Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V

    [silnik] brava 1.2 16v- nie pali na 2 cylindry

    witam forumowiczów. jestem tutaj nowy i na wstepie chcaiłem sie przywitac.
    a teraz dalej do rzeczy- zakupiłem przed paroma dniami bravke z 2000roku -silnik 1.2 16v.dodam ze auto było kupione na portalu akcyjnym ebay jako uszkodzone. kupiłem je za grosze gdyż myślałem o naprawie i użytkowaniu go sobie jako drugie autko. niestety ta włoska mechanizacja zaczyna mi działać na nerwy.
    może zacznę od początku- otóż auto pali na 2 cylindry. (1i 4). cylinder 2 i 3 po odłączeniu fajki wcale nie reaguje,auto wciąż rzuca i nie ma mocy.po wykręceniu swiec-1 i 4 okopcone- 2 i 3 zalane. żadna kontrolka czy marchewa się nie zapala. wymieniłem świece na nowe, wymieniłem cewkę na nowa- wyciągnąłem listwę wtryskowa w celu sprawdzenie czy wtryski podają-podają wszystkie. oporność na czujniku walu sprawdzona- 950ohm. rozrząd sprawdzany (tyle na ile udało mi się doczytać jak to robić).
    w sieci szukałem gdzieś dobrych instrukcji odnośnie rozrządu ale bieda jeśli chodzi o ten silnik-wszyscy każą kupować przyrządy.czy ktoś ustawiał rozrząd bez tych dupereli?wiem że się blokuje wałki w obudowie i ustawia się 1i2 tłok w takiej samej pozycji (1 w polowie cyklu ssania a 2 w połowie cyklu wydalania czy jakoś tak) i top niby jest te GMP.tylko chodzi mi teraz-czy ktoś wie jak w tym momencie powinno wyglądać koło pasowe? tzn ten znak powinien być przy czujniku wału czy po przeciwnej stronie?bo nie wiem czemu ale podejrzewam że się czopek urwał i obróciło wał o trochę. chyba że się mylę.
    z góry dziękuję za pomocna dłoń.,pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    ja stawiam na pomieszane przewody wysokiego napięcia dowiedz sie jaka jest kolejność zapłonu w twojej brawce (pirwszy cylinder to ten od strony rozrządu)
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V
    akurat to nie jest ciezko sprawdzic-na cewce sa numery odpowiadajace cylindrom-wszystko sie zgadza 1 to 1 , 2 to 2 itd.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    nie mam żadnego manuala na temat twojego silnika a z blokadami mam rade dla ciebie kup na allegro a po robocie blokady morzesz wystawić do sprzedania
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V
    Cytat Napisał jaski82
    nie mam żadnego manuala na temat twojego silnika a z blokadami mam rade dla ciebie kup na allegro a po robocie blokady morzesz wystawić do sprzedania
    problem taki że mieszkam w anglii i tutaj najtańszy jaki znalazłem to ok 80funtow (400zl) więc jak na 1 raz to trochę za dużo

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    500
    Auto
    fiat bravo hgt
    a zobacz czy w[color=red][spacja][/color] og[color=red]ó[/color]le jest iskra na nie działających baniakach
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V
    iskra jest- wykrecalem świece,przykładałem do bloku i odpalałem auto. iskrą można by konia zabić.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    40
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    1.2 z tego co pamiętam to ma napęd na jeden wałek, a na drugi idzie przez koło zębate. Więc wystarczy dobrze poznaczyć.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2010
    Skąd
    oxford
    Postów
    13
    Auto
    Palio Weekend 1,4 8V
    znalazłem przyczyne awarii fiacika- walnięta uszczelka pod głowicą. dokładnie wypalony kawałek o dł 2cm pomiędzy 2i3 cylindrem. teraz pytanko- czy ktoś wie z jaką siła i w jakiej kolejności dokręcamy śruby w tym wynalazku? dla przypomnienia podam że jest to 1,2 16v 80KM. za odpowiedź z góry dziękuje.
    pozdrawiam.


 

Podobne tematy

  1. [ukł. zapłonowy] brava jtd ciężko pali
    Napisany przez mario1982 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 14-10-2012, 12:13
  2. [silnik] BRAVA 1,6/16v +gaz problem z odpaleniem zimnego sil
    Napisany przez mick075 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 07-02-2009, 14:17
  3. Bravo 1.9TD duzo pali :(
    Napisany przez BamboTM na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 04-01-2009, 10:06
  4. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 17:36
  5. [silnik] Brava po dachowaniu
    Napisany przez Mario na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-07-2008, 22:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nie pali na 2 i 3 cylinder

fiat brawa 1.2 16v glowica

silnik chodzi na 2 gary

kolejnosc zaplonu fiat brava 1.2

silnik brava 1.2 nowyfiat brawa ni pali na 1 baniaksilnik 4 cylindrowy 2 walki rozrzadu 16 vbrava 1.2 chodzi na trzypodlaczenie przewodow zaplonowych punto mk2 1.2 16vfiat siena chodzi tylko na dwa cylindryalbea 1.2 16v nie pali cylinder
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl