Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    WWL
    WWL jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2008
    Skąd
    Marki
    Postów
    19
    Auto
    Multi Wagon 1.9 JTD Dynamic

    [silnik] Blokady wałków rozrządu do silnika 1,6 16V

    Czy ktoś w forumowiczów z Warszawy lub okolic mógłby pożyczyć, lub udostępnić odpłatnie blokady jak w temacie na kilka dni.

    Po wymianie uszczelki pod głowicą nie mam kompresji. Rozrząd złożony został na znaki zrobione przy demontażu a koła blokowane metodą chałupniczą. Zanim ponownie zdemontuję głowice chciałbym wykluczyć pomyłkę w fazach rozrządu o kilka stopni.
    Głowica była planowana o kilkanaście tysięcznych więc być może z tego powodu nie domykają się zawory. Zanim jeszcze raz zdejmę całą górę chciałbym ponownie precyzyjnie ustawić rozrząd.

    Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam AF
    Stilo Multi Wagon 1.9 JTD 115KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Wiek
    41
    Postów
    524
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V SX LPG
    Rocznik
    2000
    Planowanie głowicy nie ma nic wspólnego z niedomykaniem zaworów.Najprawdopodobniej masz żle ustawione fazy rozrządu - przestawine o któryś ząbek albo źle poskładany rozrząd-nie pomylił ktoś wałków rozrzadu.

  4. #3
    WWL
    WWL jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2008
    Skąd
    Marki
    Postów
    19
    Auto
    Multi Wagon 1.9 JTD Dynamic
    Cytat Napisał artur 2310
    nie pomylił ktoś wałków rozrzadu.
    Nie. Do wałka od strony kolektora ssącego przymocowany jest elektroniczny czytnik, a koło pasowe tego wałka ma wewnątrz metalowy pierścień z trzema nacięciami. Koło pasowe wałka od strony kolektora wydechowego nie ma metalowego pierścienia, a dekiel z przeciwnej strony na środku ma gwintowany otwór pod śrubę mocującą przewód masowy. Koła mają kliny więc nie da się ich źle założyć.
    Poza tym wydaje mi się że otwory na śruby mocujące w obydwu wałkach nie pokrywają się i nie da się ich zamienić miejscami, ale w tym przypadku może się mylę.

    Zastanawiałem się jeszcze czy przypadkiem wał nie został przekręcony o 360 stopni, ale czy miało by to jakieś znaczenie ? przestawienie cykli wydechu i ssania będzie przy obrocie wału o 180 czy 360 stopni ?
    Stilo Multi Wagon 1.9 JTD 115KM

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Wiek
    41
    Postów
    524
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V SX LPG
    Rocznik
    2000
    Wszystko ładnie opisałeś ale czy napewno nie da sie założyć kół na nieswoje wałki nie wiem a rozrząd może być źle ustawiony na pasku i przez to nie domykają sie zawory w odpowiednim momencie

  6. #5
    WWL
    WWL jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2008
    Skąd
    Marki
    Postów
    19
    Auto
    Multi Wagon 1.9 JTD Dynamic
    Koła można zamienić miejscami. Technicznie jest to możliwe, ale tylko jedno z nich ma wewnętrzny wieniec do czytnika i nie da się ich pomylić. Ktoś kto samodzielnie rozbierał te elementy nie będzie miał żadnych problemów z określeniem które koło idzie na który wałek. Koła na pewno nie są pomylone.

    Dopuszczam możliwość przesunięcia o kilka stopni któregoś z wałków lub wału na dole.
    Stilo Multi Wagon 1.9 JTD 115KM

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Wiek
    41
    Postów
    524
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.6 16V SX LPG
    Rocznik
    2000
    Sorki źle napisałem poprzedni post czy ktoś przez przypadek nie zamienił miejscami wałków rozrządu. Nie rozbierałem jeszcze tak daleko swojej bryki więc dokładnie nie wiem czy to mozliwe ale takie coś warto miec też na uwadze.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Obrócenie wału o 360st nic nie zmienia. Zmienia o 180bo teoretycznie wszystko jest tak samo odpowiednie tłoki są u góry, odpowiednie na dole ale auto nie pali bo nie na tym jest sprężanie gdzie idzie iskra. Sam taki kiedyś miałem i 2 godziny się męczyłem zanim na to wpadłem ale auto wtedy nie odpalało wcale. Jeśli chodzi o brak spręzania to występuje na wszystkich cylindrach, czy tylko na 1 czy 2..?
    Nie chcę Cie martwić ale jeśli przestawili rozrząd to prawdopodobnie skrzywli zawory i dlatego się nie domykają. Ja kiedyś oddałem z barku czasu auto na warsztat na wymianę pompy wody i nowy pasek i właśnie przeskoczył im o 2 ząbki-poszły dwa zawory i na środkowych cylindrach nie było kompresji. Auto jeździło ale słabo przyspieszało, po nocy ciężko odpalało i pluło olejem z rury wydechowej. Jeśli nierówno pracuje to przejrzyj świece-jeśli są zasyfione tzn,ze przez uszczelniacze dostaje się olej i prawdopodobnie przeskoczył pasek masakrując zawory. Podobno są magicy którzy potrafią zmienić zawory wraz z uszczelniaczami zaworów na założonej głowicy ale prawdopodobnie trzeba będzie też wyfrezować nowe gniazda zaworowe a do tego demontaż jest konieczny.
    Jeśli na wszystkich nie ma kompresji, to dokładnie obejrzyj uszczelkę pod głowicą i sprawdź ciśnienie w obiegu chłodzenia wodą. Możliwe że uszczelka była wadliwa albo uciekła im przy montażu. Nie wiem czy w 1,6 16V są specjalne wypustki na montaż uszczelki. Do tego przed montażem powinno się przeszlifować blok(przynajmniej ja tak robię) i uszczelkę montuje na oleju aby uniknąć takich niemiłych zdarzeń. Jeśli leci olej spod uszczelki, albo się "poci" lub ciśnienie w układzie chłodzenia jest za wysokie tzn,ze zawalili montaż uszczelki.

    P.S.
    Zmieniali Ci uszczelniacze zaworowe po planowaniu głowicy. Jak nie to możliwe,ze tu ucieka kompresja a wszystko inne jest dobrze.

    [mod]Nie używamy wulgaryzmów kolego [/mod]

  9. #8
    WWL
    WWL jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2008
    Skąd
    Marki
    Postów
    19
    Auto
    Multi Wagon 1.9 JTD Dynamic
    Ciśnienie jest takie samo na wszystkich 4 tłokach ok. 4 bary. Przyczyn może być kilka, ale aby wykluczyć najprostszą czyli błąd w fazach rozrządu szukam blokad wałków
    Stilo Multi Wagon 1.9 JTD 115KM

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,470
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał WWL
    Przyczyn może być kilka, ale aby wykluczyć najprostszą czyli błąd w fazach rozrządu
    Masz możliwość zdjęcia wałków tak żeby nic nie naciskało na zawory? w ten sposób sprawdziłbyś czy się wszystkie właściwie zamykaja bo od tego wypadałoby zaczać i dopiero po kolei sprawdzać wszystko.

  11. #10
    WWL
    WWL jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2008
    Skąd
    Marki
    Postów
    19
    Auto
    Multi Wagon 1.9 JTD Dynamic
    Rozrząd ustawiony, silnik mruczy że aż miło.

    Facet chciał sprzedać fajny zestaw Profitools; blokady, klucz do napinacza i tuleja ze sprężyną do wskaźnika zegarowego, dogadałem się na kilkudniowy wynajem. Jeśli ktoś jest zainteresowany nabyciem to mogę dać namiary.
    Stilo Multi Wagon 1.9 JTD 115KM

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 sierpień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    62
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 kombi 2004r
    Mnie taki komplecik by się przydał tylko czy pasuje do silników JTD 1.9.
    Jak możesz kolego to daj namiar.
    Pozdrawiam mój e-mail:ad.g23@interia.eu

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał rekin200 Zobacz post
    Mnie taki komplecik by się przydał tylko czy pasuje do silników JTD 1.9.
    Jak możesz kolego to daj namiar.
    Pozdrawiam mój e-mail:ad.g23@interia.eu
    Blokady służą do zblokowania względem siebie dwóch wałków rozrządu, Ty masz tylko jeden wałek więc blokady Ci nie potrzebne.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    26
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    qolejowy, blokady służą do unieruchomienia silnika podczas wymiany rozrządu. dotyczy to również wału korbowego.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał Jelcyn Zobacz post
    qolejowy, blokady służą do unieruchomienia silnika podczas wymiany rozrządu. dotyczy to również wału korbowego.
    ale zestawy do rozrządu są różne, droższe kompletne z blokowaniem wału i te tańsze w postaci dwóch kostek zakładanych na krzywki wałków.
    No ale nie o to chodzi, kolega pytał czy taki zestaw będzie pasował do JTD, więc moja odpowiedź była OK

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    26
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Potrzebne, ale nie takie. Czyli zestaw od jtd 1,9 nie będzie pasował.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] pasek rozrządu
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-09-2012, 15:12
  2. [silnik] Nie ma ciśnienia sprężania po zerwaniu paska rozrzą
    Napisany przez alwarro1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-11-2008, 18:18
  3. zestaw rozrządu
    Napisany przez bartoszek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2008, 18:33
  4. wymiana paska rozrządu; brava 1,4
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2008, 22:05
  5. Napięcie paska rozrządu
    Napisany przez Greg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-06-2008, 20:25

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ustawienie rozrządu fiat stilo 1.6 16v

jak zrobic blokade wałkow rozrzadu fiat brava 16

schemat rozrządu fiat stilo 1.6 16v

ustawienie rozrzdu stilo 16 16v

jak ustawia rozrzad fiat stilo

fiat stilo 1.6 16v rozrząd

ustawienie rozrzadu stilo 1.6

wymiana rozrządu stilo 1.6

rozrząd stilo 1 6

stilo 1 6 16v ustawienie rozrządu

rozrząd fiat 1.6 16v

rozrząd stilo 1.6

ustawienie rozrządu stilo 1.6

blokady wałków rozrządu fiat 16 16v

blokada rozrządu fiat stilo 1.6

fiat brava brak kompresji nie pali

głowica stilo 1 6 16v

fiat marea weekend 1 6 16v zawory glowicy

blokada rozrządu fiat 1.6 16v

jak zrobić blokade rozrządu fiat bravo 1.6 16v

blokady rozrzadu fiat stilo 1.6

blokady fiat 1.6 16v

fiat 1.6 16v blokada wałków

nastawa na punkty wałków rozrządu palio wecend

fiat stilo wymiana uszczelki pod głowicą