Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2010
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    22
    Auto
    Bravo GT 1.9TD

    [silnik] Duze spalanie i intensywne kopcenie.

    Witam. Jestem tu nowy poniewaz wczoraj kupiłem Bravo i juz są problemy. Silnik ogolnie Odpala rano lecz po odpaleniu przez ok 1s jest zawachanie obrotami ale pozniej stabilnie pracuje. Moim zdaniem jak jest zimny to za bardzo klekocze. Dodam ze przy kazdym odpaleniu nawet gdy jest ciepły zakopci zbyt intensywnie na szaro i czuc nie przepaloną ropke. Spalanie jest ok 9l na 100km. Tak mowil poprzedni własciciel. Zrobiłem nim ok 80 km dzis i moge potwierdzic ze spali ok 9l. Silnik to 1.9TD 100kM. I jeszcze od razu zauwazylem ze po przejechaniu nawet 50 km wskaznik temp silnika podniósł sie zaledwie o dwie kreski. Prosił bym o porady i pomoc. Gdy dodam gazu tak do 1500obr to mam wrazenie jakby nie chodził rowno.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    jesli chodzi o temp to termostat do wymiany, tez wymienialem w swoim, koszt to ok 150 zl, kazdy diesel jak jest zimny to pracuje glosniej niz po rozgrzaniu, co do spalania to duzo za duzo, mi spalil 7 z hakiem przy mocnym deptaniu, normalnie to okolo 6 mi wypije, tyle moge pomoc, poczekaj na opinie innych, pozdrawiam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2010
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    22
    Auto
    Bravo GT 1.9TD
    No ale jakie przyczyny są takiego spalania duzego? Moze cos z katem wtrysku? Jak ustawic? Dawką? Tez jak ustawić? Po ostrym deptaniu przed chwila po odpaleniu puszcza dymka czarnego juz a nie siwego. Jak go cisne to teraz tez na czarno wali troszke ale przy wyzszych wiec normalne. Ale podejrzewam ze jak jutro do pracy bede jechal i odpale rano to znowu pojdzie siwy dym i kwaśna won niespalonej ropy i po kilku pierwszych depnieciach bedzie siwo za mna. Zauważyłem ze do pierwszego wtrysku dochodzi kabelek. Za co od odpowiedzialny i czemu tylko do pierwszego? Kolejny zauwazony mankament to czemu na 4 wtrysku zaslepiony jest wezyk czarny. Takimi wezykami są połączone wtryski(zapewne paliwowymi) a na czwartym wychodzącym jest wkrecona jakaś zaślepka. Czy tak powinno być?

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2009
    Skąd
    wrocław
    Postów
    178
    Auto
    marea wekend 1.9td 74kw
    Kolego sprawdz sobie przepływkę ja swoją maryśką jeżdziłem tydzień z odpiętą przepływką i palił astronomicznie 9litrów.Klekotaniem na zimnym silniku się nie przejmój ja trzy lata mam maryśkę i się przyzwyczajłem.Kopcenie na siwo przy pierwszym odpaleniu najprawdopodobnie uszczelniacze zaworów powoli siadają.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2010
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    22
    Auto
    Bravo GT 1.9TD
    OK. w jaki sposob sprawdzic? ja stawiał bym na uszczelniacze zaworów gdyby kopcił przy odpaleniu na niebiesko. Dodam ze jak nacisne kilka razy ta gruszke na przewodzie taka czarna(chyba pełni to role pompki) to silnik zaczyna nierowno pracowac i kopcic na siwo. Spaliny w tedy smierdza bardziej ostro.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    spalenie jest dlatego takie duże bo masz termostat uszkodzony, a jeśli chodzi o falowanie obrotów to normalne mają wahania średnio od 800-850 obrotów, a głośno chodzi bo jak jest zimny, później powinno być normalnie. po wymianie termostatu powinno wrócić do normy. Jeśli chodzi o dymienie to normalne, w końcu diesel, jak depniesz mocniej to też puści dymka
    pozdrawiam

    [ Dodano: 2010-05-09, 21:24 ]
    to może być wina przepływki, ale też może spr turbinę, czy nie zarzuca olejem... ale najpierw spr ten termostat stąd takie spalanie wg mnie na początek, skoro mówisz że nie dogrzewa się to tak jakby dostawał cały czas większą domieszkę paliwa, jeszcze spr czujnik temperatury bo też może on ulec uszkodzeni, lecz najpierw termostat

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2010
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    22
    Auto
    Bravo GT 1.9TD
    No tak sprawdze termostat. Podobno poprzedni własciciel wymienial ale od razu ta lezaca nisko wskazówka rzuciła mi sie w oko.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    na 99.9% te spalanie jest to wina termostatu. jakby to prosto wyjaśnić. silnik jest tak jakby niedogrzany i dostaje większą domieszkę paliwa

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2010
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    22
    Auto
    Bravo GT 1.9TD
    Termostat sprawny. Otwiera sie przy ok 85stopni. Spalił mi 10l ropki dzis przy jezdzie spokojnej do 2.5 tys obr. Przy kazdym odpalaniu coraz wieksza chmura dymu białego. Im wiekszy dym przy odpalaniu tym bardziej słychac klekotnięcie w silniku. Co obstawiacie?Włożyłem nowy filtr powietrza i zlałem wszystko ze zbiornika i zatankowałem nowej ropki. Nie ma wody napewno. w Kolektorze dolotowym jest bardzo duzo szlamu. Myśle ze ma to wpływ na moc ale na spalanie? W przyszłosci planuje zrzucic go i wyczyścic. Ale skad biały dym? Możliwe ze jest ustawiony zły kąt wtrysku? Lub za duża dawka? Gdzie ustawić ją? na światłach jak stoje dłużej na wolnych obrotach to słychac jak coraz bardziej telepie nim . Jakby nie przepalał wszystkiego co dostanie. Po przegazówce jest spokój na kilka sekund i znowu zaczyna nierówno pracowac. Za co sie wziąć i jak?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2010
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    47
    Auto
    Ducato/Marea/Brava
    Cytat Napisał Janek_skc89
    Możliwe ze jest ustawiony zły kąt wtrysku? Lub za duża dawka?
    przy zbyt bogatej mieszance masz czarny dym, jesli dym jest biały to efekt palenia badz oleju badz plynu chlodniczego

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2010
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    22
    Auto
    Bravo GT 1.9TD
    A efekt duzego spalania? Bo o to mi chodzi najbardziej teraz. Na czarno zakopci jak jest rozgrzany

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    a co z dawką paliwa, nie jest za duża i nie przepalasz wszystkiego czego efekt kończy się w ten sposób ze spalanie skacze do 10l/100 [mówimy tu o mieście?]

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2010
    Skąd
    Wejherowo
    Postów
    47
    Auto
    Ducato/Marea/Brava
    Cytat Napisał Janek_skc89
    Bo o to mi chodzi najbardziej teraz. Na czarno zakopci jak jest rozgrzany
    kazdy diesel zakopci na czarno jak go deptac zbyt mocno, ogolnie to efekt nie spalenia calego podanego do cylindrow paliwa, jesli wystepuje tez podczas normalnej jazdy to problemem moze byc "lejacy" badz krzywo rozpylajacy wtrysk bo z uwagi na słabą atomizacje paliwa nie jest ono dostatecznie spalane i posrednio wywołuje wzrost zuzycia paliwa

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2010
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    22
    Auto
    Bravo GT 1.9TD
    Dzis jak wracałem z pracy kopcił na biało tak ze swiata za mna nie bylo widac. Dopiero po przejechaniu ok 500 m kopcenie ustało. Na biało kopci nawet na wolnych obrotach. Mowicie ze biały dym moze byc spowodowany wtryskami? Moge je wyjąć i sprawdzic w robocie ale to tylko sprawdze cisnienie otwarcia i czy rozpyla dobrze. Niepokoi mnie ten klekot ktory towarzyszy przy odpalaniu.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    A jak wygląda wydech, normalna sadza czy robi się tłusty i lepki ?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 08:41
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  3. spalanie bravo 1.4
    Napisany przez lukasz84m5 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-02-2009, 16:14
  4. [osprzęt silnika] Falujące obroty, wysokie spalanie- sonda l
    Napisany przez klusza na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-12-2008, 02:48
  5. Problem z odpaleniem rano, oraz kopcenie z rury wydech.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 23-09-2008, 15:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea kopci

bravo jtd kopci spalanie

marea kopci na czarno

zwiekszone zuzycie paliwa fiat ducato

falowanie na zimnym silniku fiat ducato 2.5td

fiat bravo 1.4 duze spalanie kopci

fiat marea 1.9 td za duza dawka paliwa

fiat bravo spalanie diesel

ducato 1.9 td kopci

fiat ducato dymi i nie wchodzi na obroty

ducato 1.9td jak zmniejszyc obroty silnika

zmniejszenia spalania ducato

bravo 1 9 td dymi na zimnym silniku

jak zwiekszyc dawke paliwa 19 td fiat ducato

fiat marea 2.4 td jak obnizyc spalanie

smierdzi nie przepalona benzyna za duza dawka 1.8t

http://www.iparts.pl