Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
  1. #16
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Mnie już przeszło i przy okazji przepraszam wszystkich urażonych )



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    dudu$: chlopie przyjmij krytyke, a nie jeszcze cisniesz. Popisales glupoty (FARMAZONY), a wystarczy otworzyc opracowanie Zembrowicza albo jakikolwiek inny poradnik dotyczacy JTDkow i wszystko tam pisze. A nie snujesz jakies wywody, ktos to czyta i witki opadaja z powodu poziomu jaki prezentujesz.

    Pocisnales mi ze znam sie na wszystkim (a defakto na niczym): moze nie do konca na wszystkim, czasami tez scieme sprzedaje, co nie zmienia faktu ze mam szerokie pole zainteresowan - nie tylko autko ktorym jezdze. Jesli zas chodzi o wyszukiwanie informacji na jakis temat to jestem w tym po prostu dobry.

    lukq: JTD CF2 napewno byly 2 wersje: przystosowana do EOBD (ktora oparta byla o EDC15C) oraz z EOBD (na EDC15M). Roznily sie wlasnie ta cala przepustnica gaszaca (Zembrowicz, Sam Naprawiam Bravo/Brava, rozdzial: Silniki Wysokoprezne, strona 184, Rys 3.5)

    Czy pracująca pompa wysokiego ciśnienia byłaby w stanie sama zassać paliwo ze zbiornika? np przy uszkodzonej pompie niskiego ciśnienia w zbiorniku?
    Nie, pompa musi byc zasilana ze zbiornika paliwem o minimalnym cisnieniu 0.045MPa - inaczej komp nie pozwola ci obrocic pompa wysokiego cisnienia (a przynajmniej tak powinno byc - pompa jest smarowana i chlodzona paliwem i po prostu by sie zaratla po bardzo krotkim czasie - natomiast z wypowiedzi kolegow z forum jasno wynika ze czasami pompa w baku dawala mniej lub z przerwami, a po odpaleniu samochodu auto dziwnie sie zachowywalo a w efekcie gaslo) - rozrusznik nie powinien zadzialac a na konsoli zobaczysz blad tzw. marchewke.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Sm0kus w poprzednim poście napisałem że się pomyliłem bo chodziło mi tak jak wyżej ty napisałem o sterowanie a nie o rodzaj pompy. Każdy może gafę strzelić A teraz zajmijmy sie problemem jak w temacie [/b]

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Po czasie odgrzewam watek, gdyz mam nowe informacje i potrzebuję rady. Auto jeżeli wszystko jest ok odpala bez problemów. Jednak sporadycznie zdarza mu się nie odpalać choćbym nie wiem jak długo kręcił rozrusznikiem. Aby go uruchomić wystarczy albo podać mu Plaka, autostart czy inny tego typu środek, albo pociągnąć auto. Jak już zacznie pracować, silnik chodzi bez zająknięcia. Auto odpalało w największe mrozy. W chwili pojawienia się usterki został podłączony komputer. Wszystkie ciśnienia w jak najlepszym porządku tylko brak obrotów wału. Wniosek .. coś na linii czujnika położenia wału. Ale w takim razie, dlaczego normalnie działa i sporadycznie przestaje? Dlaczego w ogóle mogę odpalić na pych czy plaka i silnik chodzi bez zarzutu? Problem jest jak auto postoi trochę dłużej. Objawy takie jakby paliwa nie dostawał, ale jak już pisałem, dostaje.
    Proszę o sugestie i wskazówki.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Przerwany/przełamany przewód, śniedź w gniazdkach, czujnik się skończył.
    Przy padzie CPW zazwyczaj są tylko problemy z odpaleniem zimnego silnika, dalej jakoś jedzie.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Czyli najprawdopodobniej jest to czujnik położenia wału? Bo faktycznie czasem mam problem z odpaleniem zimnego silnika, natomiast jak już się go uruchomi to pracuje. Mało tego, bywa że po tym fakcie nie ma problemu z autem przez miesiąc.. A czasem problem jest na drugi dzień.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Najprawdopodobniej tak.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Ktoś na forum ma podobnie i też radziłem że w momencie gdy takie jest zajście wziąć miernik w rękę i sprawdzić jego parametry.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Miernik chyba niewiele da

    Jesli sie nie myle CPW dziala na zasadzie halotronu - czytaj podaje sygnal 0-1. Zmienia sie tylko czestotliwosc "jedynek" w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika. Oznacza to ze przydal by sie oscyloskop zeby sprawdzic czy CPW dobrze dziala. Sam miernik na wiele sie nie zda (no bo co mozna zmierzyc miernikiem - rezystancje? napiecie/prad?, nie ma przebiegow czasowych - a to raczej bedzie kluczowe).

    Ale moge sie mylic, poprawcie mnie jesli tak jest.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  11. #25
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    chodzi o rezystancję, w momencie kiedy Ci nie chce zapalić podaję bardzo dziwne wartości odbiegające od normy.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Po kilkumiesięcznych obserwacjach mogę się wypowiedzieć. Wymieniony czujnik położenia wału. Od tego momentu auto odpala bez zająknięcia. Ktoś tu z forum proponował wyregulowanie położenia tego czujnia, ale nie chciałem się już w to bawić. Diagnostyka - przy podłączonym komputerze podczas kręcenia nie było żadnych wskazań z tego czujnika. Temat do zamknięcia.

  13. #27
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Tematu nie zamknę bo ktoś może będzie miał podobny problem i znajdzie, bądź opisze swój problem z odpaleniem

    Dobrze, że usterka wyeliminowana, cieszę się, że pomogłem

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2011
    Skąd
    Chełmno
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110

    Podłączę się

    Witam,
    chciałem się podłączyć pod temat bo wydał mi się podobny - może ktoś coś podpowie. Mianowicie moje objawy są takie, że przy małym poziomie w baku pompa mi zerwie i się zapowietrzy. Bez dolania paliwa i pochechłania nie odpali - świeci marchewka auto staje w polu. Kiedyś miałem w baku krążki folii zatankowane na jakiejś dobrej stacji i pompa była wyjęta, wyczyszczona, jakiś zaworek napełniający kielich uszkodzony - w zamian przewiercone otworki. Wiem - pompa do wymiany.
    Natomiast pytanie czy to ma coś wspólnego z objawem następującym - w trakcie jazdy potrafią mi się wyzerować prędkościomierz i obrotomierz na około minutę i potem wracają. W tym czasie auto jest jakieś takie wyrywne. Do tego od okazji do okazji zdarzy się, że jest to poprzedzone szarpnięciem i zapaleniem marchewki - jakby na ułamek sekundy było odcięcie dopływu paliwa. Dodatkowo zdarzy się, że autko na ciepło nie chce zbyt łatwo odpalić - dopiero za drugim pociągnie - znowu jakby się ta pompa zapowietrzała minimalnie.

  15. #29
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Podepnij samochód pod komputer i zobacz na początek jakie błędy zostały zapisane w ECU.
    Wymień pompę, bo tą którą masz i rozumiem jest już wysłużona. Nie wiem czy wiesz, ale nie zaleca się jeździć dieslami do ostatniej kropelki

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2011
    Skąd
    Chełmno
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Wiem, że rezerwy należy unikać ale to mi się potrafi zdarzyć nawet zanim jeszcze rezerwa się zapali. Jeśli chodzi o błędy to oprócz ciśnienia gasolu (związane z pompą) pojawia się błąd ogólny komputera - uszkodzony komputer ale jako sygnał przerywany. Nie pamiętam dokładnie kodu ale jak czytałem opis to defacto nic innego jak uszkodzenie komputera - tyle, że normalnie wszystko działa.

    Tak przy okazji czy do Maryśki 110KM 2001 będzie pasowała jakaś inna pompa niż ta dedykowana? W katalogu wynalazłem, że do tego modelu jest osobny model pompy, chociaż wszystkie na zdjęciu wyglądają tak samo. Ja potrzebuję pompę z całym koszem ale nie chcę wtopić biorąc taką od np. bravy 105 KM.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. cinquecento problem z odpalaniem
    Napisany przez olo_2000 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-04-2009, 01:55
  2. [ukł. hamulcowy] Problemy z hamowaniem :(
    Napisany przez waho na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 19-03-2009, 12:42
  3. [alarm] Problemy z alarmem w unie (1.0 rok prod 97)
    Napisany przez sulus na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-03-2009, 10:02
  4. [ogrzewanie] Problemy z ogrzewaniem i kontrolką temp. silnik
    Napisany przez Dortmund2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-12-2008, 20:37
  5. Problemy z silnikiem 1,6 16v
    Napisany przez krzysiekfk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 30-04-2008, 23:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

1.9jtd problem z odpalaniem

fiat brava - problem z odpaleniem jtd

fiat marea jtd nie odpala

fiat marea 1.9 jtd odpala tylko na plaku

fiat marea weekend 19 jtd klopoty z odpalaniem

pompa paliwa marea jtd

problem z odpalaniem 1.9 jtd

fiat brava jtd czujnik temperatury paliwa uszkodzony

silnik 1 9 jtd marea

objawy czujnika cisnienia paliwa fiat marea 1.9 jtd

pompa paliwa marea 1.9 jtd

bravo 98 jtd na mrozie zapala i gasnie

obiawy uszkodzonej pompki paliwowej fiat multipla 1.9

jak odpalac silnik fiat marea jtd

fiat bravo problem z odpalaniem 1.9 jtd

problem z odpaleniem fiat marea

1.9 jtd problem z odpalaniem

czy jtd 1.9 odpali bez pompki

fiat multipla problemy z odpalaniem

przyczyny nie odpalania fiata bravo 1.9 jtd

http://www.iparts.pl