Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2013
    Skąd
    Zawoja
    Wiek
    24
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1997

    Pytanie o Olej do specjalistów :)

    Witam, wszystkich forumowiczów i mam pytanie odnośnie doboru oleju do silnika do mojego Bravo 1.4 12V
    A mianowicie auto kupiłem 2 tygodnie temu z pękniętą głowicą w tym czasie zakupiliśmy inną głowice (gołą używke jedyne co w niej było to zawory)
    głowicę wymyliśmy, założyliśmy nowe koniki, nowe uszczelniacze zaworów, zawory doszlifowane, nowy wałek rozrządu, wszystkie uszczelki nowe, magistrala olejowa przeczyszczona czyli praktycznie zawartość głowicy cała nowa) auto ma nową zębatkę od wałka rozrządu, nowy pasek od rozrządu i nowy pasek od alternatora. poprzedni właściciel miał wlany MINERALNY z castrola!!! a z tego co mi wiadomo to nie wolno mineralnego lać... Mineralny był wlewany w serwisie za czasów poprzedniego właściciela i w sumie to niedawno było bo ma barwę złotą na bagnecie. Bravo ma przejechane 225 tyś km. Proszę o radę w sprawie oleju i z góry wielkie dzięki



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Ten silnik lubi dobry olej więc polecają motul albo valvoline 10w40 (półsyntetyk).

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jak markshall prawi - jakiś dobry 10W40 np. Valvoline, Motul, może być też i Elf albo Milers..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    30
    Postów
    1,140
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    OD siebie dodam jeszcze Shell Helix no i Liqui Moly
    Takze masz do koloru do wyboru. Tobie pozostaje na co sie stac.
    Postaw sie na miejscu jakby to byl nowy silnik - co bys zalal??

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    36
    Postów
    162
    Auto
    Bravo II - 1.9 16V M-jet
    Rocznik
    2008
    Ja tam bym zalał 5w40 po takim odświeżaniu.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    skoro góra silnika była robiona to bym lał 5w40 valvoline, motula ,liquida lub elfa.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2013
    Skąd
    Zawoja
    Wiek
    24
    Postów
    3
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1997
    Nom lubi olej bo to on głownie problemy sprawia w tym silniku dlatego pytam Czyli w sumie wychodzi na to ze czy syntetyk czy pół syntetyk to już obojętność? tylko musi być dobrej marki. Stać to w tym przypadku mnie na każdy olej ale pytam bo są marki w których płaci się za nazwe firmy a nie jakość oleju...

  9. #8
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    w liqui moly płacisz za jakosc nie za marke polecam z dodatkiem MOS2 olej ma kolor grafitowy
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    25
    Postów
    56
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v + LPG
    Rocznik
    1997
    Mogę Ci polecić MOTUL - jedna z najlepszych firm produkujących oleje silnikowe. Kolega korzysta i jest zadowolony.
    A osobiście jeżdżę na Mobil 1.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2013
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    33
    Postów
    43
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Tak Motul jest dobry ale kup ori motula w Polsce to jest najczęściej podrabiany olej.
    CZARNY DIABEŁ [color=#FF0000]2.0 M-JET SPORT [/color] [color=#FF0000]213,9 KM[/color] [color=#FF4000]POWERED BY DYNO.PL[/color]

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    A ja napiszę tak - przyszła moda na wiarę w to, że olej czyni cuda. Jakoś na zachodzie ludzie jeżdżą na wszelkich możliwych olejach i silniki nie rozpadają się po 150 tysiącach km. U nas panuje święte przekonanie, że jeśli do silnika mającego 150 czy 200 tyś jakiś konkretny olej to nagle ten silnik się zregeneruje i nagle niczym u kota będzie do dyspozycji co najmniej 8 kolejnych żyć. W dodatku żeby być na czasie i trzymać się mody trzeba lać olej który musi być zamawiany - te popularne są przecież najczęściej podrabiane. Zupełnie jakbyśmy żyli za czasów głębokiej komuny gdy każdy produkt z zachodu pochodził z przemytu i pytać o jego źródło nie wypadało. Niemal każdy większy producent środków smarnych udostępnia listę oficjalnych dystrybutorów. To pozwala bez większych problemów zweryfikować czy w okolicy jest placówka sprzedaży oferująca interesujący nasz produkt i czy ten w ten produkt owa placówka zaopatruje się bezpośrednio u producenta czy nie.
    Podsumowując: nie dajmy się zwariować kupując olej silnikowy. Owszem, olej ze sklepu wysyłkowego tańszy o 45% w stosunku do ceny rynkowej to zapewne przekręt ale już np olej kupiony w dużej hurtowni motoryzacyjnej będącej oficjalnym dilerem to znikome ryzyko.


    A teraz do rzeczy. Silnik po remoncie. Dotrzeć na tym co zaleca producent. Jeśli auto będzie normalnie użytkowane to lać to co zaleca producent. I bardziej niż konkretnej marki oleju pilnować jego stanu i częstych wymiań.
    Prawda jest taka, że mało kto zagląda pod maskę co 500-600km a w starym aucie wypada bo zależnie od sposobu użytkowania zużycie oleju w zdrowym silniku bywa większe niż się wydaje. Zadziwiająco często fakt, że w silniku mamy błoto to efekt ciężkiej pracy poprzedniego właściciela który stanu oleju i jego wymian nie usiłował.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    olej czyni cuda - jak sie leje non stop ten sam i dobry olej

    a nie tak jak niektórzy włąsnie myslą że jeździli na lotosie 2lata i zaczął znikać to przesiądą sie na castrola edge i nie bedzie go ubywało
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  14. #13
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    30
    Postów
    1,140
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Niema czegos takiego jak "moj silnik oleju nie bierze"
    Co do podrabiania - niewiem jak to jest - ale chyba szybciej mozna podrobic olej jak sie kupuje w beczkach..A tak ogolnie - to jest polska - tutaj wszystko mozliwe.
    Olej wybierzesz jaki chcesz - ale jedno co powiedzieli inni - jesli ci ubywal olej dosc wyraznie to nie pakuj w drozsze - bo to juz nic nie pomoze - Choc nikt nie mowil ze kup lepszy to nie bedzie ubywalo - co by poprzedni koledzy mieli jakby ochote wytyknac nam


 

Podobne tematy

  1. Pytanie o olej do silnika.
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-03-2013, 12:00
  2. olej do GP
    Napisany przez kazik51005 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-01-2013, 22:42
  3. Olej
    Napisany przez kamil00512 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-11-2011, 20:28
  4. Co to za olej?
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-05-2010, 11:54
  5. pytanie o olej
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 01-05-2009, 20:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

specjalisci o oleju motul

podrabiane oleje silnikowe

fiat brava 1.4 12v liqui moly

http://www.iparts.pl