Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000

    Pytanie odnoścnie klekotania w silniku po wymianie UPG

    Witam Panowie,

    Wczoraj mechanik wymienił mi UPG przyjechałem po samochód,odpalam i zonk jeden wielki klekot. Silnik pracował jak diesel i to taki wolnossący starej produkcji dosłownie i z tego co zauważyliśmy było słabe smarowanie lub nawet znikome na wałku ale jednak coś tam leciało z tej listwy smarującej. Powiedział, że prawdopodobnie coś się przy pchało jak składał silniki musi zdjąć górę głowicy żeby zobaczyć co jest nie tak jechałem ogólnie tym samochodem bo myśleliśmy, że szklanki sie zapowietrzyły bądź coś jest nie do smarowane ale tylko trochę ucichło po przejechaniu jakiś 2 km i czułem, że samochód nie przyśpiesza tak jak wcześniej co może być powodem ? . I moje pytanie brzmi czy miało prawo coś tam się zapchać ?

    PS: wymiana upg z częściami wyszła mnie 450 zł i oczywiście w tym planowanie więc chyba niedużo, fakt iż to po znajomościach, a u mnie w Legionowie chcieli praktycznie drugie tyle.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Czy rozrząd był ustawiany na blokadach , i co było jeszcze wymieniane oprócz UPG?
    Należało by sprawdzić ciśnienie w cylindrach .
    A czy mogło coś się zapchać ? Wątpię.
    Może coś z uszczelką pod pokrywe zaworów .

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Wszystkie uszczelki wymienił, a jak rozrząd był ustawiany to nie mam pojęcia ale odpalał od razu bez problemu wkręcał się też na obroty normalnie więc z rozrządem wszytko ok tylko ten dźwięk jakby coś chodziło na sucho i tak klekotało strasznie.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Spytam głupio może ale jak poziom oleju?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wygląda na padnięte hydrauliczne szklanki - tylko nie wiem jak wymiana UPG mogła je zabić?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Olej pod max na bagnecie. I jaką w ogóle role spełniają te szklanki ?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Szklanki służą do kasowania nadmiernego luzu zaworowego. Kiedy przestają spełniać swoją rolę silnik chodzi jak diesel w skutek za dużych luzów w zaworach, oczywiście jest też nierówna praca i może być spadek mocy. W bliźniaczo podobnym 1.2 ośmiozaworowym montowanym np. w Punto są podkładki regulacyjne, które w skutek zużywania się rozrządu wymienia się i tym samym ustawia luz zaworowy w normie. W naszych silnikach z racji większej liczby zaworów poszli w hydraulike aby luz sam się regulował, choć bywa, że szklanki padają szybciej niż wymagałby regulacji rozrząd z podkładkami

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok dzięki za wytłumaczenie Niedługo jade do mechanika zobaczyć co i jak... A musi mi to dziś ogarnąć bo jestem 100 km od domu, a jutro do pracy...

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Problem rozwiązany, któryś kanał był zapchany bo było za dużo sylikonu dane i było słabe smarowanie nie mogły się do smarować szklanki i klekotały. teraz wszystko ok silnik chodzi jak igła i czuć zdecydowanie więcej mocy więc jednak spadek mocy był spowodowany wykrzywieniem głowicy tak mechanik powiedział, że była dosyć mocno krzywa i musiał ja mocno splanować całe szczęście, że nie pękła...

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Czyli objaw padniętych szklanek - tylko, że nie padły a nie dostawały oleju, tak jakby padły

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To co Wy ten silnik silikonem zamiast oleju zalaliście?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    To co Wy ten silnik silikonem zamiast oleju zalaliście?
    No właśnie?

    Od kiedy przy wymianie UPG używa się silikonu do czegoś? czegokolwiek?!?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Chyba, że obudowę z wałkami skleili na silikon do głowicy, to jest dopuszczalne...

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Chyba, że obudowę z wałkami skleili na silikon do głowicy, to jest dopuszczalne...
    Gdzie co i jak? Sylikon to śmierdzi fuszerą albo domowymi sposobami.. Gdzieś kape to lekko mogę zrozumieć ale głowica i sylikon? Matko..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    200
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Podobno wszystkie uszczelki wymienił.
    Na silikon w tym silniku to ostatecznie miskę olejową można .


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pytanie o odmę w silniku 1.6 16v...
    Napisany przez jerry na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 09-03-2012, 21:53
  2. Komunikaty odnośnie świateł.
    Napisany przez Grześko na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-01-2012, 21:34
  3. Komunikat odnośnie świateł
    Napisany przez IRON na forum Stilo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 03-01-2012, 23:01
  4. Pytanie odnośnie przepływomierzu i wymiany
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-05-2011, 17:32
  5. Pytanie odnośnie układu wydechowego 1,3 jtd 90ps
    Napisany przez przemek1989 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-08-2010, 22:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

szklanki fiat siena 1 6

koszt wymiany upg

upg fiat siena

popychacze hydrauliczne punto 1.2 16v

upg w samochodzie

upg fiat brava

wymiana popychacza palio 1.6 forum

punto 1.2 popychacze

jaki koszt jest wymiany popychaczy fiat stilo

stuki popychaczy fiat 1 2 16v

popychacze hydrauliczne fiat stilo

popychacz hydrauliczny brava 1.2

popychacze hydrauliczne objawy brava

wymiana szklanek fiat

wymiana popychaczy brava 1.2

wymiana szklanek fiat bravo

hydropopychacze w fiae brawo

wymiana popychaczy stilo

upg brava

Fiat Punto 1.8 16V klekotanie

popychacze hydrauliczne fiat 1.2 16v

fiat marea klekotanie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl