Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Powiem szczerze, że mam ten sam problem i...sam już nie wiem...sprawdzałem łożyska, mocowania wahaczy, same wahacze, katy pochylenia i wszystko jest dobre jeszcze...nie jest super nowe ale powinno działać. Wahacze tylne mają 1,5 roku tak wynika z faktur poprzedniego właściciela.Dopiero w piątek (niestety) zakładam zimę. Na zimówkach okaże się czy coś jest nie tak czy oponki są trzaśnięte, ponoć to się zdarza.

    P.S.
    Amorki z tyły ma już zmęczone 60kilka procent sprawności ale do amorków opony raczej ząbkuje zamiast ścinać ale...sam już nie wiem

    Po wymianie opon, jak je dokładnie obejrzałem te opony to okazało się, że są wy ząbkowane, a nie ścięte wiec tego samego dnia wymieniłem amorki z tyłu i mam nadzieję, że pomoże.

    I tu moje dodatkowe pytanie bo kupiłem oryginały Magneti Marelii i mimo zapewnień sprzedawcy, że są gazowe były olejowy? W oryginale w BB były olejowy amortyzatory z tyłu?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał szela
    W oryginale w BB były olejowy amortyzatory z tyłu?
    JA w Tipo miałem już gazowe w serii więc przypuszczam że i w BBMach bedzie podobnie.

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Na tyle montowali z tego co wiem, olejówki. A dopiero różne firmy zaczęły wypuszczać i takie i takie.

    Olejowy jest twardszy, to znaczy dopóki olej sie nie rozgrzeje. A gazówki są bardziej "komfortowe".
    W Uno jak załozyłem olejówki na tył czułem różnicę, że jednak są twardsze.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Powiem szczerze że poza lepszym prowadzeniem to nie czuje różnicy. No le ja jeżdżę z przodu Jak na razie to polecam MM bo odraza były z odbojami, montaż był prościutki i to jedyna firma która produkuje amorki na tył tylko do bravo-brava, a koszt kompletu to jak jedne z sachs'y. Jedyne czego mi brakowało to nowych śrub w komplecie, jakaś firma dodaje tylko teraz nie pamiętam jaka.

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Olejowy jest twardszy, to znaczy dopóki olej sie nie rozgrzeje. A gazówki są bardziej "komfortowe".
    Hm a to ciekawe bo wszędzie piszą że jest odwrotnie ... aczkolwiek sam nie miałem porównania to się nie wypowiem.

  7. #21
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    101
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    A ja mialem i potwierdzam twoją tezę. Generalnie wszystkie wersje gazowych amortyzatorów są delikatnie twardsze ale na tyle, że się to odczuwa po zmianie z olejowych. dodam ze nawet znacznie to czuc jesli założy się gazowki do auta kilkunastoletniego, które przedtem jezdzilo na olejach, bo samochód robi się twardszy i nagle wszystko zaczyna trzeszczec

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Cytat Napisał poochaty
    dodam ze nawet znacznie to czuc jesli założy się gazowki do auta kilkunastoletniego, które przedtem jezdzilo na olejach, bo samochód robi się twardszy i nagle wszystko zaczyna trzeszczec
    Auto robi się twardsze bo amorki są nowe.
    Z tego co ja się orientuje to zgadzam się z Hipo, że gazówki są twardsze, pyzatym wszelkiego rodzaju kitach tuningowych do zawieszenia sprzedają amorki gazowe a nie olejowe wiec raczej gazy są bardziej sportowe, czyli twardsze. Ale oczywiście mogę się mylić.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2008
    Skąd
    Oświęcim
    Postów
    12
    Auto
    bravo 1.4
    a u mnie sytuacja wygląda na odwrót zimówki ( jakaś firm matador) są pościnane, a na letni wszytko gra, choć zimówki ma 175 a ketnia 185 ale nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Zimówke zawsze klockuje bo ma gruby bieżnik a jest stosunkowo miękka. Szczególnie to widać na kołach napędowych.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Drgania powyżej 80km/h - nie opony
    Napisany przez aramis1981 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post: 30-11-2009, 15:26
  2. Jakie kupic opony do Pandzika na lato?
    Napisany przez funny_man na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-04-2009, 13:36
  3. Opony całoroczne
    Napisany przez aramis1981 na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 29-03-2009, 16:56
  4. jakie opony wchodzą na max w marei?
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-01-2009, 17:14
  5. opony na zime
    Napisany przez bravo ck na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 36
    Ostatni post: 02-12-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sciete opony tyl

w fiacie bravo 1.6 scina opony z tylu

fiat bravo scina opony od wewnatrz

fiat brawa scina opony od wewnatrz

scieta guma opony

tnie opony z tylu fiat bravo

fiat marea regulacja tylnej belki

zbieznosc z tylu brava

scina opone od srodka bravo

megane i ph ii scina tylna opone

bravo l geometria z tylu

scina tylne opony uno

z przodu opony ok z tylu sciete auto sciaga

http://www.iparts.pl