Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 35
  1. #16
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Zapomniałem dodać że jeżeli jest Uszkodzona UPG to czuć również spaliny po odkręceniu korka wlewu oleju. Natomiast jeżeli jest to zapach PB z wlewu oleju i bagnetu to umm, duże dystanse robisz ? Jeżeli jeździsz na krótkich dystansach i silnik nie zdąży ci się nagrzać ( silnik pracuje na ssaniu) to niespalone paliwo z cylindra miesza się z olejem i spływa do miski olejowej. Nie wiem na jakiej zasadzie miesza się z olejem ale podobno tak jest i jest to normalna rzecz. Według mnie powinieneś zrobić to co napisałem we wcześniejszym poście. Jeżeli po np. 2 - 3 lub więcej dniach nie zaobserwujesz żadnych ubytków płynów i pozostałych rzeczy wymienionych wcześniej wymienił bym wtedy olej na nowy i obserwował czy po jakimś czasie znowu nie będzie czuć benzyny z oleju . No chyba że spowrotem przyjdą mrozy i będziesz jeździł na krótkich dystansach na niedogrzanym silniku.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    Do momentu awarii jeździlam po okolo 50 km dziennie. 25 rano i 25 po poludniu, jazda prawie w 100% przez miasto. Tak więc byl czas, żeby auto się nagrzalo, juz po paru kilometrach w samochodzie rozchodziło się przyjemne ciepło. Mam jeszcze jedno pytanie- dlaczego świeci się ta kontrolka?? Zaświecila się wczoraj w czasie pierwszego kursu po naprawie, po okolo 4 kilometrach i świeciła aż dojechałam do domu. Czujnik, czy może pompa, czy jeszcze coś innego?

  4. #18
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    to autko się nagrzewało więc moja teoria uległa w gruzach. Zastanawiam sie jeszcze czy zapach paliwem w oleju nie jest spowodowane tym że paręnaście razy kręciłeś silnikiem który nie odpalał a benzyna była wtryskiwana do cylindrów i może wtedy mieszała się z olejem. Co do kontrolki oleju to nie mam zielonego pojęcia. Może jest uszkodzony czujnik albo jest za niskie ciśnienie oleju tylko czym spowodowane ? pompa oleju tak jak piszesz . Nigdy się z tym nie spotkałem może kłoś mądrzejszy się wypowie.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    No własnie- to kilkunastokrotne przekręcanie kluczyka za kazdym razem zasysalo paliwo i jakos tak na mój rozum dlatego tak duzo go w oleju. Ale to moja teoria, przez Ciebie jedynie delikatnie poparta. Za każdym razem kiedy próbowalismy go uruchomić, kiedy juz padl aku czuc bylo paliwo jak cholera. Więc może jednak za duzo go się podpompowało? A co do kontrolki- to moze czujnik zwariował po 3 tygodniowym postoju? Zasniedział, zardzewial, zasolił sie....ech....sama nie wiem. Czekam na dalsze pomysły. Dziekuję za wszystkie dotychczasowe odpowiedzi.

  6. #20
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Problemy z odpalaniem oraz za wysoki stan oleju mogą świadczyć u uszkodzeniu UPG i przedostaniu się płynu chłodniczego do układu olejowego. Olej - brązowy może świadczyć o zmieszaniu się płynu z olejem lub jest mocno przepracowany.

    Skąd benzyna? Wielokrotne próby odpalenia mogły spowodować zalewanie cylindrów, a jakieś części benzyny przedostać się dalej przez pierścienie do komory korbowodu.

    Co do kontrolki oleju - jest wytłumaczenie!
    Olej ma pewną gęstość. Rozrzedzenie oleju poprzez płyn chłodniczy powoduje spadek ciśnienia w układzie.
    Pompa pracuje, ale nie jest w stanie utrzymać ciśnienia. Kontrola się zapala.

    Z tego wszystkiego o czym piszesz zakładam jednak, że UPG się uszkodziła i czeka Cię jej wymiana.
    Pamiętaj o planowaniu głowicy!
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Moja rada najpierw wymień olej. Na takim rozrzedzonym oleju nie próbuj jeździć bo uszkodzisz panewki.
    Tak jak piszą koledzy dolej płynu chłodzącego, odpal auto, kontroluj poziom płynu a w szczególności poziom oleju, jeżeli auto będzie normalne odpalać a oleju będzie nadal przybywać to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą albo zapieczone lub popękane pierścienie tłokowe i kompresja dostaje się pod tłoki. (paliwo pod tłoki mogło się też dostać przy próbie odpalenia, słabe aku powoli obracało tłokami i ciśnienie w cylindrach szło pod tłoki.)
    Jeżeli to płyn dostaje się do miski to olej będzie taki jakby szorstki jeżeli będziesz go rozcierał w palcach a jeżeli to paliwo to olej będzie tylko rzadszy.
    Tak jak pisał ktoś wyżej kontrolka świeciła Ci dlatego że miałeś rzadki olej.
    Jak wymienisz olej prawdopodobnie autko będzie śmigało jak nowe
    pozdro

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    Tak więc olej będę wymieniala jutro. Czy będzie bardzo źle jeśli zostanie stary filtr? Nie mam szansy zamówienia tutaj nowego wczesniej niż w poniedzialek, czyli dopiero około wtorku byłby na miejscu. No a na poniedzialek samochód mi niezbedny na 50 km.

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Filtr od biedy możesz zostawić ale spróbuj go wykręcić i wylać z niego stary olej.
    No i bardzo często kontroluj poziom tego oleju
    pozdro

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    167
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    tak na marginesie to Ness jest kobietą :-D
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    Pomocnicy! Olej wymieniony, samochód odpalony, ale....Ale po przejechaniu 2 km kontrolka znów sią zapalila I co dziwnego- fiat zaczął terkotać niczym ciągnik. Pompa? Panewki? Pan zmieniający olej wymyslil, że może przed moim zakupem tego pojazdu ktoś wlał "doktora" który uciszył moją Mariannę do pierwszej wymiany oleju. Co Wy na to? Porady nadal pilnie potrzebne...

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Czy kontrolka aktualnie zapala się gdy auto zaczyna terkotać, czy cały czas niezależnie od obrotów?

    Olej, który wylał mechanik, jaki był? Dopytywałaś się go? Miał może jakieś zdanie?

    Czy po przejechaniu tych kilometrów coś się zmieniło w stanie oleju? Ubyło płynu chłodniczego?

    Po tych wszystkich opisach stawiałbym jednak na uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Problemy z pracą - typowe dla przedostającego się płynu do cylindrów. Możliwe, że uszkodzenie jest większe i olej przedostaje się też do układu chłodzenia.

    Czy płyn w zbiorniczku wyrównawczym trzyma kolor czy jest szary/brunatny?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    kontrolka zapalila się : w momencie przejechania 2 km., potem gdy dojechalam do domu, zgasilam samochód, po ponownym odpaleniu po kilku minutach postoju (po odpaleniu zgasła i zaczęła sie świecić po minucie), i ostatni raz gdy odpalilam auto aby przejechac na parking spod domu (odleglośc 15 metrów) zaświeciła sie po 5 metrach. Olej jest brunatny, ciemny brąz, z zapachem benzyny, konsystencja -trochę rzadszy od nowego, "gładki" w palcach. Plynu nie ubyło, jak i nie zmienił on koloru. Tak wiec? Nadal wyrok- uszczelka? Ja zwariuję....zaczęło się od zmiany żarówki....

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Gdzieś tam się przewinęła teoria, że mógł być dolany "moto-doktor", stąd wysoki poziom oleju.
    Czyli auto jest kupione niedawno? A sprawdzałaś tuż po kupnie stan oleju? W międzyczasie był sprawdzany stan czy tylko teraz jak pojawił się problem?

    Powiem tak - prychanie oznacza brak zapłonu na którymś cylindrze (lub cylindrach). Jeżeli mogłaś jechać to stawiam, że któryś nie przepala. Zapach benzyny w oleju - od braku spalania na cylindrze paliwo przedostaje się do oleju.

    Pytanko dodatkowe.
    A przewody od układu chłodzenia są twarde? Jak mocno? Dużo jest syczenia jak odkręcisz korek wlewu na zbiorniczku?

    Na twoim miejscu w tym momencie bym odkręcił wszystkie świece i zobaczy, która jest mokra. To pokaże, gdzie nie ma spalania. To tak z ciekawości. Następnie wymienił wszystkie świece na nowe oraz wymienił kable wysokiego napięcia.

    Co do oleju - jeżeli olej nowy i dzieje się to samo. Powody mogą być poza uszczelką pod głowicą takie, że czujnik ciśnienia oleju uszkodzony lub pompa oleju uszkodzona lub... filtr oleju jest zapchany lub pod wpływem motodoktora (o ile był zalany) coś się z nim stało.

    Więc zacznijmy od tego. Auto lepiej odstaw. Nie poruszaj się nim, bo to tylko dla niego gorzej. Zacznij od filtra, wstaw nowy, dolej oleju do stanu. Przy okazji wymień świecie i kable WN. I daj znać.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,749
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Świecąca się kontrolka oleju i teraz na dodatek terkotanie oznaczało by że panewki chyba się sypneły.Może wybiło zaślepkę w wale korbowym i pompa ma problem z utrzymaniem ciśnienia
    Mechanik jak posłucha tego terkotania to od razu Ci powie czy to panewki czy coś innego.
    Koniecznie zmierz ciśnienie oleju
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Tak jak pisze kolega Miszko prawdopodobnie posypały się panewki (silnik zbyt długo pracował na rozrzedzonym oleju i niestety nie miał dostatecznego smarowania.
    A co z olejem przybyło go czy stan jest taki jak po wymianie ?


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kontrolka Airbag jak skasowac.
    Napisany przez raper1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 84
    Ostatni post: 27-07-2016, 20:02
  2. [silnik] Kontrolka "Uszkodzenie systemu wtryskowego&quo
    Napisany przez Robert2302 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-06-2013, 08:50
  3. kontrolka pasów bezpieczeństwa
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-07-2009, 20:19
  4. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 02:55
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat doblo kontrolka oleju

fiat doblo czujnik oleju

kontrolka oleju fiat brava

czerwona kontrolka oleju fiat doblo

fiat doblo lampka oleju

kontrolka oleju w fiat bravo 2011

swiecaca kontrolka oleju doblo

fiat bravo kontrolka oleju

kontrolka oleju po upg bravo 1.6

kontrolka oleju w fiat doblo

fiat marea swieci kontrolka oleju i czuc benzyne

fiat marea 1.9 jtd kontrolka oleju gasnie chwile po odpaleniufiat 1.6 16v kontrolna oleju silnik 1.6 fiata doblo swieci kontrolka katalizatoradlaczego przy gaszeniu silnika punto 1 swieci kontrolka smarowaniadlaczego przy gaszeniu silnika swieci kontrolka smarowania punto 1po wymianie pompy oleju nie gasnie kontrolkabrava swieci sie kontrolka oleju
http://www.iparts.pl