedno? Warto się bawić?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,748
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    paseczek1, pasowało by żebyś pojechał do jakiegoś innego warsztatu i podpiął auto pod kompa,żeby się dowiedzieć co mu nie pasuje.Wtedy można coś powiedzieć.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2009
    Skąd
    Choszczno
    Postów
    17
    Auto
    BRAVA 1.2
    na diagnostycznej wyszly trzy błędy: jeden stary o czujniku położenia wału (czy coś takiego) ale powiedzieli mi, że to już było naprawione bo inaczej bym auta nie odpalił, no i dwa o sondzie lambda, że złe dane przekazuje. Facio powiedział, że sonda jest uszkodzona ale jeśli chcę ją wymieniać to muszę też wymienić katalizator?? a potem może się okazać, że jeszcze coś jest uszkodzone...

    sam nie wiem, co będzie dalej z bravinką

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    93
    Auto
    Brava 1.2 16v 99r. SX
    Jakiś zdrowych głupot się nasłuchałeś, a kupować 2. brave żeby ulepiać z dwóch jedną to absurd, skoro tutaj zapewne chodzi o słynny silnik krokowy made in germany by bosch za jedyne minimum 450zł w hurtowni, a ~700 w ASO. Ale wypadało by go podmienić z zdrowego bravolota, zaadaptować i być pewnym zakupu.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2009
    Skąd
    Choszczno
    Postów
    17
    Auto
    BRAVA 1.2
    owszem ale to nie rozwiąże (chyba) problemu wysokich poziomów spalin. a krokowy chyba rozbiorę w tygodniu, wyczyszczę i zobaczę czy coś się poprawi.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    93
    Auto
    Brava 1.2 16v 99r. SX
    No ale chwila - 6,5 o ile jest to mieszana jazda, o ile nie w większości miasto to jest to absolutne minimum (no chyba że sama trasa to nie), a 8,5 to mocniej depcząc (dajmy na to do 4krpm) to nic dziwnego - z zwalonym silnikiem krokowym wręcz nadzwyczaj mało. Najpierw bym zrobił krokowy, bo silnik nie zasysa sam benzyny, tylko coś tym steruje i mu to podaje - więc nie on tu jest winny, tylko oprzyrządowanie.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    paseczek1, nie bardzo pojmuję dlaczego się martwisz tą emisją CO. Skoro wyszło, że lambda jest strzelona to żaden z parametrów emisji nie będzie w normie. Wymień tą lambdę (tylko nie na taką z allegro za 70zł) i zbadaj spaliny, jeśli nadal będzie ostro ponad normę to wymień katalizator.

    Ja mam CO ponad 12 na gazie i nikt mi się nigdy do tego nie przyczepił.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2009
    Skąd
    Choszczno
    Postów
    17
    Auto
    BRAVA 1.2
    no właśnie problem jest taki ze u mnie (UK) aby przejść przegląd muszę spełniać normy spalin. A auto przed wymianą lambdy brało średnio 5,5 litra na setkę, chyba że je cisnąłem do 4500 wtedy skakało do 7 litrów.

    co do wymiany lambdy - mechanik powiedział, że koszt to około 100 funtów czyli jakieś 500 PLN.

    w piątek biorę się za silniczek krokowy.
    ktoś mi podsunął pomysł, żeby wyciąć całkowicie katalizator co o tym myślicie?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    paseczek1, a to nie wiedziałem, że Ty w UK.
    W Polsce uniwersalna Boscha kosztuje ~200zł, z wtyczką ~420zł. Może ktoś z rodziny by Ci kupił i wysłał

    Co do wycięcia katalizatora to myślę, że to jest bardzo zły pomysł.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    93
    Auto
    Brava 1.2 16v 99r. SX
    A jak wtedy po wycięciu kata chciałbyś przejść te badania?


 

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  3. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 10:59
  4. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 20:14
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana termostatu fiat brava 1.2

wymiana termostatu fiat bravo 1.2

brava 1.2 spalanie

problem ze spalinami w fiat brava

spaliny fiat marea 2.0 forum

wymiana termostatu w fiacie brava 1.2 16v

forum fiat palio problem ze spalinami

bravo 1.4 sx emisja spalin

emisja spalin bravo I

http://www.iparts.pl