Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V

    [silnik] Nie gaśnie kontrolka oleju.

    Witam.
    Cicha nadzieja, że w ten ciepły dzień ktoś tu zajrzy i pomoże. Historia długa,ale postaram się w skrocie opisać problem.Mój fiat....Trzy tygodnie temu jak co dzień-odpalam, podjeżdżam pod dom,raptem 10 metrów, gaszę, wysiadam,pakuję co potrzebne, wsiadam, odpalam-i tu zonk. Nie chce odpalic. Kręcę, kręcę-pada aku po jakimś czasie.Zostawiam Mariannę na podjeździe,mknę drugim samochodem do pracy.Po poludniu-aku naładwane-powtórka z rozrywki, aku pada, a samochod nie ma zamiaru zaskoczyc przez cały okres kręcenia. Wizyta mechanika amatora-diagnoza po jakimś czasie-nie dostaje paliwa. Po 2 tygodniowym postoju w mrozach i deszczach,kiedy to doszły z Polski zamówione części wymieniamy pompę paliwa (wklad), filtr paliwa oraz przekaźnik. Próba odpalenia- konczy sie fiaskiem. Marianna chce załapać, ale nie moze.Juz prawie, prawie, prawie-ale ....pada aku. Wyrok-WTRYSKI! Aku do ladowania,rano ostatnia proba, no bo może jednak odpali...Chyba Marianna wystraszyła się wymiany wtrysków-po chwili kręcenia odpala Jazda na odcinku kilku kilometrów, powoli, delikatnie, nie przekraczam 80, w pewnym momencie zapala sie kontrolka oleju. Sprawdzam-jest olej, ale coś jakby go za duzo. Dojechalam do domu na własne ryzyko, sprawdzam dzisiaj rano -olej do połowy bagnetu, no to jakieś 15 cm powyzej stanu maxymalnego! zdejmuję korek- zalatuje benzyną. Kolor oleju brazowy, nie mam pojecia kiedy był wymieniany, na pewno kilka tysiecy km temu. Poradźcie Panie i Panowie co robić, co to moze być. I przede wszystkim co sprawdzic, żeby diagnoza byla w miare trafna? I to najlepiej bez koniecznosci odwiedzenia zakładu diagnostycznego....



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    zobacz czy masz kompresje. coś mi się wydaje że strzeliła ci uszczelka pod głowicą. a nie kopci ci na jakiś dziwny kolor?? nie masz pod korkiem od oleju białej mazi??

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    Białej mazi brak. A co do kopcenia-wczoraj po pierwszym odpaleniu zakopcił na czarno, ale to przez chwilę, potem było wszystko ok. Czy to paliwo w oleju nie dostało się tam ponieważ przy odpalaniu te 3 tygodnie temu, potem po zmianie przekaźnika, potem po zmianie pompy i az do ostatniego odpalenia - za kazdym razem miałam nakaz przekręcania kluczyka w stacyjce po kilka razy, żeby "zassało" paliwa? No i jeszcze "deptanie" pedału gazu? Jesli to uszczelka to czy kopcenie i biała maź na korku sa jedynymi objawami?

    [size=2][ Dodano: 2011-03-12, 12:35 ][/size]
    Jak ja mam sprawdzić kompresję??

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    co do tej benzyny to nie powinno jej być nawet jak próbowałeś auto odpalić.
    co do uszczelki to nie są jedyne objawy z tym kopceniem.
    kompresje sprawdzisz w warsztacie. wykręca się świece i specjalnym przyrządem to sprawdza

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    Wiśta wio , latwo powiedzieć.....Gdzie ja w sobotę znajde warsztat Czy z takim nadmiarem w misce olejowej mogę w ogóle odpalic Mariannę? Przeciez ten nadmiar bedzie chciał jakoś sie wydostac. I rozwalenie jakichś uszczelek czy jeszcze cos gorszego może sie wówczas szybko przydarzyc. Tak mi sie wydaje na mój kobiecy rozum

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Ness, w sobotę warsztaty są otwarte
    no ja bym też nie ryzykował jazdy z takim nadmiarem

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    Nie u mnie. Ja od Polandii jestem prawie 1000 km

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to pozostaje czekać do poniedziałku. i od razu prosze cię nie zakładaj 2 identycznych tematów. bo to zaśmieca forum.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    Za ten podwójny temat przepraszam, ale ja tu pierwszy raz i trochę zdublowałam swój start. A co do warsztatu - tam pojechać mozna zawsze, ja mimo wszystko proszę jeszcze każdego kto tu wpadnie o wydanie jakiejś diagnozy. Do poniedziałku dwa dni, a nuż Forumowicze wymyslą powód wariacji mojego statku bez ingerencji Duńczyka?

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a powiedz ile masz płynu w zbiorniczku i czy nie ubywa ci jego lub czy nic dziwnego się z nim nie dzieje

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    Jak się domyslam o chłodziwo chodzi? No i tu tez mam problem bo nie wiem jaki był stan w zbiorniczku zanim samochód zacząl fixowac. Teraz mam połowę zbiorniczka. Wiem, że był pełen przed moim wyjazdem do Danii, czyli jakieś 3-4 tysiące kilometrów temu.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    czyli może ci zjadać płyn. ja obstawiam uszczelkę pod głowica.
    może ktoś wpadnie na inny pomysł.

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    wydaje mi się zacząłbym od kompresji.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Ja na samym początku spuścił bym trochę oleju tak żeby było na bagnecie max. Następnie dolał płyny chłodzącego do zbiorniczka wyrównawczego tak żeby jego poziom na ZIMNYM SILNIKU był miedzy min. a max. I teraz po sprawdzeniu i uzupełnieniu wszystkich płynów zabrał się za testy. Jeżeli będziesz miał UPG uszkodzoną to.

    1. Biedzie Tobie znikać płyn chłodzący ze zbiorniczka wyrównawczego:
    a) będzie dostawał się do komory spalania i będzie się spalał z paliwem co skutkuje
    dymieniem na biało z rury wydechowej - jeżeli będzie kontrolować się poziom płynu
    w zbiorniczku wyrównawczym można tak przemierzać krótkie dystanse TYLKO NALEŻY
    PAMIĘTAĆ O DOLEWANIU PŁYNU NA ZIMNYM SILNIKU ŻEBY NIE POKRZYWIĆ
    GŁOWICY LUB NIE DOPROWADZIĆ DO JEJ PEKNIĘCIA !!!

    b) Płyn bezie dostawał się do układu olejowego co spowoduje zwiększenie poziomu
    oleju na bagnecie - odradzam takiej jazdy ponieważ olej traci wtedy swoje właściwości
    smarujące i jest możliwość zatarcia silnika.
    2. Podczas odkręconego korka zbiorniczka wyrównawczego i przytrzymaniu potencjometru od gazu tak na 2500obr/min poziom ze zbiorniczka powinien gwałtownie się podnieść aż do przelania go przez otwór wlewowy.
    3. Płyn chłodzący będzie wyglądał jak rosół czyli plamy oleju będą się utrzymywać na powierzchni płynu
    4. Pod korkiem oleju czasem i na bagnecie będzie tz. masło albo majonez
    5. Olej silnikowy zmieni kolor na taki jak kawa z mlekiem.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 marzec 2011
    Skąd
    Dania
    Postów
    13
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V
    Dziękuję za poddanie pomysłu Zaraz zabieramy się za spuszczenie oleju. Tylko proszę mi jeszcze napisać skąd w takim razie benzyna w oleju? Bo jeśli to wina uszczelki to dostaje sie do niej plyn borygo, a zapach benzyny na bagnecie i na korku w takim razie skąd? Pewnie to logiczne i proste wytłumaczenie, ale ja niestety jestem laikiem w tak trudnym temacie. Ciekawskim laikiem.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kontrolka Airbag jak skasowac.
    Napisany przez raper1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 84
    Ostatni post: 27-07-2016, 20:02
  2. [silnik] Kontrolka "Uszkodzenie systemu wtryskowego&quo
    Napisany przez Robert2302 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 02-06-2013, 08:50
  3. kontrolka pasów bezpieczeństwa
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-07-2009, 20:19
  4. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 02:55
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat doblo kontrolka oleju

fiat doblo czujnik oleju

kontrolka oleju fiat brava

czerwona kontrolka oleju fiat doblo

fiat doblo lampka oleju

kontrolka oleju w fiat bravo 2011

swiecaca kontrolka oleju doblo

fiat bravo kontrolka oleju

kontrolka oleju po upg bravo 1.6

kontrolka oleju w fiat doblo

fiat marea swieci kontrolka oleju i czuc benzyne

fiat marea 1.9 jtd kontrolka oleju gasnie chwile po odpaleniufiat 1.6 16v kontrolna oleju silnik 1.6 fiata doblo swieci kontrolka katalizatoradlaczego przy gaszeniu silnika punto 1 swieci kontrolka smarowaniadlaczego przy gaszeniu silnika swieci kontrolka smarowania punto 1po wymianie pompy oleju nie gasnie kontrolkabrava swieci sie kontrolka oleju
http://www.iparts.pl