Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2012
    Skąd
    Imielin
    Wiek
    23
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16v

    Rozrząd przeskoczył? plus lejąca uszczelka pokrywy zaworów. Pomocy!

    Witam, nie dawno podczas odpalania mojego Fiata Marea w którym siedzi 1.6 16v usłyszałem zgrzyt od razu zgasiłem, po ściągnięciu osłony rozrządu okazało się że pod zębatkę z wału korbowego dostała się ułamana część wewnętrznej obudowy rozrządu. Auto nie pracuje tak jak pracowało, to znaczy nie chodzi równo, trzęsie budą i słychać tak jakby zawory delikatnie dotykały tłoki. Jakoś powolutku dokulałem się samochodem do domu.
    Czy jest możliwe że rozrząd przeskoczył o jeden ząbek? Czy jak ustawię rozrząd przy pomocy blokad tak jak powinien być to będzie okej? Oczywiście przy tej robocie muszę kupić i założyć nowy pasek rozrządu.
    do tego muszę wymienić uszczelki pod deklami zaworów, nie ma problemów z ściągnięciem dekli wraz z wałkami i założeniem ich z powrotem tak jak były? czy trzeba przy tym o czymś wiedzieć. To mój pierwszy fiat więc proszę o pomoc ponieważ nie chciał bym niczego zepsuć.. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nie ma żadnych problemów. Jak ustawisz przekreć wałem bez odpalania i patrz czy dobrze pracują tłoki.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2012
    Skąd
    Imielin
    Wiek
    23
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16v
    podejrzewam że przeskoczył tylko o jeden ząbek ponieważ gdyby przeskoczył o więcej to pokrzywiło by zawory i nawet nie odpaliłbym samochodu bo nie byłoby kompresji. Mam nadzieję że nic poważnego się nie stało. A czy przy ściąganiu wałków rozrządu razem z pokrywami zaworów nie ma żadnych problemów z ich założeniem?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Nie. Jedynym problemem jest ustawienie rozrządu No i możesz dać nowe uszczelki, gdyż może później cieknąć olej.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ta obudowa w 1.6 jest felerna i nie jest najlepiej zaprojektowana. Zdejmij koło pasowe na dole i tam zobaczysz znak. Następnie u góry na kołach też powinieneś mieć znaki, sprawdzisz wtedy czy i o ile przeskoczyło.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2012
    Skąd
    Imielin
    Wiek
    23
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16v
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Ta obudowa w 1.6 jest felerna i nie jest najlepiej zaprojektowana. Zdejmij koło pasowe na dole i tam zobaczysz znak. Następnie u góry na kołach też powinieneś mieć znaki, sprawdzisz wtedy czy i o ile przeskoczyło.
    Z tego co wiem to u góry na kołach wałków rozrządu nie ma znaków, musze zrobić to za pomocą blokad.
    To znaczy są jakieś znaki które robił ktoś kiedyś kiedy wymieniany był rozrząd, ale każdy robi sobie swoje znaki i ten kto to robił wie o co chodzi, natomiast ja nie potrafie tego rozgryźć.
    Szkoda mi kupować blokad rozrządu tylko po to żeby użyć je jeden raz..

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Wiesz co ja miałem znaki, ale mam Lybrę z tym motorem. Znaki mam takim białym kolorem zrobione i wyglądają jak firmowe.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2012
    Skąd
    Imielin
    Wiek
    23
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16v
    Szczerze Ci powiem że ładne jaja są z tym fiatem, chodził super bo kupiłem go od pierwszego właściciela i ma 170 tysięcy przebiegu, nagle grzmotło wyłączyłem auto i okazało się że właśnie ten plastik coś tam porobił. Słychać ewidentne stukanie CHYBA zawory delikatnie dotykają tłoków, nie chodzi zbyt równo.. Więc jedynie rozrząd mógł przeskoczyć i to nie więcej niż o 1 ząbek bo inaczej było by po silniku. Mam nadzieję że ustawię rozrząd i wszystko będzie ok.
    A co do tych cech to poważnie nie ma, stosuje się blokady o takie: war9 Blokada rozrządu Fiat 1.6 16V z rolką napinaj (2682845815) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Trochę drogawe, spróbuj poszukać tańszych, pierwszy lepszy wynik: BLOKADA ROZRZĄDU FIAT 1.6 16V Z KLUCZEM NAPINACZA (2719325024) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    Wierzę, że nie masz U mnie akurat miałem. Ja dla przykładu powiem, że wyjąłem tą śrubę między kołami wałków rozrządu, bo u mnie tak było to pęknięte i tylko prosiło się o czas kiedy to odpadnie.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2012
    Skąd
    Imielin
    Wiek
    23
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16v
    Martwi mnie tylko że jak ustawię rozrząd to Fiacik nie będzie chodził tak jak powinien, ale przecież logicznie myśląc gdyby pokrzywiło zawory to automatycznie uciekało by ciśnienie i nie było by kompresji co za tym idzie silnik po prostu odmawiał by posłuszeństwa.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    "Klepanie" może nie być spowodowane klepaniem zaworów, a spalaniem stukowym. Przy takim przeskoku paska jak najbardziej by to się objawiało.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2012
    Skąd
    Imielin
    Wiek
    23
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16v
    Może w tym momencie masz rację, na to nie wpadłem! z tego co wiem spalanie stukowe bardzo źle wpływa na np. tłoki, korbowody.
    Ale jechałem tym autem 15km do domu i wszystko ok, nic się nie stało. Wiem że spalanie stukowe może być wywołane m. in. zbyt wczesnym zapłonem. Miejmy nadzieję że po ustawieniu rozrządu i poskładaniu wszystkiego będzie wszystko okej i silnik będzie chodził dobrze.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 październik 2012
    Skąd
    Imielin
    Wiek
    23
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Marea 1.6 16v
    Witam forumowiczów zakupiłem blokady na tej aukcji BLOKADY ROZRZĄDU 1.6 16 V FIAT NOWY SĄCZ (2710884546) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. powoli będę brał się za naprawę, oby okazało się że to rozrząd był powodem dziwnej pracy silnika i wszystkie zawory będą ok!


 

Podobne tematy

  1. Wymiana rozrządu + regulacja zaworów Punto FL 1.2 8V
    Napisany przez progtom na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 02-09-2012, 17:28
  2. uszczelka pokrywy rozrządu brava 1.6 16V
    Napisany przez kukiz na forum Kupię
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 02-06-2012, 02:34
  3. Awaryjne otwieranie pokrywy silnika
    Napisany przez Czajna na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-08-2011, 23:22
  4. Wymiana uszczelki pokrywy zaworów - pytania.
    Napisany przez waho. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 30-12-2010, 08:58
  5. [drzwi] Zamek pokrywy bagaznika
    Napisany przez tyshek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-07-2010, 12:14

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo grafika

cieknieolej z uszczelki zaworow seicento

lybra stuki na zaworach

cieknie z pod dekla stilo

seicento przeskok paska rozrzadu

zawory fiat marea 1.6 16v czesci lodz

fiat brava przeskoczyl zabek rozrzadu

spalanie stukowe przez zle ustawienie rozrzadu

fiat punto1 wymiana uszczelki spod dekla

schemat rozrzad fiat punto 1.6

uszczelka pod oslona zaworow fiat marea wekend

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl