Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 94
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2010
    Skąd
    katowice
    Postów
    1
    Auto
    Fiat

    Pytanie o czas nagrzewania sie silnika 1.6 16v

    Witam
    Czy mógłby mi ktoś opisać jak szybko nagrzewają się wam silniki 1.6 16V (po ilu kilometrach) przy temp. zew ok 0 stopni. Do której kreski dochodzi wskazówka? tak gdzieś po 8 km jazdy?
    Chciałbym porównać i dowiedzieć się jak powinno być prawidłowo w Bravo 1.6 z 1997r



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    ja,jak jade poza terenem zabudowanym, spokojnie na 5tym biegu, to mi wskazowka nie przekracza 2,3 kresek.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    24 wrzesień 2008
    Skąd
    Głogów
    Postów
    216
    Auto
    Marea 1,6 16v
    Rocznik
    2000
    Marea 1,6 16V Po przejechaniu około 2 km w mieście ( jedne światła ) i około 6-7km poza miastem jazda spokojna 90 km/h nagrzewa się do normalnej temp - wskaźnik albo równo na połowie albo bardzo delikatnie ponad

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    39
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    U mnie po jakichś 4km/10 minut pracy silnika, 2 km i 3-4 min postoju z włączonym silnikiem i znowu 2 km, jakieś 2 kreski poniżej połowy, zresztą rzadko w trakcie jazdy wskazówka skacze do połowy, zawsze jest kreskę/dwie poniżej, ale na postoju spokojnie dochodzi do środka.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 styczeń 2010
    Skąd
    Toruń
    Postów
    44
    Auto
    Fiat Bravo 1,6 GT
    A u mnie do niedawna prawie wcale się nie podnosiła. Jak wymieniłem termostat to jest elegancko - czytaj w połowie. A po jakim czasie?? Ano odpalam w garażu, wyjeżdżam i zamykam garaż (silnik cały czas chodzi) i po jakiś 2-3 km spokojnej jazdy mam wskaźnik w połowie. Jak walnięty był termostat to w aucie wiecznie zimno było.
    Pozdrawiam, Karol


  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał KamyK
    U mnie po jakichś 4km/10 minut pracy silnika, 2 km i 3-4 min postoju z włączonym silnikiem i znowu 2 km, jakieś 2 kreski poniżej połowy, zresztą rzadko w trakcie jazdy wskazówka skacze do połowy, zawsze jest kreskę/dwie poniżej, ale na postoju spokojnie dochodzi do środka.
    piona! mam tak samo

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    u mnie trzyma 1\4 skali o ogrzewanie daje rade nawet przy -20
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dzieki jaski82 za odgrzanie tematu wczoraj pozyczylem auto kuzynowi. stwierdzil, ze moje Bravo nagrzewa sie dosc wolno. mowiac szczerze, ostatnio nie zwracalem na to wiekszej uwagi. jak zatem w warunkach ziomowych zachowuja sie Wasze auta i jak zachowywac sie powinny? chodzi mi o czas w jakim sie auto powinno prawidlowo nagrzewac i do jakiej temp. u mnie przy tych mrozach wskazowska nigdy nie przekroczyla polowy. jest max. 1 kreske przed.
    chyba sobie dzisiaj zafunduje karton przed chlodnice

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2008
    Skąd
    Kondratowice
    Postów
    486
    Auto
    fiat bravo hgt
    patent prosty ale nie zawodny też mam kartonik
    ale cóż ja mogę wiedzieć jestem tylko mechanikiem po zawodówce

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Miechów
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 TD
    A nie wiecie jak jest w Dieslach ? bo ja mam 1.9 TD i mi po 2 km zawsze dochochodzi na 1 kreske ale zawsze niewiaodmo ile bym nim jechał wskazówka jest w 25 % czyli w połowie od pierwszej i środkowej ?bo rozumiem że ta środkowa kreska to jest 90*C a mi zawsze zatrzymuje sie przy 75*C wiem że idealna praca silnika jest przy około 85*C kolega ma meganke ale suchego diesla i u niego tak samo jest. tzn że mam zepsuty termostat czy że diesle maja inaczej ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Nie mam tego konkretnie silnika, ale z tego co wiem o dieslach to jeśli nie mają dogrzewania to zimą tak może trzymać ok. 75* zobacz jak będzie jak się ociepli jeśli będzie ciut więcej trzymał to raczej wszystko ok, a TTTM

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    gdyby kogos zainteresowal temat kartonu pod maska:

    http://fiatforum.com.pl/topics6/zakr...icy-vt5894.htm

    jest tez troche o dieslach sprobuje dzisiaj oslonic polowe chlodnicy, zostawiajac odslonieta czesc gdzie jest wentylator.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Miechów
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 TD
    w lato jest to samo zawsze 75* chyba że zmusze go do dużego wysiłku to wtedy łapie 90* ale jak znów zwolnie to momentalnie spada do 75*

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Sprawdź czy podczas nagrzewania do tych 75*C rura od chłodnicy jest zimna, jeśli jest zimna to wszystko OK termostat trzyma

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja mam 1.6 16V + LPG. Zależy czy odpalę i jadę czy odpalę i odśnieżam auto.
    Gdy odpalę i odśnieżam (5-10min.) to silnik zdąży dobić do 40C. Przy 30C przełącza mi się na gaz, więc wiem dokładnie kiedy dobija do 30C.

    Zaś gdy ruszę i jadę to zależy czy włączę ogrzewanie. Jak mam tylko leciutki podmuch to tak po 5km jazdy mam 90C.
    Gdy włączę na maksa, to czas ten się wydłuża.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. Pytanie o transmiter USB
    Napisany przez lucas7911 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 26-10-2011, 08:52
  3. Znów pytanie o rozrząd
    Napisany przez CloNu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-01-2009, 14:15
  4. Siena pytanie
    Napisany przez michas na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-11-2008, 11:42
  5. banalne pytanie :):):)
    Napisany przez bazyl_78 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-09-2008, 19:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czas nagrzewania silnika

fiat bravo 1.2 16v gdzie sie znajduje nagrzewnica

opornica) wentylatora fiat bravo

czas nagrzania silnika

po jakim czasie nagrzewa sie silnik

nagrzaniej fiat brava

fiat brava nagrzewnicaile nagrzewa sie silniktermostat fiat marea 1 6 16vpo jakim czasie silnik nagrzewa sieauto ile powinno sie nagrzewacmarea jak szybko nagrzewa sie silnikdo jakiej temperatury powinien nagrzewac sie silnik samochoduwymiana rezystora fiat bravasiena dlugo sie nagrzewafiat bravo powoli sie nagrzewa
http://www.iparts.pl