Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 21 z 21
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    65
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 kombi 2004r
    Pytałem o blokadę do JTD 1.9 - 115kM -zamierzam wymienić uszczelniacze zaworów bo mi spalał 1 litr oleju na 200 km przy spokojnej płynnej jeździe, a na dodatek w ubiegły piątek postawił za samochodem zasłonę z jasno niebieskiego dymu. Dojechałem pod dom i postawiłem, czekam na jakieś porady bądź informacje tylu tu wspaniałych kolegów zna się w tym temacie. Zasięgłem informacji u mechanika który powiedział że "wymiana uszczelniaczy czy pierścieni pomoże na krótki okres potem ponownie zacznie brać olej bo prawdopodobnie silnik jest przegrzany i trzeba poszukać drugi za dobrą cenę, bo remont całkowity tego przekroczy piątala" . Doradźcie mi szanowni Panowie jakie jest najlepsze wyjście z tego problemu. Dodam że już bym dokładnie sprawdził co jest z tym silnikiem ale boję się zabrać za rozbieranie jak nie zablokuje kół paska rozrządu. Wprawdzie zdjołem pokrywę zaworów zobaczyłem że do zaworów się nie dostanę bez demontażu wałka rozrządu. Proszę o poradę jakie czynności wykonać bu dostać się bezpiecznie do zaworów.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    rekin, żeby mieć swobodny dostęp do zaworów, to trzeba zdemontować głowicę i właściwie całkiem ją rozebrać. Wbrew pozorom to nie jest takie trudne jak się wydaje. Gorzej ze złożeniem i ustawieniem. Tu żadne blokady ci nie pomogą. Jak się na tym nie znasz, to nawet nie próbuj, znajdź warsztat, który specjalizuje się w naprawach głowic.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    65
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 kombi 2004r
    Jelcyn, powiedz mi, Twoim zdaniem zdaniem człowieka który się zna na rzeczy: co należy zrobić, "zdjąć pokrywę wałka rozrządu, poluzować napinacz paska rozrządu, zsunąć pasek rozrządu z koła wałka i zabezpieczyć by nie spadł z pozostałych, przystąpić do demontażu wałka rozrządu czy odkręcać śruby mocujące głowicę do bloku. Myślę że należałoby zdemontować wałek rozrządu bo pod krzywkami wałka znajdują się chyba popychacze, (nie rozbierałem silnika JTD1.9.) i dopiero przystąpić do zdejmowania (odkręcania śrub mocujących głowicę). Jak należy zdjąć zawory? czy są zabezpieczone takimi połówkami że po naciśnięciu sprężyny wyjmujemy je z kielicha i później wyjmujemy sprężynę i zawór?. Myślę że jak będę miał dostęp do cylindrów to sprawdzę ich stan czy nie są przegrzane i jaki mają stan gładzi, czy nie ma progów. A tak żeby Cię kolego nie męczyć pytaniami może gdzieś jest opis czynności jakie należy wykonać przy zdejmowaniu głowicy?.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał rekin200 Zobacz post
    Zasięgłem informacji u mechanika który powiedział że "wymiana uszczelniaczy czy pierścieni pomoże na krótki okres potem ponownie zacznie brać olej bo prawdopodobnie silnik jest przegrzany
    Na jakiej podstawie mechanik postawił tą diagnozę?
    Z drugiej strony 1 litr oleju na 200 km to naprawdę baaaardzo dużo.
    Na Twoim miejscu najpierw sprawdziłbym kompresję w cylindrach, jeżeli silnik na prawdę był przegrzany i pierścienie nie zgarniają oleju to taki silnik chyba nie będzie miał normalnej kompresji.
    Przy uszkodzonych uszczelniaczach trzonków zaworów objawy spalania oleju występują raczej po dłuższym postoju lub na zimnym silniku i ustępują po rozgrzaniu się silnika.
    Najlepszą opcją będzie chyba znalezienie warsztatu który naprawia głowice, w dobrym warsztacie powinni wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, chociaż nie mam pewności czy w tym silniku da się tak zrobić.

  6. #20
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Przy uszkodzonych uszczelniaczach trzonków zaworów objawy spalania oleju występują raczej po dłuższym postoju lub na zimnym silniku i ustępują po rozgrzaniu się silnika.
    Wg. mojej wiedzy tam powinno się właśnie dziać.
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Najlepszą opcją będzie chyba znalezienie warsztatu który naprawia głowice, w dobrym warsztacie powinni wymienić uszczelniacze bez zdejmowania głowicy, chociaż nie mam pewności czy w tym silniku da się tak zrobić.
    Są magicy, którzy mają specjalne sprzęty/urządzenia za pomocą których mogą to zrobić.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    rekin, nie znam dokładnie konstrukcji tego silnika, ale moim skromnym zdaniem i tak się nie obędzie bez wizyty w warsztacie. Tylko zanim oddasz do magika, który stwierdził, że wymiana pomoże tylko na chwilę, to poszukaj zakładu specjalizującego się w głowicach. Oni to najlepiej ocenią, zrobią i zainkasują najmniej. Możliwe, że nawet tak jak napisał lukq: mają sprzęty, do wymiany bez demontowania głowicy.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] pasek rozrządu
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-09-2012, 16:12
  2. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 19:18
  3. zestaw rozrządu
    Napisany przez bartoszek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2008, 19:33
  4. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 23:05
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 21:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ustawienie rozrzdu stilo 16 16v

ustawienie rozrzadu stilo 1.6

jak ustawia rozrzad fiat stilo

blokady fiat 1.6 16v

fiat brava brak kompresji nie pali

fiat marea weekend 1 6 16v zawory glowicy

blokady fiat stilo16 16v

fiat marea ustawienie walkow zaworow

http://www.iparts.pl