Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V

    [silnik] brava 1.2 16v- nie pali na 2 cylindry

    witam forumowiczów. jestem tutaj nowy i na wstepie chcaiłem sie przywitac.
    a teraz dalej do rzeczy- zakupiłem przed paroma dniami bravke z 2000roku -silnik 1.2 16v.dodam ze auto było kupione na portalu akcyjnym ebay jako uszkodzone. kupiłem je za grosze gdyż myślałem o naprawie i użytkowaniu go sobie jako drugie autko. niestety ta włoska mechanizacja zaczyna mi działać na nerwy.
    może zacznę od początku- otóż auto pali na 2 cylindry. (1i 4). cylinder 2 i 3 po odłączeniu fajki wcale nie reaguje,auto wciąż rzuca i nie ma mocy.po wykręceniu swiec-1 i 4 okopcone- 2 i 3 zalane. żadna kontrolka czy marchewa się nie zapala. wymieniłem świece na nowe, wymieniłem cewkę na nowa- wyciągnąłem listwę wtryskowa w celu sprawdzenie czy wtryski podają-podają wszystkie. oporność na czujniku walu sprawdzona- 950ohm. rozrząd sprawdzany (tyle na ile udało mi się doczytać jak to robić).
    w sieci szukałem gdzieś dobrych instrukcji odnośnie rozrządu ale bieda jeśli chodzi o ten silnik-wszyscy każą kupować przyrządy.czy ktoś ustawiał rozrząd bez tych dupereli?wiem że się blokuje wałki w obudowie i ustawia się 1i2 tłok w takiej samej pozycji (1 w polowie cyklu ssania a 2 w połowie cyklu wydalania czy jakoś tak) i top niby jest te GMP.tylko chodzi mi teraz-czy ktoś wie jak w tym momencie powinno wyglądać koło pasowe? tzn ten znak powinien być przy czujniku wału czy po przeciwnej stronie?bo nie wiem czemu ale podejrzewam że się czopek urwał i obróciło wał o trochę. chyba że się mylę.
    z góry dziękuję za pomocna dłoń.,pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    ja stawiam na pomieszane przewody wysokiego napięcia dowiedz sie jaka jest kolejność zapłonu w twojej brawce (pirwszy cylinder to ten od strony rozrządu)
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V
    akurat to nie jest ciezko sprawdzic-na cewce sa numery odpowiadajace cylindrom-wszystko sie zgadza 1 to 1 , 2 to 2 itd.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    nie mam żadnego manuala na temat twojego silnika a z blokadami mam rade dla ciebie kup na allegro a po robocie blokady morzesz wystawić do sprzedania
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V
    Cytat Napisał jaski82
    nie mam żadnego manuala na temat twojego silnika a z blokadami mam rade dla ciebie kup na allegro a po robocie blokady morzesz wystawić do sprzedania
    problem taki że mieszkam w anglii i tutaj najtańszy jaki znalazłem to ok 80funtow (400zl) więc jak na 1 raz to trochę za dużo

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    a zobacz czy w[color=red][spacja][/color] og[color=red]ó[/color]le jest iskra na nie działających baniakach
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V
    iskra jest- wykrecalem świece,przykładałem do bloku i odpalałem auto. iskrą można by konia zabić.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    1.2 z tego co pamiętam to ma napęd na jeden wałek, a na drugi idzie przez koło zębate. Więc wystarczy dobrze poznaczyć.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V
    znalazłem przyczyne awarii fiacika- walnięta uszczelka pod głowicą. dokładnie wypalony kawałek o dł 2cm pomiędzy 2i3 cylindrem. teraz pytanko- czy ktoś wie z jaką siła i w jakiej kolejności dokręcamy śruby w tym wynalazku? dla przypomnienia podam że jest to 1,2 16v 80KM. za odpowiedź z góry dziękuje.
    pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. [ukł. zapłonowy] brava jtd ciężko pali
    Napisany przez mario1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-10-2012, 11:13
  2. [silnik] BRAVA 1,6/16v +gaz problem z odpaleniem zimnego sil
    Napisany przez mick075 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2009, 13:17
  3. Bravo 1.9TD duzo pali :(
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-01-2009, 09:06
  4. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 16:36
  5. [silnik] Brava po dachowaniu
    Napisany przez Mario na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-07-2008, 21:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nie pali na 2 i 3 cylinder

fiat brawa 1.2 16v glowica

silnik chodzi na 2 gary

kolejnosc zaplonu fiat brava 1.2

albea 1.2 16v nie pali cylindersilnik 4 cylindrowy 2 walki rozrzadu 16 vfiat brawa ni pali na 1 baniakbrava 1.2 chodzi na trzynie pali na 1 i 4 cylinder brava podlaczenie przewodow zaplonowych punto mk2 1.2 16vfiat siena chodzi tylko na dwa cylindry
http://www.iparts.pl