Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 42
Like Tree1lubi to!

Temat: Rdzewiejace nadkola - jak zabezpieczyć przed zima?  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999

    Rdzewiejace nadkola - jak zabezpieczyć przed zima?

    Witam!

    Mam następujący problem. Otóż w mojej brewce (rocznik '99) zaczyna delikatnie chwytać rdza pod lakierem przy nadkolach. W zwiazku z powyższym mam pytanie. Czy można to jakoś zabezpieczyc, opóźnić ten proces, etc.

    Siedzę trochę przy rowerkach i w sumie mam dobre doświadczenia przy zabezpieczaniu metalowych części rowerowych WD-40. Czasem używam też odrdzewiacza (ale w tym przypadku bardziej sprawdza sie czyszczenie zardzewialych elementów szmatka po aplikacji w.w. preparatu).

    W zwiazku z tym mam pytanie. Czy tego rodzaju rozwiązanie w przypadku samochodu też cos da? Chodzi mi konkretnie o spryskanie od wewnątrz w.w. preparatem (od czasu do czasu). A moze sa jakieś inne, bardziej sprawdzone i pewniejsze rozwiązania? Szczególnie, że autko będzie musiało trochę postać w tym roku z racji mojej pracy na wolnym powietrzu.

    Pozdrawiam, M.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Cytat Napisał miloszk Zobacz post
    Witam!

    Mam następujący problem. Otóż w mojej brewce (rocznik '99) zaczyna delikatnie chwytać rdza pod lakierem przy nadkolach. W zwiazku z powyższym mam pytanie. Czy można to jakoś zabezpieczyc, opóźnić ten proces, etc.

    Siedzę trochę przy rowerkach i w sumie mam dobre doświadczenia przy zabezpieczaniu metalowych części rowerowych WD-40. Czasem używam też odrdzewiacza (ale w tym przypadku bardziej sprawdza sie czyszczenie zardzewialych elementów szmatka po aplikacji w.w. preparatu).

    W zwiazku z tym mam pytanie. Czy tego rodzaju rozwiązanie w przypadku samochodu też cos da? Chodzi mi konkretnie o spryskanie od wewnątrz w.w. preparatem (od czasu do czasu). A moze sa jakieś inne, bardziej sprawdzone i pewniejsze rozwiązania? Szczególnie, że autko będzie musiało trochę postać w tym roku z racji mojej pracy na wolnym powietrzu.

    Pozdrawiam, M.
    Jeżeli stojąc przed kołem auta, włożysz rękę w nadkole, sprawdź czy blacha nie jest zjedzona od środka. Robiłem generalke w swoim, muszę powiedzieć, że to co wyglądało nie winnie, masa bitumiczna była cała. Ewt. kropeczki rdzy, - oznaczało brak nadkola. Dziury były, właściwie w każdym zgrzewie blachy, dodatkowo, zaobserwowałem dziury w nadkolu.

    Jeżeli wychodzą parchy pod lakierem, to możesz już mieć dziury na wylot. Wszystko zależy od egzemplarza, czasem wystaraczy zeszlifować i pomalowąc, czasem trzeba wycinać i wstawiać.
    F/I/A/T

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    591
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Od WD-40 zdecydowanie lepszy będzie brunox.

  5. #4
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Panowie WD40 nie jest smarem. Rdze lepiej wyczyścić i zaszpachlować. Są gotowe zestawy do takich zabaw.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    410
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v ELX 90km
    Rocznik
    96' przed FL / LPG - II generacji
    Oczywiście, jak parchy są , to nie ma się co bawić w kosmetologie brać szlifierkę kątową - tarcz listkową i zdzierać do gołego, podkład szpachla i lakier pucha dorobiony, albo lakierować.
    WD- 40 posiada smar, ale są to śladowe ilości. Są smary silikonowe, np do czyszczenia broni palnej. Niestety to nie zda egzaminu tam, gdzie non stop płucze woda.
    Nadkola pionowo od tylnej osi w górę, gniją od wewnątrz, zewnętrzna warstwa blachy lakier - wygląda w miare ok, a pod nią jest z reguły próchno.
    F/I/A/T

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał marcij Zobacz post
    Od WD-40 zdecydowanie lepszy będzie brunox.
    Powaznie Brunox sie dobrze nadaje do takich zastosowań? Smarowalem nim golenie amorow w rowerze, ale czy w przypadku konserwacji np. lekko chwyconych rdzą po zimie progów też sie sprawdzi?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    66
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 jtd
    Rocznik
    1999
    Najpierw zedrzeć rdzę. Na rdze to nic nie zadziała. Wiec zdzierasz wszystko i smarujesz brunoxem. Dużo brunoxa nie tam jakieś pierdu pierdu na szmatkę czy coś. Pózniej to już podkład czy jeśli jest to od środka to bitex.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miloszk Zobacz post
    Powaznie Brunox sie dobrze nadaje do takich zastosowań? Smarowalem nim golenie amorow w rowerze
    Dzizas nie! Brunox to firma, tworzy różne chemikalia dla różnego przemysłu.. To o czym Ty mówisz to taki spray z feflonem do goleni właśnie a to o czym pisze marcij to brunox epoxy - epoksydowe coś co ma niby wgryźć się w rdzę i ją powstrzymać.. Na dłuższą metę NIE MA TAKIEJ CHEMI która by powtrzymała rdzę jak już się zaczeło, ale fakt faktem ten środek jest do tego i pewnie na jakiś czas przyhamuje rdzę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Dzizas nie! Na dłuższą metę NIE MA TAKIEJ CHEMI która by powtrzymała rdzę jak już się zaczeło, ale fakt faktem ten środek jest do tego i pewnie na jakiś czas przyhamuje rdzę..
    Wiem, ze samochód to nie rower, acz kiedyś uzywalem WD-40 do konserwowania chromowanych obręczy. Najpierw WD-40, potem szmatka i polerka, potem odrszewiacz, a następnie znów WD-40. Jeden taki rowerek już kilkanaście lat nie rdzewieje (mam go od 8 klasy podstawówki, przy czym liczę lat już 34). Natomiast fakt faktem, ze w przypadku nadkoli raczej taka metoda nie zdalaby egzaminu. Natomiast stąd właśnie to pytankie. Zorientuje sie w kwestii owego Brunoxa Epoxy

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Niby co te WD40 by miało dać? Chodzi o ten cieniutki film smaru? Heh... proszę Ciebie
    Brunox epoxy to tylko farba regaująca z rdzą - na to normalnie trzeba położyć całe zabezpiecznie typu podkład, baranek itp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    40
    Postów
    833
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    WD40 jest odrdzewiaczem, a nie smarem. W poprzednim aucie czyściłem do gołej blachy, podkład plus lakier zaprawkowy. Czasami jeszcze włókno na dziury.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    Poczytałem trochę o tym Brunoxie. Faktycznie zbiera całkiem niezłe recenzje. No, ale może pokaże o co chodzi:

    https://www.youtube.com/watch?featur...uPGVE4BnDU#t=5

    I teraz pytanie. Co z tym fantem? :-)

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    205
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Przypomina mi to poprzedni samochód, od zewnątrz kilka kropek rdzy i od nadkola również. Jak się okazało rdza panoszyła się od środka profilów na zewnątrz, dopiero po zdjęciu boczków bagażnika było widać całe zło. Pewnie u ciebie również tak to wygląda, jak zaczniesz przy tym grzebać będzie tylko gorzej. Pod tymi rudymi plamami to już pewnie są dziury na wylot.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999
    A jakby to przejechać szczotka druciana od środka i potraktować wspomnianym Brunoxem?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2012
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał miloszk Zobacz post
    A jakby to przejechać szczotka druciana od środka i potraktować wspomnianym Brunoxem?
    Moim zdaniem trochę za późno na taki zabieg, bo rdza nie wygląda na powierzchowną.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. zima, jak zabezpieczyć autko?
    Napisany przez CichyJerry na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-12-2014, 17:21
  2. CC 700 jakie rozmiar max. koła zima
    Napisany przez owcedwie na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-01-2014, 21:51
  3. CC 700 opony koła zima
    Napisany przez owcedwie na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-11-2013, 12:26
  4. Zima zła:)
    Napisany przez zybi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-12-2010, 19:29
  5. Alufelgi oryginalne a zima
    Napisany przez luca89cn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-10-2009, 21:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak samemu zabezpieczyc rdzewiejace miejsca w samochodzie

jak domowym sposobem nadkola ochronic przed zima

jak zabezpieczyc nadkola w aucie

jak zabezpieczyc rdze przed zima

zabezpieczenie nadkoli

czym zabezpieczyc nadkola

czym zabezpieczyc nadkole

rdzewiejace nadkola

http://www.iparts.pl