Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 42
Like Tree1lubi to!

Temat: Rdzewiejace nadkola - jak zabezpieczyć przed zima?  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2015
    Skąd
    Zakopane
    Wiek
    21
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    co za bzdury wygadujecie... wd 40? to działa na zapieczone śruby, nasmarowanie łańcucha w rowerze etc ... Oddaj do blacharza, lakiernika około tys konserwacja podwozia. kilka zim wytrzyma i będziesz miał + ciszej w wnętrzu samochodu polecam Ci jako Lakiernik, blacharz samochodowy. Gdybyś pokazał zdjęcia to mogę Ci powiedzieć ile by wyszło za naprawę, lub jakoś Ci pomógł jak to samemu naprawić



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    WD40 nie jest smarem Czyszczenie, szpachlowanie i konserwowanie we własnym zakresie można zrobić. Jak są dziury na wylot, nie ruszałbym (bez dobrej znajomości obsługi migomatu) . Ciaker, ruszaj pomóc koledze

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2015
    Skąd
    Zakopane
    Wiek
    21
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    @TMK jeżeli są na wylot to wyciąć szlifierką cięką blachę która jest zjedzona przez rdzę, wyciąć z innej blachy podobny kształt, od środka pomalować podkładem tlenkowym czerwonym (nawet taki jak do ogrodzenia jest dobry) O szlifować całą rdzę z tego miejsca gdzie będziesz spawał, spawnąć migomatem, znów podkładem tlenkowym czerwonym pomalować miejsce spawania i gołą blachę, później konserwacja, są też do pistoletu i na pędzel do wyboru do koloru

  5. #19
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Ciaker opis prosty, spawanie nie koniecznie To jakbym opowiadał o programowaniu w VB czy VBA, też proste

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Ciaker Zobacz post
    wd 40? to działa na zapieczone śruby, nasmarowanie łańcucha w rowerze etc
    Łańcucha w rowerze WD40 nie nasmarujesz To się jedynie w rowerze przydaje to usunięcia wody z łańcucha a potem po wysuszeniu smar teflonowy lub np. Rohloff
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    To może na początek takie pytanko. Czy użycie rzeczonego Brunox'a Epoxy na nadkole i dokładne zamalowanie rdzy od spodu zatrzyma proces rdzewienia i wzmocni troszeczkę blachę przed wyrznieciem w przyszłości dziury na wylot (tzn. zatrzyma proces korozji)? Wiem, ze są to polsrodki, ale pytam z czystej ciekawości, przed podjęciem ew. działań)

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2015
    Skąd
    Zakopane
    Wiek
    21
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    To jest przednie nadkole i błotnik tak mi to wygląda... To wystarczy wymieni na nowy + lakierowanie. Albo równie do rzeczy możesz brunoxem, lub kupić cynk w spreju i taki sam efekt a, brunox nie usunie rdzy.

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Brunox teoretyczie reaguje z rdzą i nie pozwala jej się dalej rozprzestrzeniać. Teoretycznie bo praktycznie w to nie wierzę na dłuższą metę.. Jak kiedyś o lakierowaniu czytałem to naprawdę nie da się polakierować zardzewiałej blachy.. Nawet jej mechaniczne oczyszczenie i pozostawienie w mikropęknięciach niewidocznej ilości rdzy spowoduje że ta dalej będzie się rozprzestrzeniać pod lakierem.. Jak nie za rok to za 5 lat ale wyjdzie... Tak twierdzą lakiernicy, znawcy tematu. Te brunoxy są raczej przez nich oceniane kiepsko. Ja używałem tego jak robiłem podwozie w bravo, punktowo tam gdzie się coś działo psikałem i na to baranek.. Ale na nadwozie bym sobie to darował..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2015
    Skąd
    Zakopane
    Wiek
    21
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1996
    Jeżeli już się nadaje brunox to chociaż trzeba wyszlifować szlifierką , bo jest zima śnieg w nadkolach wpada, piach z dużą siłą to brunox zmyje się, dam sobie rękę uciąć... Ja bym na Twoim miejscu wyszlifować i nałożyć podkład epoksydowe czerwony i baranek albo jakaś konserwację

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Ciaker Zobacz post
    To jest przednie nadkole i błotnik tak mi to wygląda... To wystarczy wymieni na nowy + lakierowanie. Albo równie do rzeczy możesz brunoxem, lub kupić cynk w spreju i taki sam efekt a, brunox nie usunie rdzy
    A co to jest ten cynk w spray`u? Jak to się ma do Brunox`a? To jest akurat tył. Problem dotyczy zarówno lewej jak i prawej strony. Poza tym podobno Brunox wiąże z rdzą a o to właśnie mi chodzi, żeby to wzmocnić (żeby nie było dziury na wylot). Czy się to zetrze? Tego nie wiem, natomiast tak myślę, czy nie wziąć wkrętarki i przy nie za szybkich obrotach nie przeczyścić trochę od środka małą szczoteczką drucianą (od strony nadkola), a potem nie potraktować wspomnianym Brunoxem. Przypuszczam, że nie jest to całkowite rozwiązanie problemu i raczej nie obejdzie się bez szlifowania lakieru + całej reszty, natomiast chodzi mi raczej żeby to trochę uszczelnić, osłonić przed wilgocią i wzmocnić żeby nie wyleciała dziura i żeby przynajmniej na jakiś czas zahamować proces rdzewienia (przynajmniej do czasu, aż auto pójdzie do lakiernika)
    Ostatnio edytowane przez miloszk ; 05-03-2015 o 14:36 Powód: Uzupełnienie treści

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2012
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    27
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    ja mam gorsze zmartwienie:
    WP_20150306_001.jpgWP_20150306_002.jpg

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    ja mam gorsze zmartwienie:
    Niezłe próchno. Będziesz to robił, czy złomujesz?

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    ja mam gorsze zmartwienie:
    WP_20150306_001.jpgWP_20150306_002.jpg
    Moim zdaniem progi do wymiany. Jedynie wyciąć i pospawać. Natomiast w mojej kwestii - Ciaker - to na pewno tylne nadkola. Tym bardziej, że mam zgryza, bo mi się ta rdza do zbiornika paliwa zbliża :-)

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    19 grudzień 2012
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    27
    Postów
    169
    Auto
    126pe/Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    1988/2002
    Cytat Napisał Infess Zobacz post
    Niezłe próchno. Będziesz to robił, czy złomujesz?
    pewnie że bede robił. ile to progi wymienić. z wieszchu nic nie było widać. dopiero jak młotkiem obstukałem to dziury wyszły. a odziwo z drugiej strony próg zdrowy. ale to zgnilo od lewarka bo ktoś progi pozaginał i dlatego to wyszło. ale wymieniam obie strony. nie wiadomo co się kryje pod drugim.jak bede robił to dam fotki jak to wyszło i gdzie dzuiry były itp.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    pewnie że bede robił. ile to progi wymienić. z wieszchu nic nie było widać. dopiero jak młotkiem obstukałem to dziury wyszły. a odziwo z drugiej strony próg zdrowy. ale to zgnilo od lewarka bo ktoś progi pozaginał i dlatego to wyszło. ale wymieniam obie strony. nie wiadomo co się kryje pod drugim.jak bede robił to dam fotki jak to wyszło i gdzie dzuiry były itp.
    Pytam, bo cytując klasyka "rudego z imprezy nigdy nie wygonisz". Ja miałem wymieniane progi ponad rok temu i znowu są naloty rdzy, a dałem za to 800 zł za dwie strony.
    byrrt lubi to.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. zima, jak zabezpieczyć autko?
    Napisany przez CichyJerry na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-12-2014, 17:21
  2. CC 700 jakie rozmiar max. koła zima
    Napisany przez owcedwie na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-01-2014, 21:51
  3. CC 700 opony koła zima
    Napisany przez owcedwie na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-11-2013, 12:26
  4. Zima zła:)
    Napisany przez zybi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-12-2010, 19:29
  5. Alufelgi oryginalne a zima
    Napisany przez luca89cn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-10-2009, 21:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak zabezpieczyc rdze przed zima

jak samemu zabezpieczyc rdzewiejace miejsca w samochodzie

jak domowym sposobem nadkola ochronic przed zima

jak zabezpieczyc nadkola w aucie

zabezpieczenie nadkoli

czym zabezpieczyc nadkola

czym zabezpieczyc nadkole

rdzewiejace nadkola

http://www.iparts.pl