Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 94
  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    czy po przejechaniu 30 km (trasa) powinienem miec wskaznik temp. na polowie skali? u mnie zatrzymuje sie 2 kreskach przed polowa i koniec. czy to normalne?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Masz widać inny licznik bo na moim (po FL) 2 kreseczki przed połową to 1/4 Generalnie ta główna kreseczka - środek to zdaje się ok 90'C i tak mniej więcej powinien rozgrzewać się silnik.. U mnie równiutko stoi po środku, po środku albo milimetr niżej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    zegary mam takie jak na tej aukcji:

    http://allegro.pl/licznik-zegary-fia...415910763.html

    i wydaje mi sie, ze u mnie tez powinna stanac na polowie. czy w takim ukladzie, silnik mam niedogrzany i auto moze spalac wiecej?

  5. #34
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    tak powinna stać jak wryta, albo uszkodzony termostat albo czujnik

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kurdę no nie sądzę żeby mógł więcej spalać.. Z tego co piszesz masz prawie połowę więc auto już od dawna nie jedzie na ssaniu..
    Na Twoim miejscu chyba specjalnie bym nic z tym nie robił.. A pomijając wszystko może to tylko błąd odczytu..
    ps. ja mam taki licznik - podobny ale skala "mniej kreskowa"

  7. #36
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ta grubsza kreska na skali to dokładnie 90C. Wiec po nagrzaniu powinno auto tyle trzymać.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #37
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a jak nie trzyma, a wlasciwie nie dochodzi, to co? przyczyne juz wlasciwie mozna zdiagnozowac - termostat, ewentualnie czujnik temp. tak jak pisal lukq. a wlasnie, ktory to czujnik dokladnie? czujnik temp. silnika? no i jak takie niedogrzanie przenosi sie na zachowanie auta?

  9. #38
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Najszybcie będzie to uszkodzony termostat. Co do czujnika to nie pamiętam, gdzie był w 1.6, bo na chłodnicy go nie ma (bynajmniej w tej wersji którą widziałem).

    A co do objawów, jazda z niedogrzanym silnikiem to tylko zwiększone spalanie, objawy osadzania się skondensowanej pary wodnej pod korkiem oleju (akurat 1.6 ma taki układ, że wlew wychodzi z silnika - coś na wzór lejka i to się szybko wychładza przez co jeszcze szybciej o taki efekt). Podobny efekt może być gdy jeździsz na krótkich trasach i silnik nie ma czasu się wygrzać.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #39
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no i wlasnie to zwiekszone spalanie jest - pali ok. 14L nie wiem czy to skutek niedogrzanego auta czy cos innego. dodatkowo autem telepie - i po odpaleniu i po dluzszej jezdzie. mam to od dawna. nie pomogla wymiana swiec oraz kabli WN. wymienilem rowniez wszystkie filtry. diagnostyka nie wykazala zadnych bledow oprocz cewki zaplonowej, ktora zreszta tez wymienilem. kumpel mechanik, nie ma zastrzezen co do pracy termostatu. twierdzi, ze to bedzie wina sondy lambda, ewentualnie ktoregos z czujnikow. bede z tym musial zrobic wkoncu porzadek. generalnie jezdze raczej na krotkich odcinkach. dzisiaj jednak mialem troche dluzsza trase, no i moglem sobie temperature poobserwowac. pod korkiem oleju nic nie ma.

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Cytat Napisał boch
    czy po przejechaniu 30 km (trasa) powinienem miec wskaznik temp. na polowie skali? u mnie zatrzymuje sie 2 kreskach przed polowa i koniec. czy to normalne?
    U mnie też tak jest w trakcie jazdy, jak silnik jest już gorący, strzałka zatrzymuje się tak jak u Ciebie i raczej nie jest to wina termostatu, bo wymieniałem go niecały rok temu i odrazu tak było, a jak wskazówka sięgnie połowy włącza się wiatrak. Nie wiem jak jest w korkach, bo takich stricte korków u mnie nie ma, ale jak stanę i nie wyłączam silnika, to chwila, moment wskazówka idzie do połowy.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  12. #41
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Taka temperatura jaką osiąga Ci silnik (o ile dobrze wskazuje wskazówka) nie zawyżałoby Ci spalania - nie aż tak!

    Jak miałem uszkodzony termostat to jak tylko zacząłem jechać wskazówka spadała na sam dół - silnik był zimny po 50km trasie - ZIMNY i spalanie było w granicy 9 litrów..

    Przyczyny spalania nie szukaj w termostacie

    [ Dodano: 2011-01-27, 22:16 ]
    KamyK, u Ciebie obstawiałbym raczej czujnik... Wentylator włącza się wyżej niż w połowie znaczy się masz pewnie "przesuniętą" całą skalę..

  13. #42
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,623
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    KamyK, u mnie wiatrak zalaczal sie po przekroczeniu 3 kreski powyzej polowy. ale to bylo latem kiedy stalem w korkach.

    Cytat Napisał byrrt
    Taka temperatura jaką osiąga Ci silnik (o ile dobrze wskazuje wskazówka) nie zawyżałoby Ci spalania - nie aż tak!

    Jak miałem uszkodzony termostat to jak tylko zacząłem jechać wskazówka spadała na sam dół - silnik był zimny po 50km trasie - ZIMNY i spalanie było w granicy 9 litrów..

    Przyczyny spalania nie szukaj w termostacie
    w ktoryms z tematow wykluczyles tez uszkodzenie sondy lambda jako winowajce paliwozernosci. odbierasz mi pole manewru zwlaszcza, ze wyciekow u mnie nie stwierdzono co mi pozostalo? map sensor? wtryski? ECU? noge mam lekka

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    byrrt, z tym czujnikiem to może i racja, bo dzisiaj jak na postoju przygazowałem, to wskazówka obrotomierza szła w górę,a temperatury spadała, a w trakcie jazdy latała po skali jak dzika, ale tylko do połowy tarczy. Wentylator nie włącza się dokładnie w połowie, ale też nie po przekroczeniu kreski ponad pół, tak jakoś delikatnie za połówkę wychodził. Tak, czy śmak czujnik wymienić muszę, jak wymienię czujnik, to będę miał porównanie.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  15. #44
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    pisałem wyżej że winny jest czujnik.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #45
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch
    w ktoryms z tematow wykluczyles tez uszkodzenie sondy lambda jako winowajce paliwozernosci. odbierasz mi pole manewru zwlaszcza, ze wyciekow u mnie nie stwierdzono co mi pozostalo? map sensor? wtryski? ECU? noge mam lekka
    Uściślijmy - u mnie po prostu miałem te dwie usterki i nie zauważyłem większego spalania.. Ew. może z +/- litr mogłem przeoczyć ale 14 litrów to moje auto jeszcze mi nie spaliło a powinno palić więcej od Twojego..

    Jeżeli wskazówkę masz lekko przed 90'C to na moje silnik jest już ciepły, lambda pracuje, ssanie już dawno wyłączone.. U mnie autentycznie było tak że wskazówka była zupełnie przy glebie jak tylko jechałem. W samochodzie było mi zimno (ogrzewanie nie działało). Jak się zatrzymałem na dłuższą chwilę to powoli rosła temp.. Termostat to była pierwsza część, którą wymieniłem w tym samochodzie . Co do lambdy to moje przypadki były takie że była zupełnie zepsuta (Bravo) lub odłączona (Focus) i nie widziałem różnic w spalaniu.. W takim wypadku ECU podstawia dane awaryjne i pracuje z pominięciem tych czujników. Dopuszczam taką myśl, że gdyby sonda była uszkodzona ale tak że dawałaby sygnał mieszczący się w widełkach producenta natomiast zupełnie nieadekwatny do rzeczywistości to mogłoby zawyżać spalanie.. Teoretycznie powinno też to wyjść na teście spalin.. Niestety z resztą nie pomogę bo żadny ze mnie mechanik.. Jakbyś z elektroniki coś chciał to wal ale w tematach samochodowych to ja jeszcze raczkuję..


 
Strona 3 z 7 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. Pytanie o transmiter USB
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 26-10-2011, 08:52
  3. Znów pytanie o rozrząd
    Napisany przez CloNu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2009, 14:15
  4. Siena pytanie
    Napisany przez michas na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-11-2008, 11:42
  5. banalne pytanie :):):)
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2008, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czas nagrzewania silnika

fiat bravo 1.2 16v gdzie sie znajduje nagrzewnica

opornica) wentylatora fiat bravo

czas nagrzania silnika

po jakim czasie nagrzewa sie silnik

nagrzaniej fiat brava

fiat brava nagrzewnicaile nagrzewa sie silniktermostat fiat marea 1 6 16vpo jakim czasie silnik nagrzewa sieauto ile powinno sie nagrzewacmarea jak szybko nagrzewa sie silnikdo jakiej temperatury powinien nagrzewac sie silnik samochoduwymiana rezystora fiat bravasiena dlugo sie nagrzewafiat bravo powoli sie nagrzewa
http://www.iparts.pl