Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2008
    Skąd
    Skawina
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.6 16v HSX

    [silnik] Brava po dachowaniu

    Witam

    Jakies 4 miesiace temu dachowalem brava. Samochod przewrocil sie na lewy bok a potem na dach i tak sobie lezal z godzine. Po wyklepaniu, wymalowaniu itp itd okazalo sie ze filtr powietrza wchlonal troche oleju wiec go wymienilem.

    Niedawno mialem problem z czarnym dymem z rory wydechowej, wypluwalo cos czarnego benzyna lub czarna woda. A w czasie dymienia na czarno silnik nie pracowal stabilnie i rowno, tylko cos mu brakowalo obrotow na luzie.

    Odkrecilem przepustnice i wyczyscilem ja z dwoch stron tylko tego slimaka od silnika krokowego nie mialem czym wyczyscic bo nie mialem zadnego preparatu pod reka

    Czy powinienem cos jeszcze przeczyscic, wymienic, sprawdzic ?

    Zastanawiam sie czy powinienem ruszac kolektor ssacy ? oraz ten czujnik z tylu kolektora to chyba czujnik cisnienia albo czujnik temperatury powietrza (nie jestem pewny)

    Poradzcie cos bo ten czarny dym jeszcze je pojawia jak daje po gazie kilkanascie km a potem czekam na zapalonym silniku i siedzac w fotelu kierowcy czuje jak silnik lekko przerywa co skutkuje czarnym dymkiem z rury. Natomiast obrotomierz w tym czasie nie faluje.

    Wiec od czego zaczac diagnoze ?

    aha, silnik to 1.6 16v bez gazu z dozywotnim filtrem paliwa.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    148
    Auto
    Marea Weekend 1.8 ELX
    przepraszam, co to jest dożywotni filtr paliwa??

    jeśli masz auto, które leżało godzinę do góry nogami, to sorry chłopie, ale musisz go rozebrać, wymyć, wymienić wszystkie płyny i wtedy bawić się w odpalanie. teraz to możesz go najwyżej zepsuć...
    Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm

    Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    136
    Auto
    Bravo GT JTD
    Dożywotni filtr paliwa ,nigdy nie słyszałem ,wiem tylko że są dożywotnie filtry powietrza .
    Fiat Bravo GT JTD 2000r

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    148
    Auto
    Marea Weekend 1.8 ELX
    Toma$z, dożywotni filtr powietrza, to nic innego, jak stożek, który wystarczy raz na jakiś czas umyć i zaimpregnować specjalnym szuwaksem. te filtry dożywotnie w puszkę, to jedna wielka lipa. rozebrałem natomist w swoim żuciu kilka aut. dwa auta poskładałem z powrotem, bo to były moje auta i jeszcze się nie spotkałem z dożywotnim filtrem paliwa. nawet dział (wiejski)tuning i tym podobne na alledrogo o tym milczą. myślę, że dożywotni filtr paliwa, to mogą być dwie rzeczy:
    - zwykły kawałek przewodu, czyt. brak filtra
    - ktoś naszego kolegę zrobił w jajco i mu wmówił

    jeszcze jeden dorbny szczegół. w 1.6 jest taka sama pompa, jak w 1.2 (które miałem), a tam z kolei filtr jest zintegrowany z pompą.

    to mi nasunęło myśl. Mario, patrzyłeś w jakim stanie jest pompa? bo może zaczyna nie domagać i dlatego takie jaja. jak się zastoi, to kiepsko kręci, ale jak dasz w palnik to się rozkręca i zaczyna chodzić normalnie... napisz jaki jest dźwięk zaraz po przekręceniu kluczyka? bo powinieneś słyszeć jak pompka przez chwilę wytwarza ciśnienie w układzie...
    Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm

    Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2008
    Skąd
    Skawina
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.6 16v HSX
    Witam wszsystkich,

    Z tym filtrem paliwa to mialem wlasnie na mysli to co napisal Albercik. Filtr jest zintegrowany z pompa paliwa a co za tym idzie praktycznie nie wymienia sie go "chyba" nigdy. W ksiazce serwisowej nic nie pisze o sprawdzaniu tego filtra i jego wymianie. Filtr jest w baku a czy pompe da sie wyjac z baku nie odkrecajac go i nie spuszczajac benzyny to nie wiem.
    Moze w bagazniku jest jakies dojscie, to musze sprawdzic.

    Po przekreceniu kluczyka slychac dobrze jak cos sie pompuje (nie umiem opisac dzwieku ale taki charakterystyczny, raczej OK)

    Mysle ze pompe paliwa mam dobra, nie sadze aby te szarpania silnikiem byly spowodowane niewydolnoscia pompy, chociaz nie mozna tego wykluczac. Nawet jesli chcialbym spawdzic sprawnosc i wydolnosc pompy to nawet nie wiem jak to zrobic. Pozatym auto sie zapala normalnie, kilka obrotow rozrsznika i zaplon
    A czarny dym chwilowo sie nie pojawia, ale za krotkie odcinki robie (5 km). On sie pojaiwa po dobrze rozgrzanym silniku.

    Moze ktorys wtryskiwacz daje czadu, leje paliwem ktore sie nie spala i takie sa objawy ?

    Czy wymieniac wszystkie plyny? hmm, w chlodnicy wymieniony bo chlodnica delikatnie ciekla wiec wymienilem, hamulcowy od nowosci raczej nie byl wymieniany, od wspomagania tylko dolewam, olej jeszcze nie mam tyle przejechane zeby go zmieniac.
    Mysle ze plyny nie zmienily swoich parametrow jak auto lezalo do gory kolami, nic nie wycieklo z samochodu.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 kwiecień 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    136
    Auto
    Bravo GT JTD
    Cytat Napisał Albercik
    Toma$z, dożywotni filtr powietrza, to nic innego, jak stożek, który wystarczy raz na jakiś czas umyć i zaimpregnować specjalnym szuwaksem.
    To ta ja wiem,bo sam mam taki filtr ,tylko nie stożkowy a wkład do seryjnej puszki
    Fiat Bravo GT JTD 2000r

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2008
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    148
    Auto
    Marea Weekend 1.8 ELX
    Cytat Napisał Mario
    Z tym filtrem paliwa to mialem wlasnie na mysli to co napisal Albercik. Filtr jest zintegrowany z pompa paliwa a co za tym idzie praktycznie nie wymienia sie go "chyba" nigdy.
    nie do końca

    Cytat Napisał Mario
    Filtr jest w baku a czy pompe da sie wyjac z baku nie odkrecajac go i nie spuszczajac benzyny to nie wiem.
    Moze w bagazniku jest jakies dojscie, to musze sprawdzic.
    filtr razem z pompą znajdują się w baku pod klapką. jak podniesiesz kanapę, to pod nią będziesz miał okrągłą klapkę o średnicy ok. 20 cm. odkręcasz i masz pompę.

    Cytat Napisał Mario
    Czy wymieniac wszystkie plyny? hmm, w chlodnicy wymieniony bo chlodnica delikatnie ciekla wiec wymienilem, hamulcowy od nowosci raczej nie byl wymieniany, od wspomagania tylko dolewam, olej jeszcze nie mam tyle przejechane zeby go zmieniac.
    Mysle ze plyny nie zmienily swoich parametrow jak auto lezalo do gory kolami, nic nie wycieklo z samochodu.
    jak Ci cieknie chłodnica, to nie wymienia się płynu, tylko najpierw ja trzeba pospawać. płyn hamulcowy wymienia się co dwa-trzy lata. Czasem częściej. zwracam Twoją uwagę, na to, że sprzęgło masz hydrauliczne, działające na tym samym układzie, co heble. płyn wspomagania wymienia się rzadko, ale jeśli jest ciemno brązowy, czy czarny, to trzeba wymienić, bo zajedziesz pompę. olej wymienia się teoretycznie co 15-20 kkm. ja polecam wymianę co 10. nie są to kosmiczne pieniądze, a Twoje auto będzie jeździło dłuuuugo.
    Albercik // Marea Weekend 1.8 ELX 115KM 1996r. 140kkm

    Było: Bravo 80 16V SX 1.2 80KM 2000r. 110kkm

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2008
    Skąd
    Skawina
    Postów
    9
    Auto
    Brava 1.6 16v HSX
    OK, z plynami narazie nie mam problemu. Do chlodnicy wlalismy nowy plyn bo i tak chlodniaca poszla na zlom bo juz nie dalo sie jej naprawic. Kiedys nadzialem sie na hak i miala juz swoje uszkodzenia a tym dachowaniem ja dobilem.

    Zobacze na ten plyn hamulcowy bo ma juz napewno 6 lat no chyba ze wczesniejszy wlaasciciel tez nie wymienial przez pierwsze 3 lata to juz mija 9 lat ale hamulce ladnie pracuja.

    Jak dotad to auto sprawuje sie dobrze, oczywiste jest ze zadko ktore auto wytrzyma bez dokladania pieniedzy 8-9 lat na naszych drogach ale Brava jezdzi sie super tylko te czkawki silnika musze zdiagnozowac i bedzie OK.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    2
    Auto
    Brava 1.2
    Przyczyną "czkawki silnika" może być czujnik ciśnienia i zabrudzony olejem kolektor ssący a przede wszystkim kolektor...tak mi w aso powiedzieli.


 

Podobne tematy

  1. Jak wyciszyć silnik brava 1.9td
    Napisany przez PictBridge na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-04-2010, 20:06
  2. [silnik] Silnik skrzypi / stuka na wolnych obrotach Brava 1.
    Napisany przez banioszek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-02-2010, 09:12
  3. [silnik] Brava gaśnie podczas jazdy
    Napisany przez dmisieekk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-08-2009, 08:00
  4. [silnik] Fiat Brava 1.9 105 JTD gaśnie po 15min.jazdy a po 1
    Napisany przez saheta na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-06-2009, 10:53
  5. [silnik] BRAVA 1,6/16v +gaz problem z odpaleniem zimnego sil
    Napisany przez mick075 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2009, 13:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik po dachowaniu

fiat brava czujnik dachowania

problem z plynami po dachowaniu

fiat bravo po dachowaniu

objawy nie dzialajacego czujnika temperatury powietrza brava 1.6

po dachowaniu spala olej

filtr powietrza po dachowaniu

dym z silnika po dachowaniu

fiat siena po dachowaniu olej w filtrze powietrza

czujnik cisnienia kolektora do fiata brava

olej w silniku po dachowaniu

dachowaniu jaki silnik

silnik z auta po dachowaniu

http://www.iparts.pl