Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2015
    Skąd
    Aleksandrów Kujawski
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996

    Pytanie odnosnie gazu bravo 1.4 12v

    Witam,

    Mam pytanie odnośnie zdjęcia poniżej otóż. Czy ten samochód jeździ na gazie jak i na benzynie?

    Gdy jest w pozycji 1 - to jest czysta benzyna i swieci tylko czerwona kontrolka
    gdy jest w pozycju 2 - swiecą sie te pozostałe czyli pomaranczowe i zielone ale takze ta czerwona od paliwa?
    O co moze tutaj chodzic? Nie mam sekwencji.

    P110215_15.49.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    To mi wygląda na przełącznik 3-pozycyjny stosowany w instalacjach I gen - czyli do aut na gaźniku. Skrajne pozycje to odpowiednio sama benzyna/ sam gaz, a pozycja środkowa to brak paliwa (w autach gaźnikowych trzeba najpierw odciąć paliwo i poczekać aż się wypali z komory pływakowej gaźnika, dopiero wtedy można włączyć gaz). Ale u Ciebie nie ma gaźnika tylko wtrysk I punkt, więc pasowałaby tu instalacja II gen. Na moje to jakaś rzeźba, instalacja I gen. założona do wtrysku i jakimś cudem to jeszcze działa.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Ale u Ciebie nie ma gaźnika tylko wtrysk I punkt, więc pasowałaby tu instalacja II gen. Na moje to jakaś rzeźba, instalacja I gen. założona do wtrysku i jakimś cudem to jeszcze działa.
    Tak właśnie pewnie jest
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Przełącznik typu mini, często stosowany w tanich instalacjach do jedno/wielopunktowych wtrysków. Nie rzeźba, tylko często spotykane rozwiązanie. W połączeniu z mądrzejszym emulatorem sondy lambda i ewentualnie emulatorem wtryskiwaczy można na tym zrobić bez problemu II generację. Ale II gen wcale taka fantastyczna nie jest i w praktyce raczej nie sprawuje się lepiej od I, a czasem nawet gorzej. W tym przypadku :

    0 - tylko gaz
    I - tylko benzyna
    II - zapalanie na benzynie, po osiągnięciu zadanego progu obrotów przełączanie na gaz

    Lampkami bym się tutaj nie przejmował, fakt dużo się ich świeci, ale czy przełącznik działa tak jak napisałem wyżej ?

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    I generacja nie powinna być montowana do aut z elektroniczną kontrolą spalin bo przed takim zabiegiem trzeba tą kontrolę wykastrować.. Czyli uszkodzić coś co miało powodować mniejszą emisję szkodliwych związków do powietrza. To primo..

    Secundo to to że przerobienie I na II generacje nie jest jakoś mega drogie ale nie polega tylko na tym co napisałeś a przede wszystkim na dorzuceniu regulatora na dolot (krokowca dawkującego gaz) oraz innego sterownika ze sprzężeniem z lambdy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2015
    Skąd
    Aleksandrów Kujawski
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał marcij Zobacz post
    Przełącznik typu mini, często stosowany w tanich instalacjach do jedno/wielopunktowych wtrysków. Nie rzeźba, tylko często spotykane rozwiązanie. W połączeniu z mądrzejszym emulatorem sondy lambda i ewentualnie emulatorem wtryskiwaczy można na tym zrobić bez problemu II generację. Ale II gen wcale taka fantastyczna nie jest i w praktyce raczej nie sprawuje się lepiej od I, a czasem nawet gorzej. W tym przypadku :

    0 - tylko gaz
    I - tylko benzyna
    II - zapalanie na benzynie, po osiągnięciu zadanego progu obrotów przełączanie na gaz

    Lampkami bym się tutaj nie przejmował, fakt dużo się ich świeci, ale czy przełącznik działa tak jak napisałem wyżej ?

    Muszę zatankować do pełna i wtedy dokładnie sprawdzę ale jak mam na dwójce to bierze też paliwo bo ostatnio mi sie zapaliła kontrolka od rezerwy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2015
    Skąd
    Aleksandrów Kujawski
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Po zatankowaniu gazu świeci się tylko pomarańczowa i zielona kontrolka na II, czerwona znikła

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    I generacja nie powinna być montowana do aut z elektroniczną kontrolą spalin bo przed takim zabiegiem trzeba tą kontrolę wykastrować.. Czyli uszkodzić coś co miało powodować mniejszą emisję szkodliwych związków do powietrza. To primo..
    Oczywiście, ale katalizatora tez nie należy wycinać jak się zużyje, tylko wymienić na nowy...

    Secundo to to że przerobienie I na II generacje nie jest jakoś mega drogie ale nie polega tylko na tym co napisałeś a przede wszystkim na dorzuceniu regulatora na dolot (krokowca dawkującego gaz) oraz innego sterownika ze sprzężeniem z lambdy..
    Skrót myślowy - mądrzejszy emulator, który będzie miał możliwość sterowania krokowcem (do tego inny przełącznik, zazwyczaj jeszcze czujnik temperatury reduktora.) Zgadzam się, że koszt nie jest duży, ale też z doświadczenia wiem, że pewnie różnicy nie będzie. Większość samochodów, nawet z wielopunktami nie zachowuje się wcale lepiej an II generacji, a są i przypadki, gdzie radzą sobie z tym gorzej.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2015
    Skąd
    Aleksandrów Kujawski
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Coś z tym czujnikiem chyba jest bo od razu nie zgasa ta czerwona lampka jak jade na gazie tylko po jakims czasie

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 luty 2015
    Skąd
    dabrowa gornicza
    Wiek
    44
    Postów
    1
    Auto
    bravo
    Rocznik
    2008
    Witam trosze z innej beczki instalacja e-gaz niemiecka woj slaskie ktos zna adres???


 

Podobne tematy

  1. Bravo 99" 1.6 16V jaka linka gazu
    Napisany przez hajdass na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 08-05-2017, 17:59
  2. Instalacja gazu - Fiat Bravo 1.4 12V 96r
    Napisany przez Krzysztofff na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2014, 09:05
  3. Fiat bravo 1.9 JTD potencjometr gazu
    Napisany przez Zychu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 27-07-2012, 16:06
  4. Linka gazu bravo 1.8
    Napisany przez Siwa84 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-08-2011, 14:20
  5. Fiat Bravo 1.9 TD Przerywa przy dodawaniu gazu ....
    Napisany przez Freeman na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-11-2009, 09:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl