Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V 82KM 97r

    [silnik] fiat bravo 97r na zagrzanym silniku trzyma 2.5-3obr

    Witam, koledzy mam problem, mój fiat bravo 1.4 12V 82KM 97r kiedy nagrzeje się silnik do odpowiedniej temperatury(85C) wskakuje na wysokie obroty, tzn od 2.5 do 3tyś. Na zimnym silniku ma normalne 1000obr., dopiero gdy się zagrzeje to tak się robi i utrzymuje się dopóki silnik nie ostygnie... Dodam jeszcze ze te objawy pojawiają się po przerzuceniu na GAZ, na benzynie wszystko ok. proszę o szybką pomoc, z góry dzięki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    sprawdź szczelność ukł. dolotowego , lub krokowy /jeśli masz takowy/ padł na przewodzie zasilającym lpg

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V 82KM 97r
    aha, czyli to może być wina silniczka krokowego od lpg? Kiedy go odłanczam na zapalonym silniku samochód nie wykazuje żadnej reakcji w zmianie poracy silnika to chyba może oznaczać, że nie działa?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Może być, ale skoro nie wskazuje żadnej reakcji to równie dobrze można obwiniać układ sterujący LPG.
    Napisz coś więcej na temat instalacji jakie masz, chodzi głównie o elektronikę.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V 82KM 97r
    Z tego co wyczytałem w papierach to: parownik firmy lovato podobnie jak wielozawór, układ elektroniczny Autronik AL700, tyle wiem... Nie wiem czy to w czymś pomoże. Tak wogóle, jeżeli zamiast silniczka krokowego wstawiłbym na jego miejsce tz. śrubę, czy to by pomogło i czy nie trzeba by było jechać na komputer żeby resetować ustawienia czy coś w tym stylu?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    możesz wstawić śrubkę i będzie pewno lepiej pracować jak krokowy .. a propo to z elektroniki masz tylko emulator sondy i /niekoniecznie/ termik do przełączania w odpowiedniej temperaturze ... regulacja w 2 generacji jest całkowicie manualna

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał maniek75
    wstawić śrubkę i będzie pewno lepiej pracować jak krokowy
    No tak, a diagnosta DR nie podbije.
    Cytat Napisał maniek75
    regulacja w 2 generacji jest całkowicie manualna
    Nie do końca się zgodzę, bynajmniej nie w przypadku w/w sterownika.

    Może czas wybrać się do gazownika i sprawdzić co pokazuje komputer po podpięciu pod sterownik.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    distore a jak odłączałeś korkowca to silnik pracował dalej na wolnych obrotach czy dałeś mu trochę gazu ? Jeżeli nie dałeś gazu to nie sprawdzisz w ten sposób czy korkowiec od LPG jest sprawny czy nie.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2010
    Skąd
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V 82KM 97r
    dudu$, właśnie pracował dalej na wolnych... waho., byłem wczoraj u gazownika i on powiedział, że to nie jest wina krokowca od gazu tylko od benzyny i doradził jego wymianę, czy to może być prawda? W sumie na benzynie ma też troche za wysokie obroty(ok. 1300) dopiero dziś to zobaczyłem.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Może być, ale ten element w 1.4 psuje się akurat bardzo rzadko. Raczej tu myślę o tym, że czujnik temperatury świruje po pełnym zagrzaniu silnika. Teraz przydało by się potwierdzić moje spekulację jadąc na komputer i sprawdzić jakie ECU ma parametry na rozgrzanym silniku.

    Albo możesz podstawić w ciemno nastawnik jałowego, na allegro rozbieżność cen jest fascynująca 39-179zł za używki, a nowa sztuka w sklepie kosztuje ~200zł.
    ZTCP to taki sam krokowy idzie w samochodach VAG z silnikami benzynowymi 1.6 z jednopunktowym wtryskiem.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 

Podobne tematy

  1. Lubelskie Spotkanie Fiat Bravo/Brava 01.06.08r
    Napisany przez Marczy na forum Lubelskie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 14-03-2015, 12:46
  2. Fiat Bravo sprężyny tylnego zawieszenia
    Napisany przez winiar00 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 31-03-2012, 08:06
  3. szczelność ukł. chłodzenia Fiat Bravo HGT
    Napisany przez przemoemo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-11-2008, 15:06
  4. fiat bravo
    Napisany przez kamyk91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-07-2008, 21:19
  5. [ukł. chłodzenia] Fiat Bravo gdzie jest termostat
    Napisany przez Vincent na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-05-2008, 10:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo trzyma za wysokie obroty 1.4 12 v

http://www.iparts.pl