Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7

Temat: [silnik] ALFO-FIAT  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Łódzkie
    Postów
    116
    Auto
    Tipo HB 1.4 95 hp POP
    Rocznik
    2017

    [silnik] ALFO-FIAT

    Ostatnio siedziałem sobie przeglądając Allegro i zacząłem się zastanawiac jak by to było wstawic do Maryśki weekend 1.6 silnik z AR 156 1.6 TS (120 hp), czy trzeba by było dużo kombinowac z osprzętem, czy wystarczyłaby standardowa skrzynia biegów z fiata, jak by to było z mocowaniem silnika do samochodu, etc.
    Zachęcam do dyskusji.

    (Są to rozważania czysto teoretyczne-jak dałem w złym dziale to przepraszam)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    myślę że byłoby sporo kombinowania ze skrzynią.
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  4. #3
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie wiem jak wyglądają następujące sprawy:

    - czy jest inna skrzynia
    - napewno inne są półośki bo 156 ma inne zawieszenie
    - mozliwe że inne będą również przeguby bo 156 ma piaste na 5 śrub
    - czy sam silnik to to samo co w maryśce tylko inna głowica ...


    Musiałbyś pooglądać sobie to z bliska bo czasami może okazać się że starczy podmienić same łapy silnika i da się go wsadzić bez większych problemów.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ja osobiście uważam, że przekładka silnika na inny to bardzo trudne, kosztowne i skomplikowane zdanie. Raz pomagałem przy przekładce i i nie jest to takie proste jak się wydaje. Silnik mimo tej samej marki identycznej pojemności potrafią się różnić, mimo, że na pierwszy rzut oka wszystko wygląda bardzo podobnie. Przespawanie łap silnika i włożenie go na miejsce czasem paradoksalnie jest najprostsza operacja w całej tej zabawie, i dopiero potem pojawiają się problemy rzeźbienie.
    Rozumiem, że myślisz nad silnika ponieważ brakuje Ci koników pod nogą. To tym co widziałem i robiłem pomagając przy przekładce i czytając o problemach jakie ludzie mieli bawiąc się przekładkę wiem, że nigdy tego robić nie będę. Wydaje mi się że lepiej poszukać innego mocniejszego auta, w dobrym stanie niż dłubać w swoim bo to naprawdę jest ogrom pracy.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szela
    Rozumiem, że myślisz nad silnika ponieważ brakuje Ci koników pod nogą. To tym co widziałem i robiłem pomagając przy przekładce i czytając o problemach jakie ludzie mieli bawiąc się przekładkę wiem, że nigdy tego robić nie będę.

    Popieram kolege w całej rozciagłości sam przerabiałem wymiane silnika, operacja sie udala a ile było problemów to można sobie poczytać tutaj : http://forum.tempra.org/topics9/tipe...-td-vt7612.htm

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Gdzies tu na forum Tipo/Tempra był kiedyś temat o przekładce silnika z Bravy do Tipo i chyba też 1.6 16v.Podobno jak chodzi o mechanike nie było wiekszych problemów nawet otwory pod łapy juz były fabryczne.Może w Marysi nie będzie też większych kłopotów jedynie te półosie.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Niestety ale nie będzie tak miło jak w przypadku swapa bravo->tipo. Ten przypadek tak ładnie przeszedł bo tam jest taka sama płyta podłogowa, takie samo zawieszenie z przodu a co za tym idzie półosie pasują itp. Natomiast AR156 to zupełnie inna konstrukcja.


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Fiat Palio 1,2 8v gubi iskre
    Napisany przez xsix na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 05-10-2009, 16:38
  2. fiat palio silnik 1,2 B+G rok 99 czasem niechce zapalic
    Napisany przez tyka323 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-07-2009, 21:43
  3. [silnik] Fiat Brava 1.9 105 JTD gaśnie po 15min.jazdy a po 1
    Napisany przez saheta na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-06-2009, 10:53
  4. Fiat Bravo 2007-2008 silnik diesla - opinie
    Napisany przez szogu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-05-2009, 16:38
  5. Fiat Bravo 1,8 GT silnik zdechł pomocy :/
    Napisany przez kowwwal1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-04-2009, 22:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl