Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM

    [silnik] Bravo 1,2 16v śruba koła zębatego wału korbowego

    Nigdzie nie mogę znaleźć jakim momentem należy dokręcić śrubę M12 koła zębatego wału korbowego w Bravo z silnikiem 1,2 16v 80KM oraz jaki jest gwint śruby (lewy czy prawy). Za informacje z góry dziękuję.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    z tego co mi wiadomo to gwint masz "normalny" a co do momentu to zawsze robiłem to na siłę i naturalnie śrubę brałem na klej przeznaczony do tego typu operacji

    s 144 u Zembrowicza
    masz tą książkę w Download w tym dziale. jak nie to ci prześlę

    z racji że to w PDF to masz screena

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Dzięki za zainteresowanie. Analizowałem już tą tabelę tylko te momenty nie dotyczą mojej jednostki napędowej. Na s 145 Zembowicza jest tabela 2.12 są momenty dokręcania koła zębatego wału korbowego dla mojego silnika (80 16v) tylko nic się nie zgadza, ponieważ autor podaje gwint lewy i śrubę m16. Dzisiaj byłem w ASO i po VIN-e znaleźli mi tą śrubę i jest to M12 z gwintem prawy. Tylko nadal nie wiem jaki moment dokręcania ?

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to jak pisał weź ją na klej i dokręć do oporu ile wlezie. innego wyjścia nie masz
    W ASO nie znali momentu??

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Sprzedawca części w ASO nie wiedział jaki moment do mechaników się nie dostałem, ale pewnie by mi nie powiedzieli W książce do Punto II z silnikiem 1,2 80KM 16V jest napisane że należy dokręcić 20 Nm + 90 stopni i chyba tak samo się dokręca w 8V?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no właśnie z tymi momentami to już człowiek wariuje. ale poszukaj punta II 8V

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Na naszym forum dla Punto II 1,2 8V i 16V koledzy podają tak samo 20 Nm + 90 stopni. Pewnie te dane maja z książki WKŁ Punto II s.28 bo tam nawet autor nie rozgranicza momentów dokręcania śruby koła zębatego wału korbowego na jednostkę 8V i 16V.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no to sprawa sie wyjaśniła. masz już dane teraz pozostała tylko robota
    Powodzenia.
    i jak pisałem zalecam klej zawsze to trochę pewniej

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Ciekawe jak jest śruba w Punto II 1.2 8V czy tez M12, może wiesz ? Mam nadzieję że nie urwę śruby jak tak dokręcę, mam gdzieś taki preparat na gwinty to kapnę trochę.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    w książce sam naprawiam punto nie mogłem tego znaleźć. więc tu pozostaje niewiadoma ale myśle że motory są podobne. a tak swoją droga po co chcesz co koło zębate odkręcić??

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Mam pękniętą obudowę pompy olejowej i muszę zdjąć koło wału, miskę olejową i w tedy mogę dopiero zsunąć z wału korbowego pompę oleju żeby ją wymienić lub pospawać pęknięcie. ePer podaje że w Punto II 1.2 *v były śruby M11 i M12 więc moment 20 Nm i 90 stopni będzie ok.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    to już życzę powodzenia i działaj. pochwal się juk już skończysz jak poszło. możesz małego manualna zdziałać ze zdjęciami. dla pokoleń będzie

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 październik 2009
    Skąd
    Poznań
    Postów
    8
    Auto
    Cinquecento 0.9; Bravo SX 1.2 16V 80KM
    Ok, postaram się wstawić manuala. Mam nadzieję że silnik jeszcze zakręci

    [size=2][ Dodano: 2011-03-12, 20:36 ][/size]
    Mam problem z tą śrubą nie wiem jak zablokować koło zamachowe, zastanawiam się nad kupnem blokady koła. Niestety mój patent na blachę przykręconą w miejsce koła pasowego na dwie śruby nie wypalił pogięła się. Może ktoś ma jakiś pomysł jak zablokować wal korbowy ?

    [size=2][ Dodano: 2011-03-14, 08:17 ][/size]
    Śruba puściła i ma gwint prawy, bardzo mocno trzymała (trzeszczała przy wykręcaniu mimo potraktowania WD-40). Jednak żeby odkręcić śrubę musiałem zrobić blokadę koła - super sprawa


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Regulacja pompy wtryskowej bravo 1,9 td 100 gt
    Napisany przez krisjax na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 21-08-2010, 13:41
  2. Fiat Bravo 1,8 GT silnik zdechł pomocy :/
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-04-2009, 22:37
  3. [silnik] silnik z fiata cupe 2.0 turbo do fiata bravo
    Napisany przez jaski82 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-04-2009, 11:31
  4. [silnik] Wsadzenie silnika 1.4 od Sieny do Bravo
    Napisany przez xpand na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 08-03-2009, 19:48
  5. [silnik] bravo, 1.4, silniik zgasl i nie odpala...
    Napisany przez umcys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 23-02-2009, 08:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki jest gwint na wale seicento

fiat brawa 12-16 miska olejowa

jaki moment dokrecania sruby na wale

jak odkrecic srube kola zebatego punto

gwint m11

jak odkrecic srube na wale w seicento

fiat bravo 2 moment dokrecania kol

http://www.iparts.pl