Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 35
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    egon. moze inaczej, pomyśl w jaki inny sposób ecu moze sprawdzic ze egr działa, na zaworze egr niema, żadnego stycznika. (w renaultach jest elektryczny egr i tam jest, w edc16 chyba tez)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Czyli wyszło na moje, chodziło mi o to, ze mozna powiedziec, ze to działanie EGR jest troche zalezne od przepływki, ale nie odwrotnie, przepływka bedzie dzialac dobrze bez wzgl. czy EGR dziala dobrze, ale juz EGR bez przepływki nie zadziala dobrze. Tak to rozumiem.
    dzieki za te wypowiedzi, bo troche sie nowych rzeczy dowiedzialem

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    W EDC15 tez jest, ale w CF3, ja takowy mam w Lybrze MES pokazuje normalnie otwarcie zaworu w %
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    fajana dyskusja.
    jesli dobzre rozumiem twój tok myslenia to tak. egr bez przeplywki nie działa.
    ale powiedzmy egr puszcza troche spalin, bo jest podparty, przez to zasysa mniej powietrza.
    przepływomierz pokazuje mniej niz jest to zalożone.
    dla sterownika to informacja, ze przepływomierz nie działa dobrze i bardzo czesto wymienia sie przepływomierz, pozniej okazuje sie ze błąd powraca.
    dlatego, jesli mam jtd z błedem pzrepływomierza to zawsze zaslepiam do testów, aby porównac sobie do wartosci wzorcowych.

    Teraz myśle ze mnie rozumiesz o co mi chodzi

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    podsumowując:
    egr nie domkniety: zbyt mała masa powietrza, mnijsza moc i błąd pzrepływki.
    egr cały czas zamkniety, błąd przepływomierza, lekkie zachwianie mocy przy 2700obr, normalna moc i spalanie

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    No własnie nie jarze, jak przepływka "wie", ze EGR niedomaga, jak przeplywka jest zaraz za filtrem powietrza, czyli przed EGRem, czyli mierzy przepływ przed EGRem, wiec skąd "wie" ze EGR przepuszcza spaliny. Tego nie pojmuje.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #20
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    No własnie nie jarze, jak przepływka "wie", ze EGR niedomaga, jak przeplywka jest zaraz za filtrem powietrza, czyli przed EGRem, czyli mierzy przepływ przed EGRem, wiec skąd "wie" ze EGR przepuszcza spaliny. Tego nie pojmuje.
    Pozwolę się włączyć w dyskusję, bo ciekawie się zrobiło
    Ja rozumiem to tak, że ECU na podstawie obrotów i podciśnienia spodziewa się jakieś masy powietrza, jeśli wie, że EGR powinien być zamknięty a z przepływki wynika zbyt mała masa powietrza, może to wnioskować, że EGR przepuszcza spaliny. Czy o to chodzi?

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    No własnie nie, bo ECU mysli ze EGR jest zamkniety, a nie jest i wtedy sa jaja.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #22
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    No własnie nie, bo ECU mysli ze EGR jest zamkniety, a nie jest i wtedy sa jaja.
    Właśnie o to mi chodziło - taka sytuacja implikuje albo niedomykający się EGR, albo uszkodzony przepływomierz - bo pokazuje za małą masę powietrza. Wiedząc jaka powinna być z zamkniętym EGR można łatwo sprawdzić kto jest winny. Wydaje się to mieć sens.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    moze nie jest to takie łatwe, ale staram sie to wytłumaczyc.
    postram sie obrazowo.
    odkuracz będzie silnikiem spalinowym (bo wciaga powietrze)
    umówny sie ze pzrepywka jest na końcówce doodkurzania.
    a egr to taka klapka na rekojesci do pusczania lewego powietrza jak końcówka za mocno sie przyssie (taki kanał bocznikowy jak egr)
    wiec jak otworzymy ta klapke na rekojesci lub zrobimy dziure w wezu to jaki bedzie przepływ na końcówce ssania?? przy założeniu ze odkurzacz pracuje cały czas na tych samych obr.
    poprostu im wieksza dziura w węzu (otwarcie egr) tym niejsze ssanie na końcówce.

    Teraz jakbysmy umiescili przeplywke na końcu węza i zrobili dziure w węzu to przepływ zmaleje.

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Nie ma co ale elegancko to wytłumaczyłeś nawet w podstawówce by zrozumieli.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    dzięki, dałem to przeczytac zonie i tez twierdzi ze zrozumiała, to chyba nie jest zle, jest pewna różnica, bo silnik doladowany pompuje, ale zasada zostaje ta sama

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    No faktycznie teraz zrozumiałem o co kaman napisane profesjonalnie
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2014
    Skąd
    zg
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    brava 1,9 JTD
    Rocznik
    2000
    witajcie zauwazylem ze po odpieciu przeplywomierza auto lepiej ciagnie. Powiedzcie mi czy mozna tak jezdzic czy jest to szkodliwe dla auta ?? brava 1,9 JTD

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    cristian_88 mozna tak jezdzic, ale pojęcia nie mam jak długo
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2014
    Skąd
    zg
    Wiek
    32
    Postów
    14
    Auto
    brava 1,9 JTD
    Rocznik
    2000
    a jakie mogą byc negatywne skutki tego?

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2015
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    27
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Stilo Kombi 1.9 JTD 115 KM
    Rocznik
    06.2003
    Moja przepływka na jalowym wskazuje wartość 12. Po dodaniu gazu, max 25. Najdziwniejsze jest to, że auto nie wywaliło żadnego błędu, a mocy mam zero, pedał w podłogę i tylko czarna chmura za mną. Jest sens coś czyścić, czy od razu wymiana?

    Zastanawia mnie tylko to, czy sama zepsuta przepływka może powodować fakt, że olej dostaje się do dolotu...


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. kontrolka wtrysku a przeplywomierz w 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 17-12-2012, 21:52
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-08-2011, 13:06
  3. Przeplywomierz do jtd
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-05-2011, 16:55
  4. PYTANIE O ZAKUP FIATA STILO 1.9JTD
    Napisany przez marek1002 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-02-2011, 18:51
  5. [osprzęt silnika] nieszczesny przeplywomierz!!!!!!!MAREA 2.4
    Napisany przez wacoreq83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-12-2009, 13:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brawa 1 9 jtd przepustnica powietrza

fiat bravo czy to przeplywomierz

przeplywomierz ma za male wartosc

blad malo powietrza jtd

przeplywomierz bravo 1.9 jtd

fiat marea weekend przeplywomierz

czu masy powietrza fiat 1.9jtd

forum fiat brava 1.9 jtd klub polska

przeplywomierz od jtd do td

fiat brava 1.9 jtd przeplywomierz powietrza

przeplywomierz jtd 115 zaniza

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl