Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Nowy Dwór
    Wiek
    23
    Postów
    51
    Auto
    brava jtd 1.9
    Rocznik
    1999

    Rano kręci długo, zaskakuje zanim odpali - ciemny dym.

    Witam
    Od kilku dni źle sie dzieje z moją bravą mianowicie rano mamy temp powiedzmy w granicach 5-10 * świece grzeją się jakieś 3 sec (kontrolka) odpalam ,kręci i jak by zaskakiwał ale nie może odpalić po jakichś 3 , 4 obrotach odpala czasem szybciej czasem wolniej. Wcześniej jak było ciepło np 17 * zdarzyło się to może raz na miesiąc więc się tym nie przejmowałem zbytnio ale teraz to jest już codziennie ale tylko jak postoi np. przez noc i rano ciężko pali.Co dziwne w zimie przy -10 przy jednym grzaniu świec odpalał za 2 zakręceniem rozrusznika jak zagrzałem 2 razy to za 1 .
    Do tego rano przez pierwsze pare metrów jazdy piszczy pasek z okolicy rozrządu(ale to całkiem inna sprawa).
    Proszę o rady co mógłbym sprawdzić (co może być przyczyną) ?
    Z rzeczy które zrobiłem to :
    -wymieniłem filtr paliwa jakieś 3 tyg temu
    -sprawdzałem akumulator obecnie mam (varte 63 ah 610 A) rano napięcie jest w granicach 13v w zimie było 11-12, wiem że jest za słaby do tego silnika dlatego postaram się pożyczyć jakiś 700 A na rozruch i sprawdzić

    Proszę o odpowiedź.
    Ostatnio edytowane przez adrixon94 ; 24-03-2014 o 20:20



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    sprawdź czujnik temp. powyżej 3stopni i tak swiece nie grzeją.
    jesli ciezko pali, to albo kompresja nie najlepsza, albo (co bardziej prawdopodobne) wtryski nie pylą tak jak trzeba, to by wyjasniało chmure dymu.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Nowy Dwór
    Wiek
    23
    Postów
    51
    Auto
    brava jtd 1.9
    Rocznik
    1999
    Czujnik temp. też podejrzewałem ale myślałem ,że jak padnie to będzie albo temp źle pokazywał albo na ciepłym źle odpalał i na zimnym a mi tylko na zimnym źle pali .
    Ale spróbuję podmienić, orientujesz się w którym miejscu jest czujnik w bravie 1.9 jtd 99r?
    Myślałem ,że jak kompresja słaba to bedzie lepiej palił na zimnym niż na ciepłym (tak miałem w motocyklu kiedyś).
    Dodam ,że ta chmura jest niestety lekko niebieska (przewyższa czarny kolor ale lekko niebieskawy) i po starcie troche dymi jakieś 200 m przejade i juz jest ok.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jesli wiesz gdzie jest termostat to znajdziesz na nim czujnik temp. mniej wiecej nad sprzęgłem masz termostat.
    jak odłączysz czujnik temp. to będzie grzał swiece nawet przy +40 stopniach, jak wtedy bedzie palił to nasz cos z rozpylaczami

    z kompresją w dieslu jest troche inaczej, do pracy wystarczy spręzanie 1:14 ale do odpalenia zimnego diesla trzeba 1:25 (w dieeslu zapłon jest samoczynny spowodowany nagłym wzrostem cisnienia i temp sprężonego powietrza)

    dodam, że sprawne jtd bez grzania swiec pali nawet przy -15 sprawdzone na własnym przykładzie.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Nowy Dwór
    Wiek
    23
    Postów
    51
    Auto
    brava jtd 1.9
    Rocznik
    1999
    Sprawdzę ten czujnik .
    Dzisiaj rano było 2 * zagrzałem świece 2 razy i odpalił za 2 obrotami. Dojechałem do miasta po jakichś 4 godz odpalam i znowu ze 3 razy zakręcił a z tyłu dym (nie za wiele)
    Zalałem verve on wcześniej zwykłą rope ale też na orlenie może być tak że paliwo do kitu ?
    Jutro jadę w trasę w sumie 250 km (tam i z powrotem) troche mam stracha ale myślę ,że dojedzie.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    jeśli ten czujnik to scan tylko wykaże , jest 3-pinowy i jedna strona podaje na blat druga do kompa - wspólna masa , jeśli masz problemy z odpaleniem to proponuję zrobić test przelewowy wtryskiwaczy (czarny dym przy odpalaniu) , błękitny , biały to może być filtr powietrza

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Nowy Dwór
    Wiek
    23
    Postów
    51
    Auto
    brava jtd 1.9
    Rocznik
    1999
    Wróciłem z trasy nie było większych cyrków jedyne co to licznik na chwile się wyłączył (tzn prędkościomierz przestał działać po paru metrach sie odciął i już jest spokój ) rano po 2 grzaniach zapalił za 2 rakręceniem było -3* , dojechałem na miejsce po około 5h odpalam (było 15*) kręci kręci zaskakuje zaskoczył a z tyłu biały dym ,no teraz to się załamałem jak nie na czarno to zaś na biało .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 październik 2013
    Skąd
    Płock
    Postów
    18
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Sprawdź filtr paliwa czy jest dobrze założony bo może nie jest dobrze i się powietrze dostaje. Możesz jeszcze kikla razy włączyc zapłon tak z 6 razy jak za 6 razem po włączeniu zapłony zapali dobrze to znaczy że masz pompke paliwową do wymiany.


 

Podobne tematy

  1. Ducato 2.3 jtd 2003 r długo kreci zanim odpali
    Napisany przez adiwwl na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-03-2015, 14:34
  2. bravo JTD bardzo długo kręci nim odpali
    Napisany przez patryk_gn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-02-2014, 15:10
  3. [silnik] siena odpaliła zgasła i nie odpaliła ponownie
    Napisany przez tasek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 04-04-2013, 12:15
  4. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 29-08-2012, 17:00
  5. [silnik] JTD bardzo długo kręci nim odpali
    Napisany przez kamil vfr na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 24-03-2010, 22:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo II dlugo kreci rano

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl