Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2009
    Skąd
    olszyna
    Postów
    8
    Auto
    marea 1.9jtd

    [silnik] Ciężko odpala i gaśnie powyżej 3000 obrotów

    Mam problem ze swoim autem,mianowicie zaczął mi ciężko palić (tak jak by się rozpędzał) świece sprawne,nowy filtr,pompa ok,zawór zwrotny trzyma.Ale to nie jedyny problem,drugi to taki że powyżej 3000 obrotów po nagłym wciśnięciu gazu zapala się marchewa,auto gaśnie,potem odpala dopiero za czwartym,piątym razem.Po podłączeniu pod kompa wyświetliło czujnik położenia wału.Wymieniłem czujnik i to samo.Wymieniłem jeszcze czujnik faz rozrządu,skasowałem błędy i dalej bez zmian,dalej gaśnie i wyświetla czujnik wału.Macie jakieś pomysły ????????????



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Odepnij przepływomierz i przejedź się na próbe czy jest jakaś zmiana.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2009
    Skąd
    olszyna
    Postów
    8
    Auto
    marea 1.9jtd
    Żadnej różnicy po odpięciu niema,poza tym przepływomierz był sprawdzany na kompie,działa jak należy.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie wiem czego wszyscy traktuj kompa jak jakiś wyznacznik czy wyrocznie To że błędów nie ma to nie znaczy że działa jak należy.


    Proponuje zobaczyć jak się mają filtry powietrza i paliwa, czy dolot jest szczelny, ponadto mam pytanie co masz na myśli pisząć o czujniku faz rozrządu, w dieslu niczego takiego nie ma.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2009
    Skąd
    olszyna
    Postów
    8
    Auto
    marea 1.9jtd
    Przepływomierz podłączony do kompa rysuje różny wykres zasysania powietrza w stosunku od wysokości obrotów a także reaguje choćby na najsłabsze dmuchnięcie,wnioskuje więc że działa prawidłowo.Filtry wymienione,czujnik FAZY znajdujący się pod kołem zębatym wałka zaworowego.Wydaje się że dolot jest szczelny,nie znalazłem żadnej dziury,ale gdyby nawet zasysał jakieś lewe powietrze a jechałem z wypiętym przepływomierzem to miało by to wpływ na zapalenie się marchewy i zgaśnięcie auta?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Pytałem o przepływomierz i rurę dolotową bo jakby było pęknięcie to ssałby lewe powietrze i głupiałaby elektronika bo dane z przepływki byłyby zupełnie niezgodne np z obrotami silnika itp. Poza tym przepływa służy również jako czujnik temperatury powietrza i na tej podstawie steruje też EGRem.

    Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa, mianowicie to że zapala się marchewka i gasnie Ci auto .... może być czasem uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia na railu i żeby nie uszkodzić wtryskiwacza np komp unieruchamia silnik ....

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2009
    Skąd
    olszyna
    Postów
    8
    Auto
    marea 1.9jtd
    Jeżeli ten czujnik co piszesz jest uszkodzony to czy jest możliwe że silnik będzie gasł a w pomięci kompa zamiast tego czujnika będzie zapisany błąd czujnika położenia wału.Bo po każdym zgaśnięciu w kompie zapisany jest czujnik położenia wału.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Ale czujnik połozenia wału to nic innego jak czujnik halla od obrotów silnika. Więc nie bardzo widze co miałby on wspólnego z gaśnięciem silnika. Od zawsze mówie że to co podaje komp to trzeba brać z lekkim dystansem.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2009
    Skąd
    olszyna
    Postów
    8
    Auto
    marea 1.9jtd
    To co twoim zdaniem robić dalej z tym autem?

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Dobrego fachowca bo tak to wymienisz niedługo pół samochodu

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Hmmm...a sprawdzałeś pompę wtryskową i tą w baku. Ja jak miałem podjechania pompę w baku to mi też gasł przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Zapalała się marchewa a potem trzeba było mielić i mielić zanim paliwo dojdzie, innymi słowy zapowietrzał się. Najbardziej charakterystycznym objawem zapowietrzenia się jest mgiełka z baku po włożeniu pistoletu na stacji, lub jakiegoś śrubokręta. Jak Ci znowu zgaśnie to zobaczy czy"nie dymi z baku".
    Jak będziesz miał chwile to obejrzyj też szybko złączki na pompie paliwa bo one z tego co widziałem mogą puszczać i zapowietrzać układ.
    U siebie obstawiałem też odpowietrzenie baku czasem bo zgaśnięciu auta z baku wydobywało się dziwne bulgotanie. Wykluczyłem to przez jazdę z odkręconym korkiem paliwa-dalej gasł.
    Jak wszystko będzie podjechałbym do dobrego warsztatu od ropniaków, ogólnie z nimi pogadał i sprawdził pompę wysokiego ciśnienia i wtryski.


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Siena nie odpala
    Napisany przez sulima na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-01-2009, 00:00
  2. [silnik] nietypowy przykład nierównych obrotów
    Napisany przez slawoos na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-12-2008, 16:59
  3. marea 1.9td 100 zgasl silnik i nie odpala
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 12-12-2008, 08:12
  4. silnik nie odpala
    Napisany przez uczniak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 28-08-2008, 22:45
  5. Nie gaśnie dioda od wtrysku i nie auto odpala
    Napisany przez msikorski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-08-2008, 04:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo gasnie na wyzszych obrotach

silnik gasnie przy wysokich obrotach

silnik 1.9 jtd gasnie na wysokich obrotach

przy wysokich obrotach 1.9 multijet gasnie

fiat brava gasnir na wyzszych obrotach

bravo jtd 1.9 wysokie obroty gasnie

stilo 1.9jtd przy 3000 gasnie

fiat 1.9jtd gasnie powyzej 3tys obr

Dlaczego.auto.gasnie.powyxej.3000..obrotow

silnik gasnie powyzej 2 tys obrotow fiat bravo 2007 jtd

auto gasnie przy obrotach powyzej 3000

jtd gasnie powyzej 3000

fiat bravo nie odpala bulgotanie w pompie paliwa

http://www.iparts.pl