Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 21
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2013
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    21
    Auto
    bravo
    Rocznik
    2001

    Pytanie o tuleje tylnej belki

    Witam.
    Mam takie kuriozalne pytanie ale dosc istotne dla mojego samochodu. A ja jestem mechanikiem amatorem samoukiem.
    Na przegladzie oznajmiono mi ze musze wymienic amory(juz kupilem) oraz silentblocki tylnego zawieszenia bo umarly. Kupilem takie cos Mocowanie belki zawieszenia IMPERGOM 27253 (Fiat) - Motointegrator.pl - sklep internetowy ale mam pytanie, eper mi tego nie pokazuje a wiem ze w tyle sa w sumie 4 poduszki/tuleje...... Zwal jak zwal...... Wiem ze te ktore kupilem sa do belki ale nie umiem znalesc tych drugich( od str.wahacza?). Jak to namiezyc? Czy ktos moze mi pomoc? Kolejne pytanie to takie ze: z przodu wymieniam wahacze na LemFordery, koncowki drazkow (moog), laczniki stabilizatorow (TRW), obsady stabilizatorowora (intergom)orazz pare innych pierdol.ale przy okazji okazalo sie ze musze wymienic lozyska uszczelniajace polosie od strony skrzyni jak rowniez te gumowe nakladki chroniace lozyska przed piaskiem,woda,etc........ Da sie kupic same gumy? Bo w sklepie powiedzieli mi 40zl za jedna guma??? Od strony kola. A w zestawie jest chyba 5 czesci, ja potzrebuje tylko gume, Jesli chodzi o uszczelniacze od str skrzyni to czy da sie kupic same lozyska czy musze kupic je z tym mocowaniem?

    Bravo 1.6 16v 2001r 103 kucyki. Poazdrawiam i oczekuje w napieciu.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    1. Ciekawe czy faktycznie chodzi o tuleje belki ,czy nie przypadkiem o łożyska wahaczy tylnych (to częściej siada) , a może diagnosta miał właśnie wahacze na myśli . Sprawdź to . Aby wymienić tuleje ,które kupiłeś trzeba zdemontować zbiornik i całą belkę.
    2.Kupujesz oddzielnie łożyska ,oddzielnie osłony ,osobno opaski zaciskowe. W większości jednak sprzedawane są osłony z opaskami .
    Nie rozumiem jakie mocowanie masz na myśli . To łożysko ,jest zamknięte wraz z uszczelniaczem w korpusie z cienkiej blachy i nabija się je delikatnie na półoś ,tak aby nie uszkodzić całego korpusu .

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2013
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    21
    Auto
    bravo
    Rocznik
    2001
    co do tych łożysk to dałem sobie rade po dłuższym ustalaniu dokladnie o co mi chodzi w inter carsie, a jesli chodzi o tylna belka to faktcznie trzyma sie ona na dwoch poduchach, kupilem zestaw naprawczy kompletny do tylnego wahacza wiec jak juz bedzie zrzucony to i jedno i drugie wymienie.
    Dzieki za pomoc.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 maj 2013
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    34
    Postów
    21
    Auto
    bravo
    Rocznik
    2001
    Jako ze jutro mechanik zabiera sie za zawieszenie z tylu bo na podjezdzie belki sam nie zrobie to w weekend podejme wyzwanie aktimela i sam wymienie przednie zawieszenie to zrobie z tego doswiadczenia foto story dzieki za linka

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Podepnę się bo wyjdę z siebie..

    Zrobili mi zbieżność - żeby samochód jechał prosto muszę nim delikatnie skręcić w prawo - minimalnie.
    Dzisiaj byłem na wymianie opon i powiedzieli mi że jak nie będzie lepiej to pewnie trzeba będzie wymienić tuleje z tyłu albo wyregulować.
    Koła z tyłu mają pozycję |---|
    ????????
    Dzwonie że nadal bez zmian to gość mi mówi że cudów mi nie zrobi i trzeba będzie wymienić tuleje żeby wszystko wróciło do normy bo twierdzi że regulacja i tak nic nie da.

    Nie chcę się dać naciągnąć. Wymieniłem drążki + końcówki..
    Czy uważacie że tu może kryć się problem? Czy po prostu chcą mnie orżnąć..
    Diagnosta nic na tyle nie stwierdził.
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 05-12-2014 o 16:35

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Podepnę się bo wyjdę z siebie..

    Zrobili mi zbieżność - żeby samochód jechał prosto muszę nim delikatnie skręcić w prawo - minimalnie.
    Dzisiaj byłem na wymianie opon i powiedzieli mi że jak nie będzie lepiej to pewnie trzeba będzie wymienić tuleje z tyłu albo wyregulować.
    Koła z tyłu mają pozycję |---|
    ????????
    Dzwonie że nadal bez zmian to gość mi mówi że cudów mi nie zrobi i trzeba będzie wymienić tuleje żeby wszystko wróciło do normy bo twierdzi że regulacja i tak nic nie da.

    Nie chcę się dać naciągnąć. Wymieniłem drążki + końcówki..
    Czy uważacie że tu może kryć się problem? Czy po prostu chcą mnie orżnąć..
    Diagnosta nic na tyle nie stwierdził.
    Tył jest NIEREGULOWANY ! Jeśli mechanik mówi , że próbował Ci poprawić zbieżność tyłu to chce Cię naciągnąć na kasę .Zbieżność ustawia się z przodu - względem tyłu , jeśli tylny wahacz jest walnięty to po ustawieniu zbieżności , będzie ściągać na stronę , a jeśli oba to kołysze dup...ą , podjedź na SKP i niech sprawdzą na szarpakach tył

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Nie chciał mi poprawić zbieżności z tyłu tylko z przodu

    Wymienił mi opony na zimowe i teraz jak jadę to tak jakby mi coś pukało po każdym obrocie koła a jak puszczę kierownicę to samochód zjeżdża na prawo.
    Jutro rano podjadę na szarpaki na tył.

    Tylko niepokoi mnie to pukanie bo na letnich nic takiego nie było - krzyż pański z tym zawieszeniem
    Sprawdziłem oponki - żadnych bąbli - felgi też wydają się proste - a nic przy wymianie mi nie powiedzieli że coś nie tak.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    sprawdź czy masz koła dokręcone. jak będzie luźne to też puka. najpierw rzadko a z czasem coraz bardziej.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Ja tak miałem na letnich. Już miałem dłubać zawieszenie, a okazało się, że jeden ciężarek się nie dobił i dzięki delikatnemu luzowi terkotał o felgę. Sprawdź to, bo to może być pierdoła.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Sprawdziłem domowo - za pasówka i zmiana koła - dobiega z prawej strony - taki sam stuk
    Tak jakbym złapał kapcia

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Byłem u diagnosty - tylna belka ok
    Tył zbieżność +2 przód 0

    Diagnosta mówił że to małą różnica..

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Zawieszenie przednie masz sprawne? Żadnych luzów? Bo inaczej nie ma sensu ustawiać zbieżności. Może te opony zimowe masz zjechane nierówno (jeździły na złej zbieżności) i teraz jak masz dobrze to ściąga.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Brak luzów dzisiaj mi sprawdzał na szarpakach - wszystko cacy
    Co do opon to całkiem możliwe.. Jeżeli by tak było to na śmietnik czy z czasem powinny się dotrzeć?
    Ewentualnie może jakieś koło jest źle wyważone?
    Tył zbieżność +2 przód 0 - duża różnica?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    830
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Zamień koła stronami. Jak ciągnięcie przejdzie albo przeniesie się na drugą stronę to masz winowajcę.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pytanie o tuleje tylniej belki.
    Napisany przez sting na forum Stilo
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 02-11-2015, 20:39
  2. Wymiana poduszki tylnej belki
    Napisany przez bob96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 18-08-2012, 18:07
  3. PANDA VAN tuleje tylnej belki... problem
    Napisany przez michalkce na forum Panda
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 11-07-2012, 23:10
  4. Tuleje belki tylnej
    Napisany przez ryzo1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2011, 12:14
  5. [zawieszenie] tuleje tylnej belki
    Napisany przez ahamay na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-02-2010, 14:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

tuleje tylnej belki fiat marea

tuleja belki marea

fiat brava poduszki tylnej belki

Tuleje belki tylnej bravo

jak wprasowac tuleje belki marea

tuleja tylnej belki fiat brava

poduszki belki marea

marea gumy belki

brava tuleja belki

fiat bravo tuleja belki

belka fiat marea

czy wymienia sieluleje w belce fiat panda

tylna belka brava

fiat marea weekend poduszki tylnej belki

poduszka belki marea

tuleje tyl brava

wymiana tuleji tylnej belki brava

fiat brawo kolysze

jak wprasowac tuleje belki brava

wymiana tulejek belki fiat marea

jak sprawdzic tuleje tylniej belki fiat

tuleja belki tylnej brava

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl