Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 94
  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    wiesz, u mnie jest instalacja LPG. wyczytalem na kilku forach, ze w takim przypadku sonda lambda dostaje zdrowo w kosc. rozmawialem z dwoma mechanikami, ktorzy pod uwage biora przede wszystkim sonde lambda i przestawiony rozrzad. bledu sondy na dwoch programach diagnostycznych nie stwierdzono, wiec albo jest ok, albo jest tak jak napisales:
    Dopuszczam taką myśl, że gdyby sonda była uszkodzona ale tak że dawałaby sygnał mieszczący się w widełkach producenta natomiast zupełnie nieadekwatny do rzeczywistości to mogłoby zawyżać spalanie..
    ja korzystajac dzisiaj z wolnego czasu, przeprowadze autoadaptacje przez odlaczenie klemy. moze cos sie zmieni. znalazlem w necie cos takiego na temat autoadaptacji w Sienach i Palio:
    Chciałbym wyjaśnić wszystkim, którzy nie wiedza, ze mamy w Sienach/Palio trzy rodzaje pamięci:
    ROM w którym wiadomo na stale zapisano program,
    RAM do którego na bieżąco zapisywane są parametry z autoadaptacji i wreszcie
    EEPROM, do którego zapisywane są wszystkie błędy z systemu wtryskowego.

    Pamięć RAM kasowana jest po odłączeniu akumulatora (logiczne) i tu można sobie pomoc, jeżeli komuś komputer głupoty w ramach autoadaptacji pozapisywał. Jakiekolwiek błędy (prawdziwe lub nie) zapisywane są w EEPROMIE i odłączanie akumulatora nic tu nie daje, pamięć tę kasuje się testerem w ASO.

    Autoadaptacja to podstawowa zasada pracy komputerów w samochodach. Zbierają dane z wielu czujników, które są zamontowane w aucie i na podstawie tych danych oraz programu, który zawarty jest w ROM-ie sterują silnikiem czyli nic innego jak dawkują paliwko do wtryskiwaczy. Wspomniane parametry zmieniają się wielokrotnie w każdej sekundzie, informują komputer czy kierowca jedzie 70 na piątce, czy nagle zredukował przy 100km/h na trójkę i wcisnął gaz do dechy, czy temperatura tego albo tamtego zmieniła się, jakie odczyty daje sonda lambda itd. itp. Komputer na podstawie tego wszystkiego wybiera jedna z ogromnej ilości map wtrysku, którą ma w ROMie i pracuje w danej chwili na konkretnej. To jest właśnie (w uproszczeniu) autoadaptacja. Generalnie zasada jest taka, ze jeśli kierowca przez jakiś dłuższy czas jeździ dynamicznie to wybierane są takie mapy wtrysku, które gwarantują dynamiczna jazdę. Wielu z nas sprawdziło u siebie, ze inaczej jedzie auto, które pogoniliśmy na maksa parę kilometrów, a inaczej, kiedy jadąc jak emeryt nagle próbujemy pościgać się z kimś. Potrzebny jest po prostu czas na zmianę map na inne. Jeżeli teraz komputer zapisze sobie w RAMie, ze ma korzystać z takich a takich map, ze inne parametry są takie, a nie inne, to czasem te kombinacje zapisane w RAMie są zabójcze dla nas. Silnik gaśnie, nie chodzi tak jak trzeba itp. I właśnie wtedy pomaga reset kompa, czyli skasowanie zawartości RAMu. Komputer po uruchomieniu silnika sięga do pamięci RAM, nic tam nie znajduje, automatycznie wchodzi w tryb nazwijmy go awaryjnym i zaczyna uczyć się na nowo kierowcy i samochodu. Po jakimś czasie ma już komplet danych w pamięci RAM i z nich korzysta.
    A do pamięci EEPROM zapisywane są błędy, jakie komputer spotka w naszym aucie. Z tym, ze jeśli zapisze, ze np. sonda lambda daje złe odczyty to ją odłączy i nawet jeśli ona faktycznie działa to i tak z niej już nie korzysta. Takich przykładów można mnożyć, ale jeśli pojawiły się błędy w systemie wtrysku to tylko podłączenie do testera w ASO umożliwia wykasowanie tych błędów.
    Po uruchomieniu silnika autoadaptacja zaczyna się na nowo, ale pamięci RAM i EEPROM są już czyste.
    czy podobnie jest w Bravo rocznik 1996? bo slyszalem na ten temat rozne opinie:

    Cytat Napisał waho.
    W 1.6 nie istnieje coś takiego jak reset kompa, wgrywa się po prostu czyste mapy wtrysków, o ile wersja sterownika na to pozwala. Inaczej to się nazywa również kasowanie pamięci autoadaptacji.
    a wiec jesli to mozliwe i jesli to dziala, to prosze o krotki opis jak prawidlowo przeprowadzic autoadaptacje. wiem, ze odlaczam kleme - ktora? na jak dlugo? zwieramy klemy na moment? przekrecamy kluczyk w celu calkowitego rozladowania kondensatorow? dzieki z gory



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch
    wiesz, u mnie jest instalacja LPG. wyczytalem na kilku forach, ze w takim przypadku sonda lambda dostaje zdrowo w kosc
    Podobno chociaż to chyba zależy od instalacji (jej generacji konkretnie). Mało osób w ogóle wie, że lambde teoretycznie co jakiś tam przebieg się wymienia! Nikt o tym nie mówi a producenci jednak zalecają..

    ja korzystajac dzisiaj z wolnego czasu, przeprowadze autoadaptacje przez odlaczenie klemy. moze cos sie zmieni.
    Nie mam praktycznej wiedzy z konkretnie tego ecu ale generalnie w większości przypadków dane autoadaptacyjne są przechowywane w pamięci ulotnej więc powinno się udać.. Będąc u mechanika na kompie widziałem że jest opcja "Adaptacja sony lambda".. Być może polega to tylko na wyzerowaniu danych tak samo jak by zdjąć klemy a być może jest to nadpisywanie innej mapy ew. jakaś procedura uczenia się - tego nie wiem.

    czy podobnie jest w Bravo rocznik 1996? bo slyszalem na ten temat rozne opinie
    Nie poznawałem konkretnie tych ECU stąd mój wywód będzie opierał się na ecu o których czytałem i oglądałem dokumentacje. W tym tekście co zacytowałeś o sienach/palio jest wiele prawdy ale nie tylko. w eepromie czyli pamięci nieulotnej ale przeprogramowywalnej są też zapisane mapy wtrysku i inne dane konfiguracyjne.. Mapy wgrywane na etapie produkcji.. W pamięci ulotnej są tylko mapy korygujące.. Te ostatnie są na bierząco korygowane i korygują one mapy zapisane w eepromie. Z resztą mało istotne gdzie dana mapa się znajduje. Odłączyć aku możesz nic się nie stanie.. Odłącz na ok 20-30min tak naprawdę obojętnie którą klemę.. Możesz potem dotknąć jej 2giej.. Chodzi o wyzerowanie ładunków na ew. kondensatorach w ECU.. Podłącz, odpal i poczekaj aż się nagrzeje.. Taka jest zasada odnawiania danych/map korygujących..

    Tak naprawdę mało jest specjalistów od komputerów fiatów albo ciężko ich znaleźć..

  4. #48
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt
    Cytat Napisał boch
    wiesz, u mnie jest instalacja LPG. wyczytalem na kilku forach, ze w takim przypadku sonda lambda dostaje zdrowo w kosc
    Podobno chociaż to chyba zależy od instalacji (jej generacji konkretnie). Mało osób w ogóle wie, że lambde teoretycznie co jakiś tam przebieg się wymienia! Nikt o tym nie mówi a producenci jednak zalecają..
    niektorzy zalecaja kupno oryginalnej, uzywanej sondy, niz taniego, nowego zamiennika. i badz tu madry Twoja sonda Getz'a, to dedykowana czy uniwersalna sonda?

  5. #49
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja kupowałem sondę od użytkownika "Byzik" na allegro, była to sonda hmm.. Uniwersalna dedykowana do fiatów.. Wtyczkę musiałem lutować starą.. Widzę, że gość ma teraz sondy do fiata firmy Bosh.. Ze zdjęć identyczna z tą co ja zamawiałem - nawet taką samą złączkę ma chyba że fotka jest po prostu zła..

  6. #50
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    aktualnie 4-przewodowej Bosch'a do mojej wersji silnikowej uzytkownik Byzik nie ma. jest jeszcze kwestia jakosci zamiennikow f-my Bosch. ponoc maja niezbyt ciekawa renome. mechanicy jak mi ogladali swiece, stwierdzili zebym przewody zmienil na inne np. Sentech. ponoc Bosch'a kiepsko siedza na swiecach. potwierdzil to jeden z uzytkownikow naszego forum. moze przez nie czasami szarpac silnikiem. ciekawe jak z jakoscia sondy? znalazlem do mojego Bravo u innego sprzedawcy na allegro:

    http://allegro.pl/sonda-lambda-fiat-...398914804.html

    cena w miare przyjazna

    i wracajac do glownego watku tematu. czy w Bravo 1.6 16V rocznik 96 termostat byl rozbieralny czy nie? moze sie uda zaoszczedzic pare zlotych

    [ Dodano: 2011-01-28, 16:27 ]
    probowalem wlasnie przeprowadzic autoadaptcje. po podlaczeniu klem i pierwszym rozruchu silnik odpalil i zgasl - nigdy mu sie to wczesniej nie zdarzylo. za drugim razem odpalil juz bez problemu.. niestety, wskazowka dochodzi do 2 kresek przed polowa i koniec. ani mm wyzej. jak sprawdzic czy termostat dziala poprawnie bez jego wyjmowania?

  7. #51
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Firma Bosch cieszy się dobrą opinią. Jako jedna z kilku tylko firm jest potentatem jeżeli chodzi o produkcję sond lambda.. Brałbym śmiało i nie wybrzydzał Termostat to nie mam pojęcia tak naprawdę to chyba musisz obcykać u siebie czy można ten termostat rozebrać i czy są dostępne do niego wkłady.. Jeżeli termostat otwiera nie w tej temperaturze co powinien to będzie to ciężko sprawdzić.. Jeżeli byłby otwarty cały czas to odpalasz zimny silnik i co chwile macasz przewody od chłodnicy i samą chłodnicę - jeżeli robią się ciepłe przed osiągnięciem przez silnik 90'C znaczy się że termostat jest do wymiany. Trzeba by też obcykać co to za czujnik temperatury i zmierzyć czy w danej temp daje odpowiedni sygnał..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #52
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    czy jak sie termostat zawiesi w pozycji otwartej, to jest szansa, ze sie w koncu odblokuje, czy tez trzeba ingerowac sila lub rozgladac sie za nowym? wklady do termostatu dostepne sa. pozostaje jedynie sprawdzenie czy budowa mojego termostatu pozwala na oszczednosci
    pytanie - czy wymiana nagrzewnicy mogla miec jakis wplyw na dzialanie ukladu chlodzenia? kumplowi, ktory nagrzewnice wymienial, wiatrak sie zalaczyl. czyli niby wszystko bylo ok. niestety, teraz juz zalaczyc sie nie chce... jakie sa objawy zapowietrzonego ukladu?
    dzwonilem do mechanika. przedstawilem swoj problem - czyli nagrzewanie sie auta tylko do 2 kresek ponizej polowy - stwierdzil, ze wszystko w normie ssanie wylacza sie ponoc juz przy wskazniku na pierwszej kresce. wtedy obroty spadaja z 1200 na 800÷850 obrotow. i tak u mnie jest. a wiec na ssaniu nie jezdze, jedynie pozostaje kwestia niedogrzanego silnika, a to w dluzszej perspektywie nie jest dobra okolicznosc. jestem ciekaw ile te dwie kreski przed polowa daja temperatury... FiatECUScanner odczytuje temperature silnika?

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2011
    Skąd
    GLIWICE
    Postów
    1
    Auto
    Marea 1.6 16V

    temperatura

    mam taką sytuację u mnie, silnik 1.6 + gaz
    Od niedawna samochód pokazuje mi temperaturę lekko poniżej połowy, nagrzewa się długo, nawet do 25-30 min przy temp 0
    czasami wskazówka temperatury lata sobie w różne strony, czasami pokazuje maksymalną temperaturę.
    Co najgorsze pomimo iż wskazówka pokazuje 90 stopni to powietrze lecące z układu jest lekko ciepłe.
    Jak myślicie termostat czy może jedynie czujnik temperatury?

  10. #54
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    gros1k, u Ciebie ewidentnie wygląda na czujnik temp chociaż jeżeli tak długo się rozgrzewa to sprawdz jak pisałem wcześniej czy nie masz też padniętego termostatu.
    boch, jeżeli termostat się wiesza należy go niestety wymienić..
    [quote]czy wymiana nagrzewnicy mogla miec jakis wplyw na dzialanie ukladu chlodzenia?[/qute]
    No kolosalne - toć to jeden układ Zapowietrzony układ generalnie raczej by spowodował zawyżanie temperatury niż jej zaniżanie.. Jak sprawdzić.. hmm.. Jeżeli ogrzewanie działa dobrze, jeżeli nie ma powietrza w rurach, jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym widać ruch płynu jak jest włączony zarówno duży jak i mały obieg to można właściwie przyjąć że jest odpowietrzony.. Ew. spróbować jeszcze odpowietrzyć..
    Ssanie wyłącza się nawet chyba wcześniej niż widać wzrost temperatury na wskazówce. Mi też się wydaje że 2 kreseczki poniżej połowy to nie jest jakaś okoliczność do wielkich zmartwień.. Przy pmocy FES'a chyba można obcykać odczyty czujników temperatury - chyba bo do mojego silnika nie da się dobić FES'em i nie widziałem
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #55
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt
    czy wymiana nagrzewnicy mogla miec jakis wplyw na dzialanie ukladu chlodzenia?
    No kolosalne - toć to jeden układ Zapowietrzony układ generalnie raczej by spowodował zawyżanie temperatury niż jej zaniżanie.. Jak sprawdzić.. hmm.. Jeżeli ogrzewanie działa dobrze, jeżeli nie ma powietrza w rurach, jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym widać ruch płynu jak jest włączony zarówno duży jak i mały obieg to można właściwie przyjąć że jest odpowietrzony.. Ew. spróbować jeszcze odpowietrzyć..
    pytanie bylo raczej z gatunku pytan retorycznych ja wiem, ze to ten sam uklad, ale przeciez podczas wymiany nagrzewnicy nie ma potrzeby grzebania przy termostacie bralem pod uwage zapowietrzenie ukladu, ale tak jak napisales ruch w zbiorniczku jest.
    no wlasnie, czy maly obieg obejmuje tez zbiorniczek wyrownawczy? pytam dla pewnosci, bo odpowiedz jest juz w tym co napisal kolega byrrt. oba wezyki wpiete w zbiorniczek byly cieple przed nagrzaniem sie silnika - tak powinno byc?
    pomacalem oczywiscie przewody chlodnicy, bo do samej chlodnicy nie mam za bardzo dojscia - zwlaszcza w niedziele ten dolny wchodzacy w chlodnice byl cieply przed nagrzaniem sie auta. czyzby jednak non stop otwarty termostat?

  12. #56
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Zbiorniczek wyrównawczy zawsze jest w obiegu no bo jak inaczej Jeżeli się nie mylę to doprowadzający wąż to ten u góry chłodnicy (łączący ją samą z termostatem) i to po nim będziesz czuł czy otworzył się termostat czy nie.. Dolny przewód trochę grzać się może bo od tej strony nie jest on w ogóle odcinany.. Ważne żeby nie grzała się chłodnica - to momentalnie czuć jak się otwiera termostat.. Chwila i jest gorąca..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #57
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ukladu chlodzenia jeszcze nie rozgryzlem. teraz jest okazja wlasnie sie przypatruje rysunkowi ukladu chlodzenia na FIAT ePER. wynika z niego i z tego co piszesz, ze:

    1. przewod gorny powinien przed nagrzaniem sie silnika byc zimny - i u mnie zimny jest.
    2. przewod dolny (z ktorego idzie odejscie na zbiorniczek) wchodzi rowniez do chlodnicy i moze byc on przed nagrzaniem silnika cieply - i u mnie wlasnie taka sytuacja jest.

    wynika z tego, ze termostat przy zimnym silniku jest jednak zamkniety. pozostaje zatem sprawdzic czy po dojsciu wskazowki do tych magicznych dwoch kresek przed polowa, termostat wlacza duzy obieg. a co jesli nie? chcialbym zeby silnik pracowal w optymalnych warunkach - czyli wskaznik na polowie skali. zaczynam podejrzewac jeden z czujnikow na termostacie

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2011
    Skąd
    Szczecinek
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 16v 103km
    Witam
    Mam podobny problem co BOCH,
    Moje BRAVO 1.6 16v 103 KM . Spala mi 16l/100km w trybie miejskim i 11litrów na trasie PB. Sprawdziłem już na komputerze i nie wykazało błędów na sondzie lambda. Ale pisze w tym temacie ponieważ pokazuje mi ze temperatura silnika jest strasznie niska cały czas w granicach 2-3kreski od dołu zakresu wskażnika. To chyba jest troche za nisko... Czy napewno niedogrzanie silnika nie ma aż takiego wpływu na spalanie??
    Silnik chodzi równo ssanie się wyłącza tak jak powinno. nie odczułem też zbytniego spadku mocy silnika....
    Cewki chyba powinny wykazać błędy jak byłem na komputerze... Może jakieś pomysły??

  15. #59
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    holykowal, u mnie padnieta cewka wyskoczyla na kompie. ale padnieta cewke bys wyczul w czasie codziennego uzytkowania - przerywanie podczas dodawaniu gazu, kangurzenie, obfite dymienie z wydechu. a sprawdziles przy okazji diagnostyki komputerowej temperature silnika porownujac z temperatura na budziku?

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2011
    Skąd
    Szczecinek
    Postów
    5
    Auto
    Bravo 1.6 16v 103km
    No własnie nie sprawdziłem . Ale z tego co wyczytałem to niedogrzanie silnika zwiększyło by trochę spalanie ale nie aż tak drastycznie . Wydaje i się ze teraz moje auto pali maksymalnie prawie 2 razy więcej niż zwykle. Dodam ze wysokie dopiero w tym roku sie pojawiło w zeszłą zimę spalał o wiele mniej, a jeździłem mniej ekonomicznie niz teraz.


 
Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. Pytanie o transmiter USB
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 26-10-2011, 08:52
  3. Znów pytanie o rozrząd
    Napisany przez CloNu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2009, 14:15
  4. Siena pytanie
    Napisany przez michas na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-11-2008, 11:42
  5. banalne pytanie :):):)
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2008, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czas nagrzewania silnika

fiat bravo 1.2 16v gdzie sie znajduje nagrzewnica

opornica) wentylatora fiat bravo

czas nagrzania silnika

po jakim czasie nagrzewa sie silnik

nagrzaniej fiat brava

fiat brava nagrzewnicaile nagrzewa sie silniktermostat fiat marea 1 6 16vpo jakim czasie silnik nagrzewa sieauto ile powinno sie nagrzewacmarea jak szybko nagrzewa sie silnikdo jakiej temperatury powinien nagrzewac sie silnik samochoduwymiana rezystora fiat bravasiena dlugo sie nagrzewafiat bravo powoli sie nagrzewa
http://www.iparts.pl