Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2011
    Skąd
    Przechlewo
    Postów
    28
    Auto
    CC700/Brava 1.4 12v

    [silnik] 1.4 12v Brava problem z zbyt dużym ciśnieniem oleju

    Witam, mam taki problem. W Bravie wytarł się wałek/krzywki. Zostały wymienione samoregulatory, krzywki, wałek, nowy olej, filtr. I teraz jest taki problem, przychodzę rano auto pali, pochodzi chwilę i zdycha > słabe ciśnienie na cylindrach od 4 do 6 atmosfer, na 3 cylindrze prawie 0. Wyciągnę samoregulatory z 3 cylindra "pospuszczam" z nich olej, włożę na cylindrze jest 11 atmosfer. Pokręcę trochę silnikiem i ciśnienie w cylindrze spada. Auto postoi noc znowu będzie ciśnienie, chwilę pochodzi, ciśnienia brak. Z tego wynika że za duże ciśnienie jest w układzie olejowym i za mocno pompuje samoregulatory. Wkręciłem manometr zamiast czujnika oleju, jak jest kręcony rozrusznikiem ciśnienie skacze do 2 barów, na odpalonym przy około 4k obrotów skacze do 6barów. Wykręciłem zawór ten który się wkręca w pompę olejową koło smoka ssawnego, myślałem że jest zacięty czy coś, ale tam wszystko chodzi, wymieniłem też filtr oleju i nic nie pomogło.

    Pomocy, nie mam już sił do tego auta..



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    33
    Auto
    brava 1,4 z gazikiem;-)
    Ciśnienie oleju / w temperaturze 100°C
    - na biegu jałowym 0,1 MPa
    - przy 4000 obr/min 0,4 MPa.
    A jak zamienisz popychacze? To na innym cylindrze się pieprzy? Może są uszkodzone..? Rozrząd dobrze ustawiony na 1000% ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2011
    Skąd
    Przechlewo
    Postów
    28
    Auto
    CC700/Brava 1.4 12v
    Jak zmienię bez wyciskania, to na tym co założę te bez wyciskania tam jest słabe ciśnienie. Rozrząd ustawiony dobrze. No i tak jak pisałem, bardzo duże ciśnienie oleju jest i to raczej to powoduje. Jeździłem po mechanikach, nawet w serwisie byłem, nikt nie miał takiego przypadku.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    33
    Auto
    brava 1,4 z gazikiem;-)
    Albo popychacze albo pompa oleju. Popychacze mają luz w gniazdach? Porównaj ze starymi. Jedyne co mi przychodzi do głowy to zbyt ciasny popychacz-olej nie ma gdzie się rozprężyć i zawór zostaje podparty. Daj znać ,ciekawy przypadek padaki.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2011
    Skąd
    Przechlewo
    Postów
    28
    Auto
    CC700/Brava 1.4 12v
    Na starych jest dokładnie to samo, to odpada. Mówisz pompa oleju, ale co z nią? Tam jest jedynie ten zaworek upustowy, ale on chodzi luźno, nie jest zatarty czy co.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    33
    Auto
    brava 1,4 z gazikiem;-)
    Z nowych rzeczy został wałek i dzwigienka. Sam nie wiem. Może szajs jakiś,złe wymiary-kowalstwo..

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Spróbuj może zalać inny olej, bo to może też być wina nie takiego oleju.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2011
    Skąd
    Przechlewo
    Postów
    28
    Auto
    CC700/Brava 1.4 12v
    Moim zdaniem na 100% jest za duże ciśnienie oleju, przy 4tysiącach gdzie powinny być 4 bary jest 6 barów. Samoregulatory dają na maxa, nie robią luzu zaworowego i zawory się uchylają i nie ma ciśnienia.

    Co do oleju to nie wiem czy może to mieć jakieś znaczenie. Jest wlany półsyntetyk nie pamiętam jakiej firmy.

    [size=2][ Dodano: 2011-02-20, 21:57 ][/size]
    Kurde nie mam już pojęcia co jest z tą Bravą. Pompuje tylko 3 cylinder tak mocno, chwilę pokręcisz i jest 4-6 barów sprężania, reszta po takim dłuższym spada do 10. Ciśnienie oleju już jest w normie, jak kręci się rozrusznikiem jest 0,5 bara, na wolnych koło 1,2 bara, a i tak pompuje ten trzeci. I tylko najszybciej samoregulatory od zaworów ssących. Jutro pójdzie głowica do ściągnięcia.

    Zastanawiam się czy jakiś kanał nie jest zapchany, bo powiem Wam, że jak auto przyjechało z zatartym wałkiem to na ścianach głowicy było po 1mm nagaru, i nie wiem czy teraz z czasem nowy olej nie płucze i nie poszło. Po wymianie wałka i tej reszty samochód tydzień około chodził, aż zaczął gubić ciśnienie na trzecim.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 luty 2012
    Skąd
    wadowice
    Postów
    1
    Auto
    brava 1.4 12v

    ten sam przypadek

    Witam. mam identyczny przypadek, modlę się już dwa tygodnie i nic nie pomaga i też tylko na ssaniu mi napełnia z tą różnicą że ja już zryłem nowy wałek. Kolego jeżeli coś wymyśliłeś daj znać proszę. możemy się zdzwonić i oczywiście za radę proponuję finansową rekompensatę. pozdrawiam
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 15:42 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:39 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]banas921 nie wiem czy już zdjołeś głowicę ale bez sensu. ja dałem głowicę do regeneracji i n ic nie pomogło tak że przemyśl bo nie potrzebny koszt
    [COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 15:53 ---------- Poprzedni post dodany był o 15:42 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]banas921 nie wiem czy już zdjołeś głowicę ale bez sensu. ja dałem głowicę do regeneracji i n ic nie pomogło tak że przemyśl bo nie potrzebny koszt

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2012
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Brava 1.4 12v S
    i co naprawione? mam to samo na 3 garach po wymianie wałka i dzwigienek

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 marzec 2012
    Skąd
    Tychy
    Wiek
    37
    Postów
    3
    Auto
    Brava 1.4 12v S
    kręcę rozrusznikiem to mam 4 atm na czujniku ciśnienia oleju O_o - u mnie rozszczelnia aż 3 cylindry więc autko stoi

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    W tym silniku jest tzw. magistrala olejowa do smarowania popychaczy i wałka... lubi się zapychać i wtedy pada rozrząd... może w tym tkwi problem?

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    A jakiej firmy masz teraz wałek?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Koledzy. Najpierw musicie wyczyścić bądź wymienić magistralę olejową. Jeśli to nic nie zmieni to na 99,9% macie felerne wałki rozrządu. To częsty problem. Spotkałem się z nim już nie raz.
    Piszcie co i jak.
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 02:55
  2. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 16:13
  3. [silnik] Brava po dachowaniu
    Napisany przez Mario na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 09-07-2008, 21:25
  4. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41
  5. problem, brava 1,4 +gaz;
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-03-2008, 15:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo brak cisnienia w

gdzie jest czujnik cisnienia oleju fiat bravo 1 4 12v

pompa oleju fiat bravo 1.4 12v

pompa olejowa fiat brava 1.4 12v

pompa oleju fiat brava 1.4 12v

polozenie czujnika oleju fiat bravo 1.4 12v

fiat bravo nie ma cisnienia na jednym

smok olejowy fiat brava

brava 14 12v popychacze

polozenie czujnika cisnienia oleju w fiacie brava 1.4 v

smok w brava 1.4 12v

fiat brava brak cisnienia w cylindrach

fiat bravo brak cisnienia

ile oleju do wymiany brava 1.4 12

smok pompy oleju fiat bravo 1.4 12v

smok pompy oleju brava 1.4 12V

fiat bravo 1.4 12v uszkodzone popychacze

smok olejowy fiat bravo 1 4

fiat bravo 1.4 12v pompa olejowa

http://www.iparts.pl