Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    waho
    Guest

    [silnik] Jaka różnica między 1.9 GT TD a 1.9 JTD?

    Witam Was. Przymierzam się do kupna Fiacika Bravo i przeglądając otomoto natrafiłem na model silnia 1.9 GT TD w opisie aukcji jest napisane że jesto 100-konna wersja diesla a z moich informacji wynika również że silniki JTD o tej samej pojemności mają coś około tej mocy. Wiem również że JTD to silnik z common rail a jak to jest w przypadku tego 1.9 GT TD?
    I tak jeszcze żeby nie zakładać kilku wątków zapytam Was co myślicie o dieslach w Bravo?

    Pozdrawiam
    Andrzej



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    JTD to zdecydowanie nowsza konstrukcja niż zwykły TD. SIlniki JTD są troche ekonomiczniejsze, mniej awaryjne, mają większą kulturę pracy, ale za to są dużo bardziej czułe jeśli chodzi o jakoś paliwa oraz trochę droższe w naprawie. Jednak biorąc pod uwagę TD i JTD to zdecydowanie lepiej się opłaca kupić JTD

    [size=2][ Dodano: 2008-11-22, 13:06 ][/size]
    A odnośnie diesla w Bravo, jest OK. fajnie się jeździ 100KM to sprawja dużo przyjemności.... ale coś za coś (wiem ża jak napisze że nie są to demony ekonomiczności to mnie objadą na forum....) ale niestety! jeśli jeżdzi się w trasie 90-100 km/h to OK sa ekonomiczne 4,5 -5 litrów, jednak jeśli jeżdzisz po mieście lub w cyklu mieszanym to trzeba liczyc ok 7litrów, do tego droższe części niż do bęzyny oraz wyższy koszt zakupu samego auta, nie wychodzi to zbyt rewelacyjnie. Najlepsze rozwiązanie to LPG który w każdym silniku z serii BBM jest ok oprócz 1.4 12V, silnik ten czasem lubi być awaryjny
    Bravo 1.6 16v x2
    bravo 1.9 TD
    Megane Cupe
    Tipo 1.4
    Uno 1.0 fire
    Regata 1.6
    Było też Mondeo ale szkoda wspominać o Fordzie...!!!

  4. #3
    waho
    Guest
    Dzięki Jackulec
    W miedzyczasie znalazłem autko dla siebie.
    1. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7047331
    2. http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6981242

    ad1
    Zalety: Samochód w mojej miejscowości, dosyć mały przebieg, wystarczające wyposażenie, wygląda na zadbane.
    Wady: Brak zagazowania (jakie są ewentualne koszta takiej instalacji i czy się opłaca?)

    ad2
    Zalety: Silnik w dieslu
    Wady: Duży przebieg, trochę pognieciony (maska i klapa kufra), daleko od domu.

    Pomóżcie mi bo nie wiem na który się zdecydować, auto ma mi służyć jako transport mojego tyłka po mieście - trasy 10-20km i weekendowe wypady do 200km.

    I z tego co piszesz to chyba wezmę tą benzynę, ale dobrze by było wiedzieć co myślą inni na ten temat

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał waho
    natrafiłem na model silnia 1.9 GT TD
    To natrafiłeś na auto z silnikiem 1,9TD 100KM w wersji wyposażenia GT.

    Cytat Napisał jackulec
    JTD to zdecydowanie nowsza konstrukcja niż zwykły TD. SIlniki JTD są troche ekonomiczniejsze, mniej awaryjne, mają większą kulturę pracy, ale za to są dużo bardziej czułe jeśli chodzi o jakoś paliwa oraz trochę droższe w naprawie.
    A skad kolega takie rewelacje wyciąga ? przecież jeśliby pominąć aparaturę wtryskową i głowice to są to identyczne silniki ...
    Tak samo bajki na temat mniejszej awaryjności i czułosci na paliwa należy sobie podarować. Jeśli silnik ma olej wymieniany na czas i jest eksploatowany w normalny sposób a nie katowany to nic złego się mu nie stanie. To samo się tyczy CR, jak nie lejesz gnojówki czy opału i zmieniasz filtr paliwa tak jak trzeba to nic mu się złego nie dzieje.

    Wkońcu CR nie jest w eksloatacji od dziś i trochę tych wozów pod drogach jeździ i wcale co kawalem u mechaników nie stoją, a jeden czy dwa przypadki nie swiadczą zaraz o wszystkich.

  6. #5
    waho
    Guest
    Hipo wiesz co przyznam się że nie spodziwałem się że wersja GT to poprostu opcja wyposażenia, bo z tego co do tej pory obserwowałem to oznaczenia GT w taczkach typu wolkswagen oznaczało jakieś wzmocnienie ślinika, większe ciśnienie sprzężania etc.
    A tak rozwijając myśl wyposażenie GT czym się będzie różnić od standartowego np SX.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    No tutaj tak jest, inna tapicerka, lepsze fotele np czy dwie poduchy a nie jedna.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    24
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16V
    Mówiąc nowszy silnik mam na myśli właśnie ten osprzęt, bo czy sam blok i głowica to już silnik..? nie, właśnie ten osprzęt a przedewszystkim pompo wtryskiwacze czynią ten silnik nowszym pod względem konstrukcyjnym całej jednostki. Jeśli kolega HIPO uważa że JTD w systemie CR to to samo co zwykłe TD - to GRATULACJE!!!
    Jeśli chodzi o czułoś na paliwo to chyba jest to sprawa oczywista że jeżeli nalejemy do JTD, HDI,CDI,DCI D4D itd.... jakiegoś wynalazku to musimy się liczyć z dość szybką wymianą pompowtryskiwaczy. Natomiast jeżeli do zwykłego diesla lu TD wlejemy nawet BIOPALIWO żepakowe to tragedii wielkiej nie będzie (oczywiście nie twierdze że tak należy robić)
    A co do wersji GT to chyba bardziej istotny jest fakt że przede wszystkim posiada ona inne zawieszenie, i jest to zawiecho z wersji HGT. Chciałbym także wspomnieć że SX to nie jest wersja standrdowa i od 98 r. 2 poduszki też były w tej wersji w podstwje. Standrdowa to jest wersja S.
    Bravo 1.6 16v x2
    bravo 1.9 TD
    Megane Cupe
    Tipo 1.4
    Uno 1.0 fire
    Regata 1.6
    Było też Mondeo ale szkoda wspominać o Fordzie...!!!

  9. #8
    waho
    Guest
    Chciałbym także wspomnieć że SX to nie jest wersja standrdowa i od 98 r. 2 poduszki też były w tej wersji w podstwje. Standrdowa to jest wersja S.
    z tego co obserwuję allegro to z tymi poduszkami też jest różnie...

    btw oba samochody które są w linkach juz nie aktualne muszę szukać coś nowego

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Jeśli kupujesz 10cio letnie auto i to w zasilane ON to musi ona mieć minimum koło 200tys. (benzyna ponad 100tys.) bo auto kupuje się żeby jeździć a nie oglądać. Owszem zdarzają się perełki które maja przejechane 50 tys ale jest to bardzo rzadko i wcale nie znaczy, że to dobrze. Znam przydatki, że auta były ładne, zadbane, z niewielkim przebiegiem, wszystko na serwisie wychodziło cacy a jak zaczęło się tym autem jeździć to nagle posypało się zawieszenie i silnik zaczął poszczać olej. Znam nawet 2 przydatki, że olej był zmieniany wg przebiegu i 6 letnie auto , z przebiegiem 20 tys. miało drugi olej w silniku-silnik nadawał się praktycznie na złom.

    Ja osobiście polecam JTD jest stosunkowo ekonomiczny i jak każdy dieselek droższy w serwisie ale nie są to astronomiczne kwoty. Polecam go ze względu na wysoka kulturę pracy. Benzyna z gazem w zakupie i serwisie wychodzi podobnie ale nigdy nie wiadomo ile gaz będzie kosztować i takie auto (przepraszam wszystkich z LPG) śmierdzi. Gaz w aucie czuć, i chyba każdy się ze mną zgodzi. Poza tym jak kupujesz auto z gazem założonym to daje sobie rękę odciąć że znajdziesz tam kilka niespodzianek przy silniku żeby to chodziło i nie gasło, nierzadko znaczniej utrudniających naprawę, czy eksploatacje. Gazownicy, lub często sami użytkownicy naprawiają "na gumę do żucia", łącza, czy emulują czujniki, modyfikują dolot, itp. Dlatego gaz najlepiej samemu założyć i to dobry, wtedy to ma sens a sekwencja przy znajomościach kosztuje koło 2100, bez najtaniej znajdziesz za 2500, a dobrze za 2700-300 wiec możne warto dopłacić do diesla- choć od nowego roku skończy się import ropy ze wschodu wiec cena ropy możne skoczyć.

  11. #10
    waho
    Guest
    Znam nawet 2 przydatki, że olej był zmieniany wg przebiegu i 6 letnie auto , z przebiegiem 20 tys. miało drugi olej w silniku-silnik nadawał się praktycznie na złom.
    Moja ciotka to taki przypadek - skoda felicia 97r przebieg 50kkm i olej zmieniany 5 razy, o dziwo samochod nadal jeździ ale to moze dlatego że stoi w ogrzewanym garażu. W ogóle to pamiętam że przez pierwsze 4 lata samochód miał przejechane ok 8kkm.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    W 2003 kupiłem renault 19 1.9d rok prod.1995 przebieg 105.000 km udokumentowany wszystkie wymiany oleju w serwisie do tego wszystkie rachunki .Fajnie się tym jeździło ale rdza wyszła od spodu i trzeba było sprzedać.Gość który to kupił ma w domu migomat zrobił co trzeba i buja sie nim aż miło.Często go widze jak wracam z pracy.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Nie mówię, że nie ma dobrych aut z małym przebiegiem ale to rzadkość i to podwójna-po 1 przez mały przebieg(rzeczywisty, a nie stan licznika),po 2 przez super stan bo naprawdę bardzo rzadko się zdarza aby ktoś sprzedawał auto w idealnym stanie. Jeśli ktoś naprawdę ma perełkę to sprzedaje to zazwyczaj po rodzinie lub znajomych i nie ma co wieżyc w ogłoszenia na allegro auto od dziadka, tylko 70tys. i cena bardzo atrakcyjna. Owszem zdarzają się "strzały" ale naprawdę trzeba mieć szczęście i zrobić to mega szybko bo jeśli oferta jest naprawdę dobra oferta to handlarz jest tam rano z gotówką.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał jackulec
    Jeśli kolega HIPO uważa że JTD w systemie CR to to samo co zwykłe TD - to GRATULACJE!!!
    Chłopie jesteś kompletnym ignorantem technicznym i jeszcze się rzucasz. Co nowego konstrukcyjnie jest w silniku jak mu zmienimy osprzęt i głowicę?- głowica aż ... czyli 95% częsci silnika dalej masz te same wiec niby co, silnik jest nową konstrukcja ? a osprzęt silnika to jest aż tak przekonstruowany że masz pompe wysokiego ciśnienia zamiast wtryskowej, rurke od raila i wtryskiwacze z elektromagnesami do otwarcia .... no ale to już fest zmiany .....

    Cytat Napisał jackulec
    właśnie ten osprzęt a przedewszystkim pompo wtryskiwacze czynią ten silnik nowszym pod względem konstrukcyjnym całej jednostki.
    Bzdury kompletne, przedewszystkim gdzie w JTD są pompowtryskiwacze ?

    Cytat Napisał jackulec
    A co do wersji GT to chyba bardziej istotny jest fakt że przede wszystkim posiada ona inne zawieszenie, i jest to zawiecho z wersji HGT.
    Tak samo bzdury kompletne. Nie masz bladego pojecia co piszesz ale piszesz dla samego fakti żeby coś napisać.


    Jeszcze jak kilka razy takie bzdury zaczne czytać to będe rozdawał ostrzeżenia za obniżanie poziomu forum

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpacie
    Postów
    117
    Auto
    Tipo + Bravo
    Cytat Napisał jackulec
    Jeśli chodzi o czułoś na paliwo to chyba jest to sprawa oczywista że jeżeli nalejemy do JTD, HDI,CDI,DCI D4D itd.... jakiegoś wynalazku to musimy się liczyć z dość szybką wymianą pompowtryskiwaczy
    kolega a od kiedy to JTD czy CDTI czy CDI ma pompowstyskiwacze?

    Cytat Napisał jackulec
    Jeśli kolega HIPO uważa że JTD w systemie CR to to samo co zwykłe TD - to GRATULACJE!!!
    piszac takie stwierdzenie wychodzi na to ze jest problem w tym ze nie potrafiles przeczytac ze zrozumieniem napisanego tekstu przez HIPO
    Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
    Nuova Bravo 1.9 16v [color=red]mj[/color] 190KM Sport

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2008
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    35
    Auto
    MAREA WEEKEND ELX 1,9JTD
    witam, co prawda mam marea 1,9JTD ale spalanie średnio wychodzi mi na poziomie 5,5 do 6,5 l/100km przy czym jeżdże w zasadzie na meijscu czesto przebieg dzienny ok 50km podzielony, czasami za cały dzien nie włoże ani raz 5biegu z tym ze mam lekka noge wiec jesli szukasz bravo które jest lżejsze (marea wazy ok 1350kg) to powinienes miec przynajmniej podobne spalanie lub niższe. No i świadomość ze masz kupe mocy pod maska w zapasie. Chyba warto sie zastanowić mimo wyższej ceny zakupu (jeśłi weźźmiemy pod uwage montaż gazu...) ja nie żałuje wyboru.
    jeśli mogłbym jeszcze cos doradzic to wolałbym miec z tyłu jeszcze drzwi bo ceny miedzy bravo - brava sa bardzo podobne a troche wiecej miejsca nie zaszkodzi
    udanego zakupu


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-03-2009, 14:51
  2. szybka pomoc jaka wachowa nazwa
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 21-01-2009, 08:16
  3. jaka żarówka h3 czy h7
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 30-12-2008, 15:50
  4. jaka zmieniarka?
    Napisany przez mary$ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-10-2008, 20:20
  5. Fiat Siena 1.6 na Castrolu Magnatecu 5W40 Jaka jest żywotnos
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2008, 16:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo gt 1.9 jtd

jtd a td

silnik td jtd

fiat bravo td czy jtd

roznice miedzy licznikiem diesla a benzyny fiat brava

td czy jtd

jtd czy td

fiat td czy jtd

1.9 GTfiat palio a brawo rtd a jtdroznice miedzy licznikami diesla a benzyny fiat bravajaka ma moc silnik 1.9 jtd fiat bravojaka moc silnikow jtd 1.5samozaplon z oleju w silniku 1.9td fiat brava
http://www.iparts.pl