Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Regeneracja hamulców tylnej osi - jakie graty?

    Hej, nadszedł dzień kiedy zostałem zmuszony do regeneracji hamulców z tyłu. Nie wiem co i jak ale coś mi trzymało hamulec na prawym tylnik kole przez co zjechałem sobie okładziny w szczęce:

    CameraZOOM-20130925175017700.jpg CameraZOOM-20130925180102168.jpg

    CameraZOOM-20130925180135755.jpg CameraZOOM-20130925175157692.jpg

    I teraz takie pytania:
    1. Co mogło spowodować zablokowanie szczęki? Cylinderek się rusza tj mogę obie szczęki lewo-prawo ruszać więc chyba mimo swojego stanu nie jest bardzo zardzewiały.. Samoregulator tragicznie nie wygląda ale nie mam porównania bo nawet nigdy nie robiłem hamulców z tyłu. Szczerze nawet nie wiem jak to sprawdzić nie rozbierając wszystkiego w drobny mak.
    2. Jakiej firmy kupić graty? Tj bębny, szczęki, cylinderki (chyba już nawet profilaktycznie?), sprężynki podobno też dobrze wymienić chociaż te moje wyglądają dobrze. Co z samoregulatorem? Nie chce wydawać majątku, ale chce aby auto było bezpieczne.
    3. Czym zabezpieczyć nowe bębny aby od razu nie porastały rudą? Jaka farba to wytrzyma?
    4. Czy linka do ręcznego jest dostępna jako element zamienny w normalnym sklepie czy tylko ASO?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Panowie (i Panie).. co jest Nikt nie doradzi?

    Jeszcze 5te pytanie.. Zawsze myślałem, że bębny są inne dla wersji z ABS i bez ABS, ale katalog mikoda ma tylko jedne.. Tak sobie myślę, aby wziąć od razu wersje lakierowane i problem lakieru mam z głowy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    jak już robisz całe heble to warto wrzucić tarcze, nie wiele drożej a ładniej i bezpieczniej

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Szczerze to ja powoli się zastanawiam ile to jeszcze dokula.. Ruda sieje spustoszenie i choć chcę jeszcze przed zimą oddać auto na konserwację podwozia to wiem, że cudów nie zrobią.. Nie jeżdżę wyczynowo, nie mam też specjalnie czasu na rozgryzanie wszystkiego i szukanie części do przekładki dlatego chciałbym zrobić hamulce jak są i zapomnieć o temacie. Myślałem o podobnym zestawie co mam na przodzie czyli mikoda + ferodo, ale są pewnie opcje tańsze a może równie skuteczne..
    Mikody o tyle fajnie, że mógłbym wziąć już lakierowane i mieć chociaż to z głowy..

    Powiedz mi jeszcze pajel - bo Ty będziesz zorientowany. Czy szczęki do bravo mają ruchomy element? Chodzi mi o to, że na wielu zdjęciach jedna szczęka ma taką jakby dzwigienkę do ręcznego, a np. te z tej aukcji (TRW): SZCZĘKI HAMULCOWE FIAT BRAVO 1995-2001 TRW!!! (3539597185) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    nie mają.. Choć to niby te pod bębny 203mm i w dobrej cenie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Jeśli się nie mylę to tę dźwigienkę można przełożyć ze starych szczęk. W niektórych samochodach jest taka możliwość. Co do szczęk to na pewno są tańsze opcje, a szczerze mówiąc będą spełniać tę samą rolę równie skutecznie co Mikoda + Ferodo.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Sprawdź linkę ręcznego czy się nie zablokowała gdzieś u mnie tak było nie odbijała dokładnie z rdzy w środku i słychać było tarcie po ruszeniu aż stanęła całkiem i zablokowała koło

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    No tak ale on ma bębny :-)

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Bębny w kolorze nie dają bezpieczeństwa stare można pomalować a pieniądze wydać na cylinderki i nowy płyn co do samoregularora to umyć w benzynie i sprawdzić luzy pozdrawiam

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Z tego co ja się orientowałem szczęki i bębny są inne w wersji z abs i bez - z absem jest inny samoregulator i większe bębny. Tyle, że tutaj samoregulator jest osobną częścią i jak padnie trza dokupić... Ogólnie w wersji z abs konstrukcja podobna do sieny/palio, w wersji bez coś jak w uno. Ale jakie graty kupić to nie doradze bo sam się dopiero zbieram żeby się za to zabrac

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie no wg. katalogu mikody i tego co można znaleźć w necie są dwa rodzaje szczęk i bębnów - 180mm i 203mm z czego 180 są tylko w wersji bez ABS w 1.2 - wszystkie inne w tym 1.2 z abs mają 203..


    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    Bębny w kolorze nie dają bezpieczeństwa stare można pomalować
    Nie no jasne, ale i tak chciałbym je pomalować żeby nie straszyły bo widać je przez alusy.. A taka niezabezpieczona stal to po zimie będzie wyglądać wiadomo jak. Jak doliczę koszt farby (pewnie ok 30zeta) to mi wyjdzie 10zł drożej jakbym kupił gotowe dobrze pomalowane, mam nadzieje dobrą farbą firmówki od mikody.. Nie warto.

    Bębny mam prawie pewne, okładziny też, ale co z cylinderkami? Tzn są chyba inne w wersji ABS/bez ABS..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    33
    Postów
    123
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Ja malowałem taką żaroodporną w sprayu i w miarę to się trzyma.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nie no wg. katalogu mikody i tego co można znaleźć w necie są dwa rodzaje szczęk i bębnów - 180mm i 203mm z czego 180 są tylko w wersji bez ABS w 1.2 - wszystkie inne w tym 1.2 z abs mają 203..
    Tak może być, bo rozglądałem się pod kątem hamulców w 1.2

    A co do cylinderków - coś jest z nimi nie tak że chcesz wymieniać? Czy tak profilaktycznie jak już wszystko robisz?

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    bębny pomalowałem czarnym chlorokauczukiem i się trzyma (na razie) zasugerowałem koledze zamiast kupować bębny w kolorze wolałbym kupić cylinderki i płyn , płyn wymienia się co 2 lata , a cylinderki ze względu na odpowietrzniki które lubią się urywać , no i stary cylinderek nie wiadomo kiedy stanie i zeszlifuje bęben i okładziny szczęk 2x mi już się tak zdarzyło ale w tipo - w maryśce dmucham na zimne bo się zima zbliża

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    A co do cylinderków - coś jest z nimi nie tak że chcesz wymieniać?
    Sa zardzewiałe, obrośnięte wręcz rdzą i coś mi zatrzymało szczęki zaciśnięte przez co nie mam już prawie powierzchni ciernej na jednej.. Cylinderki kosztuję 30zeta/szt - wymienię dla świętego spokoju chyba..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    jeśli są zardzewiałe , obrośnięte rdzą , ale tłoczki chodzą to nie będzie wina cylinderków - czy sprawdziłeś linki ręcznego ? albo cięgno ręcznego przy szczękach ta blacha o którą pytałeś ona jest wymienna , ale ma śmigać a nie ciężko chodzić , często się zasyfia pyłem z okładzin i blokuje , a tak na marginesie to współczuję roboty (cały zad) ja to już parę razy przeżyłem ale kocham kfiaty


 

Podobne tematy

  1. Remont hamulców tył
    Napisany przez balonik_ja na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 95
    Ostatni post: 23-11-2014, 17:44
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-11-2013, 12:13
  3. brak hamulców
    Napisany przez czeski2003 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-07-2013, 00:43
  4. Graty Seicento / Cinquecento
    Napisany przez Adams_dg na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-05-2011, 10:53
  5. [ukł. hamulcowy] odpowietrzenie hamulców
    Napisany przez sharp na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 10-07-2009, 18:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jakiej firmy kupic szczeki hamulcowe

fiat brava hamulce tylne

tylne hamulce fiat bravo

nebny mikoda bez lakieru

trzyma hamulec brava

fiat brava 1.4 1999 rok samoregulator hamulca

hamulce tylnej osi

fiat bravo zablokowany samoregulator

Zablokowany beben fiat brava 1.4 12v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl