Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 94
  1. #16
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    mnie się wydaje że nie ma czym się przejmować. Fiaty po prostu tak mają że nie wskazują prawidłowej temperatury na desce rozdzielczej. Jak miałem sienkę to czy to w zimę czy w lato wskazówka od temperatury maksymalnie wędrowała tak 1 cm pod połowę skali czyli jakieś 75 stopni i nie pomogło tu ani wymiana termostatu na nowy. po prostu ten typ tak ma



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    U mnie przed wymianą termostatu, temp. w lecie na trasie dochodziła do 1/4 skali. W zimie nawet się nie podnosiła. Gdy zasłoniłem całą chłodnicę to na trasie mniej niż 1/4. Oczywiście jak w korkach stałem (lato/zima) nagrzewała się do połowy skali, a jak przekraczało to wentylator robił swoje. Po wymianie termostatu cały czas jest na połowie :]
    Ile zajmuje? Wszystko zależy od temp., jak szybko jadę (obciążenie silnika), ogrzewanie na ile itp.... Przy zimnym nawiewie, czekam jakiś 1km aż na gaz przełączy, daje na maxa i tak przy prędkości 60km/h po 5-7 min jest już w połowie skali... Tak jest przy ok -2 st.C. Jeśli jest -15 to nawet 12-14 min potrzebuje marycha do tego.....
    U kuzyna w 1.9 JTD po nagrzaniu, trzyma stale na połowie skali.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    tak czytam wypowiedzi i mam pytanie. czy jezeli jade teraz zima okolo 25km, wskazowka sie nie podnosi powyzej 2 kresek. natomiast gdy sobie postoje troche w korkach, dopiero dochodzi do polowy. potem gdy znowu wyjade na trase, spada do 2 kresek. w lecie wskazowka caly czas dochodzila do polowy, teraz na trasie nie przekracza 2 kresek. na dodatek dosc dlugo sie auto rozgrzewa. czuc troche ciepla po paru kilometrach, ale po 20 dopiero moge zmniejszyc ogrzewanie bo za goraco. objaw prawidlowy zima, czy raczej termostat do wymiany???

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Termostat do wymiany. Wskazówka powinna dojść do pewnego momentu i trzymać temperaturę.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    mam pytanie. czy taki termostat sie rozbiera? bo rozne wersje znalazlem w internecie. jedne sa takie za 40, 50zl wkladane a dzwonilem do znajomego w sklepie i znajduje mu w katalogu wersje, ale nierozbieralna z blaszana obudowa. cena 200zl porazka.jak do opla vectry dokupowalem termostat, to zaplacilem 30zl, a tu "spiewaja" 200zl. nonsens.

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Musiałbyś zobaczyć obudowę Twojego i zobaczyć czy masz tam taką dużą nakrętkę - tzn. czy masz obudowę rozbieralną czy nie bo to różnie bywało w 1.6. Jeśli nie rozbieralna to tylko można wymienić termostat z całą obudową za ok. 160zł i jeszcze czujniki temperatury trzeba przełożyć ze starego niestety to jest głupio rozwiązane w tych silnikach do 1.2 termostat kosztuje 40-50zł...

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie odpalam przy powiedzmy -5'C, spryskuje szybki odmrazaczem, sciagam takim czymś do szyb, wiadam jade jakies 700m po gruntowej drodze na 1-2 biegu no a potem to już na krajówkę i wio jakieś 30km.. Ciepło robi się po hmm 5minutach drogi - jakieś 5km muszę przejechać.. Do pełnego rozgrzania auta trzeba trochę poczekać ale powietrze jest już ciepłe.. Oczywiście po wymianie termostatu jakiś czas temu wskazówka ładnie dochodzi do połowy i tak się trzyma.. Fakt, że w innych autach mam wrażenie że ogrzewanie działa zdecydowanie lepiej..
    Termostat do 1.8 jest tylko w całości i kosztuje jakieś 140-160zeta.. :/

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    a czy mzoe byc tak, ze ktorys z czujnikow termostatu jest zjechany i dlatego sie nie nagrzewa do polowy kreski? czy to raczej na 100% termostat?

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Termostat to mechaniczny zawór który otwiera się lub zamyka w zależności od temperatury. Nie ma w tym żadnych czujników ani elektroniki. Czujnik wkręcany do termostatu to czujnik temperatury płynu chłodniczego ale nie od niego zależy czy termostat jest otwarty.

    Odpal zimne auto i sprawdzaj temperaturę chłodnicy. Jeżeli zrobi się ciepła przed wskazaniem wskazówki temperatury w aucie 90'C znaczy się że masz do wymiany termostat. Do tych ok 90'C chłodnica powinna być zimna a płyn chłodniczy powinien krążyć w małym obiegu omijając chłodnicę.

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    um. to lipa troche. na szrotach mozna termostaty dostac, czy lepiej kupic nowke???

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 maj 2010
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    93
    Auto
    Marea 1.8 HLX +LPG
    Zobacz czy przypadkiem nie masz wersji z wkładką, którą można wymienić =>foto (szukaj tej nakrętki co mówił Spajdi)
    A termostat kup nowy, nie ze szrotu, bo nie wiesz czy jest sprawny (otwarcie przy odpowiedniej temp.) oraz ile już "przejechał". A jak Ci termostat odmówi współpracy na trasie w pozycji zamkniętej to daleko nie pojedziesz...

  13. #27
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja bym w ogóle nie pomyślał o używce - nie masz żadnej pewności że wytrzyma Ci do wiosny.. Niestety trzeba przeboleć..

    [ Dodano: 2011-01-26, 08:10 ]
    Na otwartym też nie dobrze jeździć bo silnik zimny, lambda nie pracuje, katalizator w tyłek obrywa itp... No i zimno

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    ok. dzieki za rady i informacje. dzisiaj do znajomego mechanika autko oddaje wiec on oceni i sprawdzi co i jak. jak sie sprawa wyjasni itd, to napewno wnioski napisze w temacie

  15. #29
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał rejczi85
    um. to lipa troche. na szrotach mozna termostaty dostac, czy lepiej kupic nowke???
    Termostat to kup nowy, bo nie wiesz co trafisz, używka może działać miesiąc rok, czy dzień.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #30
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał molej
    odmówi współpracy na trasie w pozycji zamkniętej
    Na szczęście bardzo rzadko się to zdarza, ale jak piszą posty wyżej, termostat kup nowy, ewentualnie możesz kupić i zmienić samą wkładkę termostatu, zawsze taniej, a efekt ten sam
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa


 
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. Pytanie o transmiter USB
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 26-10-2011, 08:52
  3. Znów pytanie o rozrząd
    Napisany przez CloNu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2009, 14:15
  4. Siena pytanie
    Napisany przez michas na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-11-2008, 11:42
  5. banalne pytanie :):):)
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2008, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czas nagrzewania silnika

fiat bravo 1.2 16v gdzie sie znajduje nagrzewnica

opornica) wentylatora fiat bravo

czas nagrzania silnika

po jakim czasie nagrzewa sie silnik

nagrzaniej fiat brava

fiat brava nagrzewnicaile nagrzewa sie silniktermostat fiat marea 1 6 16vpo jakim czasie silnik nagrzewa sieauto ile powinno sie nagrzewacmarea jak szybko nagrzewa sie silnikdo jakiej temperatury powinien nagrzewac sie silnik samochoduwymiana rezystora fiat bravasiena dlugo sie nagrzewafiat bravo powoli sie nagrzewa
http://www.iparts.pl